Augustibebisar 2008
Snart
Haha! Jamen så är det hos Marcus släkting jag skrev om med! Tända ljus och bestämda platser och bordsdamer och milda konversationer.
Ditt julgodis slår dem säkert med häpnad.
Lana
Hur gör du äpplepure? Jag har gjort med potatis och palsternacka idag. Förra gången jag gjorde det nästan kräktes Lyckeli, hon gillade det INTE! Men nu köpte jag en burk med sån mat och så blandade jag den jag gjorde med den köpte, och frös in i portioner. Och det gillade hon mycket mer! Hon åt nästan en dl till middag.
Mannagrynsgröt!! Jag säger bara det. Lyckeli blir skitlycklig då hon får det, och ikväll moffade hon i sig en dl gröt med blåbärspure på. Bara gapade och gapade och ville ha mer, och log mellan tuggorna. Och så tar hon tag i ni hand och för den mot sig, för hon vill ha mer FORT!
Jag skulle vilja göra fruktpureer själv med, men hur gör man? Bara kokar frukt och passerar, eller? Banan gillar hon, det är ju bara att skrapa, men jag tror det gör henne rätt hård i magen. Vill göra egen päronpure. Och hallon.
Lina
Inte än! Jag tänkte göra det idag men jag måste köpa vegansk youghurt först, för det är det närmaste filmjölk jag kan komma tror jag. Och det hade jag inte hemma idag. Ska försöka handla det imorgon!