Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Jucea
    Gott att få in granen!

Lina
    Kan ni inte ge bort till någon bekant? Alltså i juklapp? Nån som har liten bebis eller är gravid... Ja, jag blev vegetarian nrä jag var nio, vegan tillsammans med Marcus bara några v efter att vi hade blivit ihop, för drygt fyra år sedan. Jag var ensam i familjen om det och alla trodde väl det var en nyck som skulle försvinna. Det var först när jag träffade Marcus som OCKSÅ var veggo som jag inte behövde höra massa tjat och gliringar. Det var som att det var först då de respekterade mitt val, innan dess var jag "jobbig". Tänk att det kan vara så, trots att jag var 22 år då jag träffade Marcus!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Lyckeli har verkligen fått in snurren att vända sig från rygg till mage nu! Det går i ett huj och så får hon med sig alla armar sedan idag med. Ibland hamnar de fel men hon kämpar och stånkar som en strandad säl, och till slut går det. Vi har lagt in en madrass på golvet i hennes rum så hon kan snurra bäst hon vill där.

• Vilda Tiger

willsam
    Lyckeli är snaaart fem månader och väger 7510 gram och är 65 lång.

• Vilda Tiger

Snart
    MEEEEN! Jag hade  blivit vansinnig och Marcus hade allt fått trycka i sig de där mandlarna i vilket fall. Nämen allvarligt, de blir säkert jättegoda och gör succé och då maken ska smaka så kan du skrika "Neeeeeeej!! De är inte rosa, du ÄTER inte de där!!!!" och se reaktionen. Jag var nattmänniska lite mer förr, men nu ser jag allt till att sova innan midnatt fyra dagar av fem i alla fall, för annars är jag inte rolig på mornarna. Jag tar ofta båda nattmatningarna och så tar Marcus upp henne på morgonen, så får jag sova en timma eller en och en halv. Sedan tar jag ut henne på promenad så hon får sova frukost. Då får vi som vi vill båda två, både M och jag.

• Vilda Tiger

Hallon
    Åh, såna syner får en ju att smälta direkt. Vackra familjen! Ojoj, sova till tolv vet jag inte om jag har gjort sedan jag var tonåring... Jag trivs rätt bra med att gå upp runt åtta.

• Vilda Tiger

Vad gör alla?! Jag har just fixat två veganska julskinkor, de står i ugnen och bakas och sedan ska jag griljera dem. Och så bakar jag egen bounty och wienernougat. Sedan ska det blir trillingnöt och kola. Har kommit in i ett stim nu. Och VET ni vad jag hittade i en affär för någon dag sedan!? Veganska fiskpinnar!!!

• Vilda Tiger

luzor
    MMMmmmmm... såna havretekakor är SÅ goda! Har bakat dem förr. Jag ska testa att göra griljerad kålrot i år också, men "skinkan" jag gör är baserad på glutenmjöl. Här är receptet:

www.oxon.se/seitan/bake_2.html

Det är jättegott!

Snart
    Ojdå, imponeras ska det minsann. Gud va tröttsamt! Jag syftar alltså på den svärmor och hennes syster. NÄ, inget sånt i min släkt, däremot har vi några få i Marcus släkt som ska briljera varje gång man träffar dem. Bjuder man på två sorters kakor när de kommer, så får man minst fyra sorter när man kommer dit nästa gång. Och fint ska det vara. Suck...

• Vilda Tiger

Kvack
    Va gott att han bakar! Marcus bakar aldrig, och jag gör det gärna då jag tycker det är roligt. Men lagar mat gör han ofta, även om det sista tiden nästan bara har varit jag som gjort det med. Han är ju inte så rörlig än i sin arm.

• Vilda Tiger

jucea
    Wow! En HEL natt! Här är vi långt ifrån det, men va skönt för er! Är det vällingen som gör det, tror du? Vi testade med välling igår men det var ingen skillnad.

Hittade förresten badkulor med vaniljdoft här, men de kostade 100 kr för tre eller fyra stycken. Lyxvarianter. Kulor stora som golfbollar.

Svar på tråden Augustibebisar 2008