Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Det heter just Chili sin carne... Det står i receptboken iaf.

Vi har köpt en Ergo och den skulle ha kommit i fredags, men den har inte kommit än. Så jag har ännu bb. Jag har på henne de vanliga kläderna + stickade vantar + raggsockar + tygskor (ser ur som små påsar jag trär på fötterna)+ mössa + overall. Den har fötter, overallen, plus såna där halvvantar som går ut över ovansidan av handen men att det fortfarande är en öppning för fingrarna. Men hennes händer når inte dit än. Hon brukar vara liiiite kylig om händer och fötter efter en timma men det är inte så farligt. Ansiktet har jag ju mot mig så det är jättevarmt och gott. Overallhuvan lägger jag som ett skydd över huvudet, den är stor och stänger ute ljuset då hon ska sova. Jo, jag stänger inte overallen helt utan viker ner maglappen lite, för annars blir hon så himla varm på magen.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

KaOl
    Tack! Marcus åkte in kl elva och kl 14 ska han röntgas. Men det verkar som om han får sova hemma inatt, inför operationen imorgon. Skönt att få hem honom... Jag är skiträdd, men det ska bli skönt att få veta i eftermiddag om det finns fler hemskheter i kroppen på honom.

• Vilda Tiger

Ni är så snälla, alla! Det är skönt att kunna skriva om det här, för då jag talar om det för någon bara gråter jag, med snor och hulkningar och hela köret. Det är så skönt att höra att ni håller tummarna för att det ska visa sig vara ofarligt idag!

• Vilda Tiger

KaOl
    Det vet jag inte... Jag antar att det är en läkare som ska kolla på hans röntgenbilder och det antar jag är klart inför operationen imorgon. Jag hoppas verkligen att han får reda på beskedet idag!

• Vilda Tiger

Lana
    Lilla skruttan... Hoppas att ersättningen iaf tillfälligt kan göra att hon ökar lite i vikt. Det positiva med ersättningen är ju att du kan blanda i lite olja i den. Det ger ju lite extra energi. Hoppas att ni hittar en bra balans.

• Vilda Tiger

Kram
    tanken att det kan vara bröstcancer har slagit mig med... Jag ska fråga honom ikväll när han kommer hem om de har pratat om det. Tack för att du varnade!

Lille
    Tack. Det värmer.

Lana
    Bara vanlig rapsolja. Men som Suss skrev, det är inte alla barn som är stora och går upp så mkt som de flesta andra barn. Inga barn dör av svält i Sverige idag.

• Vilda Tiger

operation imorgon. Jag antar att han får svar på röntgen då med. Vi vet inte än om de räcker med op. Jag är jätteledsen.

• Vilda Tiger

Ingen fara, ni får fråga. De vet inte vad det är för sort. Det är därför han har fått komma till en viss läkare som heter Mikeal Nyberg på Sahlgrenska. Han är tydligen västsveriges doktor House och tar hand om alla konstiga tumörer som ingen vet vad det är riktigt.

• Vilda Tiger

KaOl
    Det vet vi inte än. De har inte gett svar på magnetröntgen. Men de säger att det inte finns ngt som tyder på att den har spridit sig.

Svar på tråden Augustibebisar 2008