Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

luzor
    Ahaaa... då ska jag testa välling på kvällen!

Jucea
    Ojoj! Men ta ett mellanspel med nr 2 eller 3, kanske lite väl snabbt att hoppa från nr 1 till 4 med en gång.

Lille, Carina och Jucea
    Sjukdomar på barn borde förbjudas, även om det bara är en skruttig förkylning.

Carina
    Ja, jag snubblade över tråden härom dagen och såg att det var du som var ts.

Lille
    Lyckeli har också blivit röd i ena ögat. Det är rött i ögonvrån och hon gnuggar ofta med händerna. Hoppas det inte är det som Adam har haft, vare sig på L eller W!

Jag ska till bvc med bollen idag. Jag gissar att hon väger 7.2 kg. Marcus gissar 7323 gram. Snacka om att vara precis...

Tiiiidig morgon här. Sju minuter över sex var det dags att roa henne, och det fick Marcus göra. Sedan somnade hon om mellan halv åtta och halv nio, och då gick jag upp så att M får sova lite till.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

MissH
    MEN, VA KUL!!!! Det är säkert det hållet det går emot nu, att han kommer att sova bättre och längre. Lyckeli har just också börjat hitta tillbaka till bättre rutiner, med två matningar på natten. Inatt var första kl tre och sista kl sex. Dock ville hon gå upp då... Jag förstår att det är jätteskönt för dig att få lite mer sammanhängande sömn.

• Vilda Tiger

Heidi
    Grattis till husköpet! Det kommer säkert att bli jättebra! Och tack för receptet, ska testa det nån dag.

Lille
    Det är värdelöst när man glömmer bärattribut då de har en kinkig dag.

Bvc har vi med varit på. Lilla trollbollen väger nu 7510 gram och är 65 lång! Sedan var hon jättehungrig då hon kom hem, så hon slukade 2/3 stor burk morotspure med majs. Fick rådet att börja så smått med välling, men i små volymer först. Köpte en majsvälling och ska testa till helgen, tänkte jag.

Jucea
    Jahaja, då fattar jag.

• Vilda Tiger

Jucea
    Ja, vi skulle testa. Men bara i små mängder först, som en dl eller så, och bara på kvällen till att börja med. Så vi ska inte byta ut all ersättning redan nu. Det ska bli kul att se om hon sover bättre på välling! (Läs: längre tid).

• Vilda Tiger

Jag är skitdeppig. Blodsocker är åt helvete och idag ska jag iväg och äta med mina kollegor. Jag ser inte alls fram emot det! Jag har haft hand om L så länge ensam nu (jaja, i alla fall en månad) så jag har jättesvårt att låta andra ta hand om henne nu. Marcus föräldrar har kommit och ska vara med här ikväll, då M har lite ont och inte får lyfta om det stramar. Jag vill bara komma hem fort och sedan lägga mig.

• Vilda Tiger

Jucea
    Njaaa, det beror på när morgonen startar... Hon vaknar runt tretiden och sedan runt sex, då hon oftast äter lite till. Har vi otur vill hon gå upp då, annars sover hon en halvtimma till.

Lina

Gott! Bra att du uppdaterar oss om dina sexuella bravader. Det var väl du som blev överraskad med att bli neddraget framför öppna spisen för ett tag sedan med, va?

Det var rätt kul igår. Shoven var jätteskoj! (Några från Galenskaparna. Det var Anders Eriksson och Rippe (Roy och Roger), han Agnered eller va ha heter (jag vill ha en synt, farsan) och så den söta runda som sjunger om sin husvagn.) Men jag tyckte nog det var liiiite för långt. Vi träffades sju och halv tolv slutade showen, så jag var inte hemma förrän halv ett. Men jättegod mat, god cider och mestadels trevligt sällskap. Det var en man med som undervisar lite i företagsekonomi några timmar då och då på skolan nu, tillfälligt, och han var störig, men vissa personer är ju bara det. Och vin blev jag, lockade håret och allt. Men ååååå va gott det var att få komma hem och se lillprutten ligga och sova gott. Fast hon hade allt längtat efter mig, sa M. Varit lite kinkig och inte velat sova förrän 22. Det värmde konstigt nog lite i mammahjärtat.

• Vilda Tiger

Hallon
    Jag har ju lämnat L för några timmar måååånga gånger då jag åker och handlar mat och så, vilket nog gör det lättare att lämna till och med för sex timmar. MEN det är inte ofta (har hänt en gång, och det var innan M inte kunde ta hand om henne själv, så han hade henne) att jag varit borta då hon ska lägga sig. DET är jobbigare, vet inte varför...

Lyckeli är på TOPPENhumör idag! Ojoj, hon bara avfyrar leende efter leende. Nu har hon ätit sin morgongröt, och hon fick testa mannagrynsgröt idag, då den andra är slut. Det var GOTT, tyckte hon! Med päronpure på. Jag tog hälften vatten, hälften havremjölk, mannagryn och en klick fett. Oj va hon mumsade, och smilade heeela tiden. Marcus tog kort, ska visa er senare.

• Vilda Tiger

Men... Lina, var det första gången!? Det var det väl inte... Eller har jag fel? *varför håller jag koll på det...? * Jag har beslutsångest. Kl 18 kommer vänner hit och äter middag. Jag har redan gjort tacopajen, så det är inte stressig med maten. Ska bara hinna baka en kaka med, men har inte bakpulver hemma så jag får köpa det sedan. MEN vi brukar alltid byta klappar, jag och V, men i år har jag inte hunnit köpa någon. Jag KAN ta med L på bussen och åka till Kållered för att försöka hitta ngt till henne, men det kan kännas lite stressigt då jag kommer hem igen. Fast jag borde hinna hem och ha en eller två timmar kvar innan de kommer. Marcus erbjöd sig att vara kvar hemma och städa lite. ELLER så kan jag bara säga att jag få ge henne en klapp senare, efter jul, eftersom jag inte hunnit köpa ngn än. GHA, beslutsångest! Ingen stor sak, men jag kan inte bestämma mig. Hade det inte regnat hade jag alla gånger gått och köpt ngt, men nu är det pissregn och jag känner INTE för att dra mig ut. MEN jag vill ju mina steg... Undrar varför jag plågar er med mina förvirrade tankegångar?

• Vilda Tiger

Heidi
    Jag följde ditt råd; tog fram en fin glasburk, rullade chokladbollar, skar resterande hemmagjord snickers i små bitar och började koka knäck. Den är snart klar. Det är gott att känna att man har gett något. Hon kommer garanterat ha med sig till mig.

Svar på tråden Augustibebisar 2008