• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Ursäkta alla inlägg, men allt kommer ju i ett stycke annars... Nu är Sam snart 5 mån, när E var 7 månader sa han mam-mam-mam och när han var 8 sa han mamma för första gången, mysigt. Det längtar man efter. Fast det kan ju ta längre tid denna gången vem vet. Elliot satt själv vid 5 mån och det gör inte Sam mer än några sekunder! Fast han får gärna vara bebis läääänge, det gör inget haha

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana
    BV;ojoj läskigt...sa dom vad det var för sjuk?
    Åh va mysigt sagt!

Snart; ja precis,säger ju att vi ska byta

LinaS; duktig Elliot var.Precis det gör inget,de behöver inteskynda sig men ändå är det såå roligt när de kan.
  • Vilda Tiger

KAOL:
    Hoppas att ni andra klarar er! Förstår att det är skönt att bara vara tre nu när ni har haft huset fullt så länge.

SNART: Ojoj, jag förstår att det är tufft för din man och hans familj (och er andra också självklart) nu, med det beskedet... Men det behöver inte gå lika illa för honom som för hans far! De flesta med just prostatacancer botas ju idag.

LINA: Jag har en känsla av att mina mellanrum också kommer att vara borta då jag skickar detta, så jag skriver alla namn med stora bokstäver nu.

LANA: Hoppas det går bra med bara amning nu då! Jag håller tummarna för det. Annars har du ju ammat henne läääänge och kämpat bra! Bara saker att vara stolt över! *kramar om*

BV: Usch, det är INTE kul när bebisarna är sjuka. Lyckeli är jätteförkyld och igår bara grät och grät och grät hon hela kvällen. Somnade inte förrän halv tolv, av ren utmattning. Hon kan inte andas så bra, stackaren, helt tät och dan. Och idag är hon jättehes, hennes skrik låter helt uttorkat... Fy, jag lider då hon är sjuk, och skulle lätt ta det från henne och dubbla det hela bara hon slapp.

• Vilda Tiger

De försvann inte, mellanrummet! *förvånad*

Vi har varit hos svärisarna hela dagen, jag aptrött och Lycklei likaså. Förkylda till tusen, men det var alla där utom Marcus, hans pappa och lillebror. Vi andra hängde mest i soffan. Massor av fina klappar idag (vi hade uttdelning där idag då det inte var hela hela familjen samlad på aftonen) och nu återstår bara att tvätta nya kläder, ställa upp nya böcker och leksaker i hyllan och äta upp all överbliven julmat. Urk...

• Amelie

Oj, vad alla är sjuka... här har vi tillfrisknat. I alla fall hyfsat. R är fortfarande täpp i näsan.
    KRYA PÅ ER ALLIHOPA!!

• m0e

Ojoj här var det fullt med sjuklingar hör jag! Tråkigt mit upp i julafton och allt :/ Jag var förkyld förra veckan men barnen klarade sig och det gick över lagomt till julafton. Så det tackar jag för.

Igår var det födelsedagsfirande för hela slanten så vi har haft två tuffa dagar och stackars lilleman är helt knäckt! Idag har vi varit på fika hos min faster så då blev det inte heller någon lugn och ro :/ Imorrn ska vi nog bara ta det lugnt och ägna oss åt barnen och alla miljarders julklappar/födelsedagspresenter de fick.

God jul förresten.. om än lite sent
    Nu ska jag leta fram lite överblivet julgodis och bara slappa en stund innan det är dags för sängen.

• KaOl

suss: nä tydligen kan man smitta i 1-2 veckor efter man själv slutat kräka . håll tummarna för oss..

bv: fy så jobbigt m lille gabriel. vanlig förkyln eller rs???

• Vilda Tiger

Lana
    Nä, det är inte illa pinkat. Alla är väl helt utslagna efter julhelgen.

L och jag är fortsatt jätteförkylda. Lilla älsklingen låter som en hårdrockssångare då hon pratar, för det raspar och skrovlar i lilla halsen och näsan. Jag var uppe med henne mellan fyra och fem inatt då det var som värst. Men då alvedonen började verka lugnade hon sig och sov till tio imorse! :-O Och så kom svärfar med en näsfrida imorse, och då vi hade sugit ut snoret blev hon helt förvånad, andades med näsan, stannade till och log sedan stort mot oss. Sötaste Lyckeliten!

Det blir lugn dag här idag. Och ikväll ska M på bio med grabbgänget så jag och L ska bara lata oss i soffan. Inte många knop idag inte. ..

Hoppas ni alla har det bra och att kräksjukan håller sig borta nu.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Hallonsocka

hugah.. jagär ännu inte helt återställd. fan vad matt jag är i hela kroppen, blirr illamående av att bara tänka på viss mat. Men har lyckets få i mig lite idag och igår. Fy att så många varit sjuka!

L fick ju också kräksjukan igår natt, men hon spydde två ggr på natten sedan inget mer, och då hon vaknade på morgonen var hon hur pigg som helst, vill också ha det imunförsvaret.

Svar på tråden Augustibebisar 2008