Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Lana
    Den heter Bröderna Cartwright, tror jag. Som sagt, showen var riktigt bra! Hade jag varit inställt på att den var lång hade jag tyckt det var ännu bättre, nu blev jag mest förvånad över att det bara fortsatte och fortsatte. Och om jag hade fått se den med Marcus, då hade den varit ääääännu bättre, självklart.

Jucea
    Ja, det ovan var till dig med.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

carina
    Nä, Lyckeli ålar inte än. Men Didos är ju tidig med allt, så det förvånar mig inte att han har börjat.

Jucea
    L har just kommit på att hon kan ta i saker med båda händerna. Hon använder vänster bäst, medan höger ofta är knuten innan hon liiiirkar upp några fingrar och greppar om leksaken.

Tror ní man redan nu kan se om de är höger- eller vänsterhänta? L använder som sagt vänster mest...

• Vilda Tiger

Åh, vilket fin bild, MissH!! Den som är i din pres på bilddagboken är också jättefin!

Angel
    Det var samma för oss för några v sedan, att Lyckeli började sova mkt sämre på nätterna. Kanske inte att hon sov mkt kortare tid, men hon vaknade mkt oftare. Det har börjat bli mkt bättre nu, att hon sover längre perioder mellan det att hon vaknar. Det brukar var en period mellan de är 14 och 19 veckor då de sover och äter mkt sämre. Men för vissa bebisar är det bara en eller två veckor som är väldigt jobbiga.

• Vilda Tiger

KaOl
    Jag säger som Jucea - vilket fint, krulligt hår Måns har!!! Ni ser så lyckliga ut.

Amelie
    Vad som har hänt... Ojdå, jag vet inte om jag kan axla rollen som återberättare, men jag ska försöka...

Lanas Elly har äntligen gått upp lite igen, men det går långsamt. Sam, William och Elton och Marcus är nog trådens tungviktare. En bra bit över 8 kg alla fyra, om jag minns rätt. Halva bebisskaran i tråden har varit på bvc i veckan. Heidi har köpt hus. Juceas familj är krasslig, men Jucea var dock på jobbets julfirande för någon dag sedan. Jag var på julfest med jobbet och såg Bröderna Cartwright (delar av Galenskaparna). Elton har äntligen börjat sova bättre, Lyckeli är också ute ur sin kinkperiod och har trappat ner till två matningar per natt igen, ja du vet väl att KaOl gifte sig för två v sedan (eller var det tre nu...?), Lille har tagit kanonfina kort på W (kolla bildtråden), Carinas Amadeus åkte i golvet och ambulans kom men han klarade sig bra, flera barn har fått gröt och äter mer och mer mat nu, Hallon har sålt sitt ps2, Jucea vill köpa ett likadant, Ted och Amadeus ålar för fullt framåt, och Ted pratar med gymfigurerna genom att böja huvudet bakåt från liggapåmagenläge. Kesso har det jobbigt då svärfar är på väg att gå bort, men har ändå orkat julpynta och göra julgodis.

Det var det jag kom på nu på rak arm. Hoppas ingen känner sig glömd... Inte min mening i så fall!

• Vilda Tiger

Amelie
    Jag tycker den är UNDERBAR att bära i! (Har en ergo) Dock har jag inte testat att låta henne sova i den. Hon somnar ju gott i vagnen nu för tiden och då är det lättare att låta henne stå kvar ute och sova vidare då jag kommer hem. Har jag henne i sele vaknar hon direkt då jag kommer in.

• Vilda Tiger

Heidi
    Jag tror hon blev glad! Hon är inte någon "åh, tack så mkt!"-person, så det är svårt att utröna.

Jucea
    Tack för komplimangen om burken med godis.

• Vilda Tiger

Goooood morgon!
    Tack alla  ni som peppat om godisburken. Jag hoppas att den gick hem.

Idag ska vi fixa de sista julklapparna och mathandla inför jul. Vi satt igår, jag och Marcus, och bestämde oss för vad vi ska ha på julbordet på julafton, då vi ska vara här hos oss. Juldagen blir med min släkt och annandagen med hela Marcus familj. Men på afton kommer hans föräldrar och lillebror hit. Första julen hos oss! Vi ska ha bovetesylta, tartexpaté, vegansk "sill" (kokta auberginslamsor i egen inläggning), olika julgrönsaker, seitan (veggoskinka gjorde på vetegluten), veggokorv och något mer som jag inte minns just nu. Sedan gröt och nötter och godis på kvällen. Det blir nog bra!

• Vilda Tiger

Linn
    Seitan smakar ju inte riktigt som riktig skinka... Det smakar mer som rostbiff, hävdar Marcus. Mild sådan. Jag har inte ätit skinka sedan jag var nio, då jag blev vegetarian, så jag minns faktiskt inte hur det smakar. Men fisk åt jag ju lite längre, så jag kan säga att vegan"sillen" INTE smakar som sill, men det handlar mest om konsistensen, som är annorlunda. Men jag göra såser som den ligger i, och DEN är rätt lik den vanliga sillinläggningen. Som senapssill, skagensill osv. Så du har ätit tartexpate!? Det har jag aldrig gjort, ska bli kul att testa det.

• Vilda Tiger

Linn
    Ahaaa... Jamen riktigt segt surdegsbröd ÄR inte gott! Jag är inte jätteförtjust i surdeg, gillar mer dansk rågbröd, sånt med massa hela frön och gott i.

• Vilda Tiger

Jucea
    Vi köpte också julgran idag. Vi velade fram och tillbaka om vi skulle köpa levande gran varje år eller om vi ska ha en plast, men det slutade med det sistnämnda. Det är skit med plast ekologiskt, jag vet, men vi ska ha den läääänge och jag gillar inte helt tanken på att vi varje år ska köpa en gran som odlats, huggts ner, transporerats osv.

Vi har köpt de sista klapparna och storhandlat inför jul nu. Mat i mängder... Hur mycket kan man äta, egentligen?! Jag fick strukturera om i hela kylen för att få in allt där.

Lyckeli har verkligen kommit ut den där sexveckorsfasen, för hon är SÅ glad och pratar och ler och charmar röven av de flesta. Hon har fått in mkt bättre rutiner igen. Det är bara natten vi inte har full koll på nu, men vi ska testa med välling på kvällen och se om det gör att hon kan gå ner till en matning igen. Dock har hon sovit till åtta två dagar på raken nu, och det känns ju UNDERBART om man jämför med förra veckan, då hon skulle upp strax efter sex. Men jag och M är rätt bra på att komma i säng på kvällarna. Innan midnatt ligger jag alltid, och sover oftast.

Svar på tråden Augustibebisar 2008