Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Snart
    Haha! Jamen så är det hos Marcus släkting jag skrev om med! Tända ljus och bestämda platser och bordsdamer och milda konversationer. Ditt julgodis slår dem säkert med häpnad.

Lana
    Hur gör du äpplepure? Jag har gjort med potatis och palsternacka idag. Förra gången jag gjorde det nästan kräktes Lyckeli, hon gillade det INTE! Men nu köpte jag en burk med sån mat och så blandade jag den jag gjorde med den köpte, och frös in i portioner. Och det gillade hon mycket mer! Hon åt nästan en dl till middag.

Mannagrynsgröt!! Jag säger bara det. Lyckeli blir skitlycklig då hon får det, och ikväll moffade hon i sig en dl gröt med blåbärspure på. Bara gapade och gapade och ville ha mer, och log mellan tuggorna. Och så tar hon tag i ni hand och för den mot sig, för hon vill ha mer FORT!

Jag skulle vilja göra fruktpureer själv med, men hur gör man? Bara kokar frukt och passerar, eller? Banan gillar hon, det är ju bara att skrapa, men jag tror det gör henne rätt hård i magen. Vill göra egen päronpure. Och hallon.

Lina
    Inte än! Jag tänkte göra det idag men jag måste köpa vegansk youghurt först, för det är det närmaste filmjölk jag kan komma tror jag. Och det hade jag inte hemma idag. Ska försöka handla det imorgon!

• Vilda Tiger

lana
    Tack för sidan! Kollade snabbt, den verkar bra!

Jucea
    Ja, vi har kommit fram till en bra kompromiss. Och eftersom Lyckeli gillar det så mkt så är det liksom inget att snacka om.

• Vilda Tiger

Snart
    Den kola jag gör är jättelätt att göra och den stelnar på några minuter i rumstemperatur. Jag ska ge dig receptet imorgon. Den skulle antagligen koka lite längre.

• Vilda Tiger

Luzor
    Snö hade varit fint så här till jul, får jag medge. Men vi har i alla fall fint väder här idag.

Lyckeli var uppe redan halv sju idag, med Marcus. Kvart över åtta somnade hon om igen, och det känns underligt att hon redan har haft förmiddagssovet snart. Hon brukar annars somna för den vid halv tio... Jaja, dagen får bli som den blir.

Snart
    Här är receptet:

100 gram margarin
    2 dl sirap
    2 dl socker
    6 msk kakao

Smält smöret och blanda ner resten i kastrullen. SEdan kan du väl ruljansen, antar jag. Koka och gör kultestet. Det går rätt snabbt, tror det brukar koka runt tio minuter eller lite mer för mig. Bara häll ut på bakplåtspapper och stelna sedan. Hoppas det går bättre nästa gång för dig!

Våra nätter är allt mer jobbiga här igen. Inatt vaknade L 24, 01, 02, 04 och sedan 6:15. Vid tolv fick Marcus gå med henne tills hon somnade. Vid två fick jag göra samma sak. Läste i bibeln att nästa period kan komma vid 23 v ålder. Hon är 21 veckor nu, så jag funderar lite...

• Vilda Tiger

Snart
    Du kan ju testa att ta hälften av nr 1 och hälften av nr 2... Fyra månader är väl gränsen annars, men jag tog nr 2 lite innan L var fyra månader.

• Vilda Tiger

Snart
    Okej... Tja, men då behöver han så mycket, då! Lyckeli äter ungefär 130-150 varje gång hon får ersättning nu. Det är två eller tre ggr om dagen, annars får hon gröt eller mat.

• Vilda Tiger

Lille
    Hihiiii!! Underbart ju!

Hur jäkla länge ska en pate stå inne i ungnen egentligen?! Min har stått där i över två timmar men den ser helt fisig ut än. Den ska ju bli lite fast, antar jag!? Suck... misslyckat, antagligen.

• Vilda Tiger

Lina
    Jag fick inte ordning på det! Det bara rättade till sig av sig självt. Men ibland kan jag inte ladda upp bilder på min sida, fortfarande.

BV
    Jättefin bild!

Hallon
    Hur kunde du se i tidningen om inte BV har kunnat se den? *nyfiken* Va gott att det inte var kräksjukan.

Heidi
    En god jul till dig med! Hoppas den blir fin för er.

• Vilda Tiger

Hallon
    Jajajaaaa, självklart!

MEN! Jag vill se de tidiga avsnitten av Anne på Grönkulla! De när hon är liten! Tur att det är en del tillbakablickar iaf.

Svar på tråden Augustibebisar 2008