• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kvack

Här har julen varit bra. Inga sjukdomar. Krya på er ni som är sjuka.

• linn78

kesso: axel får ersättning semper 2:an. Men fungerar det bra med någon napp eller sätter han i halsen med alla sorter och storlekar? Hu länge har han druckit ur flaska?

• jeng

gokväll. nu har jag lyckats vara utan dator ett helt dygn igen och så är det massa att läsa ifatt såklart!!!

idag har jag köpt en utiventflaska iaf. skulle g har köpt nappar nr 3 till min brown, men såklart hade de stängt nu i mellandagarna på min braiga barnaffär, och babyprofsen ville jag gärna slippa! jaja, så det blev en utivent och sen de största napparna till det. det verkar ganska så lagom för pluppens välling nu faktiskt. MEN jag lyckades inte få hoom att äta i den flaskan nu ikväll. han hade nämligen ätit en bautaportion med gröt o frukt typ en timma innan nattningen bara... haha, jaja vällingen står beredd ifall han vaknar upp igen!

min pluppis vaknar numera kl 1 och 5 igen och vill ha mat... sen kl 8 då... suck suck! hoppas att det bara är en period, men han verkar ju vakna av att han är hungrig, så det är väl en tillväxt eller nåt? köpte ju bibeln för rätt så längesen, men jag har inte ens hunnit öppna den!! ni som har läst kanske kan tipsa om det ligger nån fas vid 5 månader??

min mjölk tog ju typ tvärslut nu på bara någon vecka. från att ha räckt bra förutom just vid nattningen då ted fick flaska, så blev han itne mätt vid en enda matning!!! så jag har fått ta mycket flaska och burk sista veckan! dock så försöker jag fortfarand eatt amma natten, men normalt så brukar han ju inte vakna utan det blir ju bara en morgonmatning tidigt där vid 5-6... men nu när han dessutom vill äta kl 1, ja då räcker det ju inte varken då eller vid 5... så inatt ska jag ha flaskan redo om han vaknar vid 1 igen, så får vi se hur det går!!!

• jeng

kesso, ted blir inte mätt på ersättning nr 2, så han har fått äta majsvälling sen han var drygt 4 mån gammal! han var van vid det eftersom han äter majsgröten i samma märke, och det är ju samma innehåll på dem. det funkar kanonbra! vi har havrevälling hemma också som jag ska börja prova snart, medan jag fortfarande kan amma lite!!!

• 3 barns mamma84

Hej hopp nu har vi bytt blöjstorlek till 9 till 12kg sitter perfekt
    Hur har alla ni det??
    Själv mår jag bra.
    Didos mår bättre
    Är en riktig buse som älskar att leka med mamma och pappa och jaga sin syster hehe..

• 3 barns mamma84

Vi har köpt majsvälling åt Didos igår ska börja annvända den när jag har nästa besök hos bvc.
    Hoppas han bara kommer att gilla det för ebba hatade majsvälling.

• 3 barns mamma84

Hära blir inte didos häller mätt på ersättning nr 2
    förstår inte men gud vad han äter ojoj.

• MissHellen

Elton har gått tillbaks till sina dåliga vanor han.. Han äter varje eller varannan timme nu igen på nätterna. Dock somnar han ju snällt iaf De är ju skönt!

Fast i dag tog de över en timme o få han o somna! Han var så himla trött så 20:20 gick jag o la han, men då fick han för sej o bli pigg! Men inge grin eller gnäll iaf

• Lana
    Jucea; det är säkert bara en tillväxt period,fortsätt att amma tycker jag så gott det går.för de blir rätt fort lata Elly iaf!
  • lille08
    BebisVagga skrev 2008-12-29 19:20:11 följande:
    Idag blev min lillprins 8 månader.. helt sjukt vad tiden går..
    Oj, ja tänk att han redan har funnits i hela 8 månader! Med andra ord dubbelt så gammal som William som blev 4 månader nu den 26:e!

Grattis Gabriel på 8-månadersdagen!
Svar på tråden Augustibebisar 2008