Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Mareld
    Nänä, inget Liseberg för oss idag inte. Första året sedan jag flyttade hit som jag inte har varit på jul på Liseberg... Jaja, jag överlever det med. va skönt att ni har haft det så bra! Resumé, säger du... Jag tycker veckorna flyter ihop. Det har inte hänt så mkt här på tråden den sista tiden. Folk har nog fullt upp med jul och annat. Men ändå kul att de flesta tittar in då och då iaf, och berättar vad som händer.

Hallon
    Åh, va gott att få sova! Jag fick också sovmorgon, till kvart i åtta. Då hade M varit upp med Lyckeli över en timma, men ingenting passade lilla fröken just då så jag vaknade att ynket. Då jag kom ut så smilade hon upp.

• Vilda Tiger

KaOl
    Näää, sicken osis! Hoppas, hoppas, hoppas att ni andra klarar er och att tjejerna är bra imorgon.

GOD JUL på er alla! Här stökas det än, och det lär hålla på halva natten. Men det är rätt så mysigt. Vi firar ju julafton här hos oss i år, med Marcus familj. Har aldrig haft jul hemma förr.

• Vilda Tiger

KaOl
    Trist!

Hallon
    Nää, stackare!

Jag har också varit sjuk hela julen. Började igår morse och eskalerat hela tiden. En dunderförkylning. Kan inte minnas att jag har känt mig så här sjuk på mycket länge. Tyvärr drabbades Lyckeli med, så hon sover dåligt, är snorig, ont i halsen, äter dåligt och är allmänt känslig och lite hängig. Igår natt vaknade hon fem miljoner ggr och det enda som sedan fick henne att somna var att hon fick sova på min arm. Snuttgurkan. Det gjorde att jag var låst till en sida och snoret rann hej vilt. Ville inte snyta mig och väcka henne... Jaja, vi har ändock varit hos min släkt i Uddevalla idag. Det ville jag INTE missa, hur hängig jag än var. Så vi varnade alla och for upp. Det har gått bra efter förutsättningarna, men Lyckeli blev väldigt glad då vi kom hem igen för ett tag sedan. Slappande av i hela kroppen. Vi är så sällan där så hon tyckte nog det blev mkt.

Jag lyckades hälla kokande vatten över handen idag med. Ajajaj, men jag slipper nog blåsor, ser det ut som. Röd och svullen hud har jag däremot.

Massor av fina klappar fick vi alla i familjen.

Trevlig fortsättning till er alla! Det är ju inte slut på julen än.

• Vilda Tiger

KAOL:
    Hoppas att ni andra klarar er! Förstår att det är skönt att bara vara tre nu när ni har haft huset fullt så länge.

SNART: Ojoj, jag förstår att det är tufft för din man och hans familj (och er andra också självklart) nu, med det beskedet... Men det behöver inte gå lika illa för honom som för hans far! De flesta med just prostatacancer botas ju idag.

LINA: Jag har en känsla av att mina mellanrum också kommer att vara borta då jag skickar detta, så jag skriver alla namn med stora bokstäver nu.

LANA: Hoppas det går bra med bara amning nu då! Jag håller tummarna för det. Annars har du ju ammat henne läääänge och kämpat bra! Bara saker att vara stolt över! *kramar om*

BV: Usch, det är INTE kul när bebisarna är sjuka. Lyckeli är jätteförkyld och igår bara grät och grät och grät hon hela kvällen. Somnade inte förrän halv tolv, av ren utmattning. Hon kan inte andas så bra, stackaren, helt tät och dan. Och idag är hon jättehes, hennes skrik låter helt uttorkat... Fy, jag lider då hon är sjuk, och skulle lätt ta det från henne och dubbla det hela bara hon slapp.

• Vilda Tiger

De försvann inte, mellanrummet! *förvånad*

Vi har varit hos svärisarna hela dagen, jag aptrött och Lycklei likaså. Förkylda till tusen, men det var alla där utom Marcus, hans pappa och lillebror. Vi andra hängde mest i soffan. Massor av fina klappar idag (vi hade uttdelning där idag då det inte var hela hela familjen samlad på aftonen) och nu återstår bara att tvätta nya kläder, ställa upp nya böcker och leksaker i hyllan och äta upp all överbliven julmat. Urk...

• Vilda Tiger

Lana
    Nä, det är inte illa pinkat. Alla är väl helt utslagna efter julhelgen.

L och jag är fortsatt jätteförkylda. Lilla älsklingen låter som en hårdrockssångare då hon pratar, för det raspar och skrovlar i lilla halsen och näsan. Jag var uppe med henne mellan fyra och fem inatt då det var som värst. Men då alvedonen började verka lugnade hon sig och sov till tio imorse! :-O Och så kom svärfar med en näsfrida imorse, och då vi hade sugit ut snoret blev hon helt förvånad, andades med näsan, stannade till och log sedan stort mot oss. Sötaste Lyckeliten!

Det blir lugn dag här idag. Och ikväll ska M på bio med grabbgänget så jag och L ska bara lata oss i soffan. Inte många knop idag inte. ..

Hoppas ni alla har det bra och att kräksjukan håller sig borta nu.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Hallon
    Gott att L blev bättre så snabbt. Men hur vet ni att det är vinterkräk och inte vanlig magsjuka? Vad är skillnaden? Har My kräkts också? Hoppas hon slipper det... Men hon har väl fått antikroppar av din tuttemat. Jag känner igen mig i det där matta. Jag gick och mötte M och Lyckeli när de kom hem från promenaden förut, jag gick kanske en kvart i lugnt tempo. Och nu är jag aptrött! Ska vila idag...

• Vilda Tiger

Amelie
    Tack för rabattkupongerna! Jag ska bara installera skrivaren först...

KaOl
    Ja, näsfridan är underbar! Den har underlättat mycket för Lyckeli idag, kan jag säga. Hon är så tät och hes, stackaren. Just nu sover hon lite. Jag har bara varit ute en kvart idag, och det blir inte mer. Störigt, för jag VILL ju ut och gå, men ibland är det bättre att stanna hemma och kurera sig med lite choklad. Men vikten har varit stilla nu i fyra v efter att jag gick upp två kg igen, så jag är sugen på att så ner lite nu.

• Vilda Tiger

HAHAHA! Och inte kan jag skriva heller... Jag garvar så jag GRÅTER, skulle det vara, självklart!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008