• jeng

Augustibebisar 2008

Suss:
    Just det, du har ju sagt tidigare att du aldrig går ner något så länge du ammar! Ja, det verkar ju vara samma sak för min del!!! Men troligtvis skulle jag ju gå ner mer om jag RÖRDE PÅ RÖTTERNA!!!

Mareld:
    Då verkar du också höra till oss då!! Jag har ju satt som mål att gå ner till under 70 kg till jul... det verkar himla trögt! då får jag sätta rejält fart nu!!! (77 kg ca nu)

Guldring:
    Gud vad trist med sjuka i huset!! Det är ju helt klart nackdelen med många barn!!
    Lycka till med viktväktarna!!! Jag själv kör kolhydratfritt för det mesta, och tar ibland en naturdiet rtd eller nutrilett bar istället för lunch! så jag måste bara komma igång med motionen!!!

• jeng

Guldring:
    Ja, men exakt!!! jag försöker komma igång, men alla mina favoritmotioner är tydligen direkt olämpliga så här tidigt efter förlossningen - jogging, aerobics, studsmattan... Promenader HATAR jag, så därför är det verkligen skittrögt att få ut mig... Vi går kortare svängar på helgerna, men annars blir det itne mycket!!

Lana:
    Åhhh vad tråkigt att känna sådär! Jag har haft såna tendenser också, men som tur är så är Ted så himla lätt i drift så att säga, att jag får lite egen tid, får vila upp mig ibland osv! Så då lättar det ju menar jag!!! Vad tror du det är? Alltså mår du dåligt fysiskt, tex pga sömnbrist osv? Eller är det mer att du inte tycker du hinner det du ska, eller att du inte får egentid, eller inte hittar tillbaka till vem DU var förut utan nu är du bara mamma lixom???

• jeng

zitrus:
    jag har inte varit med om samma sak, men på fikan jag hade med en grupp mammor så var det en som hade haft precis sådär!!! hon hade väldigt mycket mjölkstockningar. och hon sa att ibland så gjorde det inte ens ont, men bebisen märkte av det! det finns mat, och kommer mat, men det kommer trögre än vanligt, så bebisen får jobba mer - och orkar inte!!! kanske kan det vara nåt sånt för dig också? isåfall är det väl värme och massage eller nåt som gäller? då kan du ju testa att ha nåt varmt på bröstet precis innan ni ska amma kanske?

• jeng

ziturs:
    eller om han är täppt i näsan eller snorig och lite förkyld? för när ted har vairt förkyld då orkar han ju inte äta lika länge, utan får sluta hungrig och då gnäller han som tusan!!!

• jeng

Lana:
    Ja, jag förstår dig!!! Jag har normalt ett krav på 9 timmar sömn per natt för att bli utvilad, det får man ju inte alls nu!!! Men iaf så har Ted fått lite bättre rutiner på sista tiden, plus att han har lärt sig att koppla ihop sin förmiddagssömn med nattsömnen, så nu får vi ligga kvar i sängen till kl 13 ibland! Det är ju sjukt att sova bort dagen, men man måste ju ta chansen, för sen sover han ju inget mer på hela dagen!!!

Ted slocknar typ kl 19 nu varenda kväll, ibland vaknar han till lite sådär, men han sköter sig ändå själv och är nöjd och glad lixom! Så då får jag ju egentid fram till kl 24-01 då han vill äta nästa gång! Då går vi och lägger oss!!! Och det är jag jätteglad över!! För de där timamrna på kvällen då får man verkligen egentid, elelr tid för varandra! Vi hinner ha mysmiddag, renovera, se tv, läsa eller vad som! Hade jag inte haf dom timmarna då hade jag blivit totalt galen här hemma!!!

• jeng

missh:
    fin bild bebisar vill ju inte vara med alltid hehe

snart:
    åhhh, håller tummarna för att du blir av med dina kilon som du önskar!! det är ju lättare sådär när man har ett stort mål att kämpa för hihi. jag gick ju ner till inskrivningsvikten istället. har 5 kg kvar till plusvikten och sen ytterligare 3 till inskrivningsvikten. låg ju på minus 6-7 kg ett tag...

• jeng

Amelie:
    Du det där har jag också funderat över, efter alla renoveringar och skit sen, inför vår namnfest 22 nov, att ta hem en städfirma som får skrubba alla golv och lister och skit! Har du nån aning om vad det kostar att få en rejäl husstäd??? Eller det kanske skiljer jättemycket var man är i landet???

Och du, jag förstår verkligen det där med att skämmas när man är ute med en skrikig bebis!! Min lillasyrra är 10 år yngre än jag är, och jag minns faktiskt att det var jobbigt när man var ute. För man själv försökte verka stor lixom och cool typ Och sen så förstördes allt av att man hade med sig en dregglig kräksig bajsig skrikig skitbebis! Och jag menar inte att jag tycker det är OK, och jag skämdes ju aldrig på så vis som du beskriver!! Men jag kan ändå förstå lite var det kommer ifrån så att säga!!! men jag håller alla tummar jag kan för att det snart blir bättre! För det komemr det bli! Vänta bara tills grabbarna är lite äldre allihop, för då har de älsta kommit ifrån den där coolgrejen, och den yngsta gör så mkt mer än dreglar, kräks och bajsar och skriker!!

• jeng

Jag har nu avklarat ett maraton på ICA Maxi inför helgens besök (Phs riktiga mor och släkt kommer)... Suck alltså!!! jaja, jag hoppas att jag fick hem allt jag behöver nu iaf. Ska göra pajer av olika slag, och kladdkaka (Suss, du är fortfarande min hjälte!!!) så då kan jag ju göra en hel del imorrn och det blir ju skönt!!!

Ingen mat har jag fått i mig heller, förutom en varm korv på maxi... Men nu fick jag iaf en (medköpt!!!!) kopp kaffe och en chokladbiskvi!! Mums! Snart ska jag laga middag så det blir nog bra till slut!!

Jag brukar ställa babyskyddet i vagnen på ica och så får det plats en stor kasse också. men idag var det så mkt att jag tog Ted i selen!! Mysigt!! drygt 3 timmar var vi ute och han trivdes kanonbra!! Han sov eller slumrade mest hela tiden, och selen var kanonbra trots att han nu väger typ 6.5 kg!!

Hittade inga pyamas med tossor på, som jag var ute efter, trots att jag var på både HM, Lindex och Kappahl... Verkar som att det är nåt som bara finns för minibebisar!? jaja, han får väl ha strumpor på sig på nätterna då helt enkelt! Fick massor med strumpor med i klädkassen jag köpte! Iaf så hittade jag 2 bodys coh ett par byxor på rea på lindex, vilket var smått fantastiskt för de hade typ en klädstång med kanske 20 plagg sdom var på rea totalt Ett par beiga bamsebyxor, en randig pikébody (lite snyggare tänkte jag med krage och allt!!) och sen en mintgrön lilleskutt body! OCH sen hittade jag på lindex faktiskt kalsonger också!!! Som jag har letat, men där fanns i alla storlekar från 50 och uppåt!!! Så nu kan Ted få lufta rumpan nån dag utan att vi riskerar få kiss över hela golvet!

Ph är ute och festar ikväll igen, så jag får vara ensam med Ted! Ganska skönt faktiskt när det är på kvällen - för då får jag ensamtid att bara sitta och glo!

• jeng

Hallon:
    Trist att My inte gillar selen! Men ge inte upp!!! Vet många som har haft det trögt med tex vagnen eller selen eller så i början, men sen bara har det vänt! Jag tror det är som med bad och annat också - de måste ju vänja sig!!! Och snart håller de ju huvudet så då kan de ju sitta framåtvända om man har en sele för det! Då blir det ju en annan ställning och de får ju sitta och kolla runt också! Kanske funkar det bättre då!

Amelie:
    Ja, men det hör säkert också ihop med att de tycker att de börjar bli vuxna nu, och att ni är lastgamla lixom! Det var ju så man tyckte i tonåren!!! Sen tror jag också att det hör ihop med det jag skrev om tidigare då ni hade dert jobbigt, att de lixom börjar bli stora och nu kan de vara rädda att de måste ta hänsyn till en liten och kanske ha det tystare om kvällarna eller behöva vara barnvakt eller såna saker! Allt det där har jag gått igenom med mina egna syskon, och jag vet att det gick över bara man fick vänja sig! Hoppas att du kan släppa lite av all den där pressen du känner på dig själv! En bebis SKA skrika och gråta lite, det är ju deras enda sätt att kommunicera! Kanske ska ni försöka förklara det för killarna? Det känns lite osm att de har samma syn på bebis som jag hade innan Ted kom! Att jag önskade mig en ettåring, för en bebis bar aligger ju där och skriker??!! De har kanske inte upptäckt ännu att bebisen faktiskt också ler och kan prata och svarar på tilltal och allt sånt där??? Ja, jag håller alla tummar jag kan för att det ska ordna upp sig!!

Heidi:
    Haha, ja här fanns minsann inget med tossor på i större än 62... Det är ju 74 som gäller här nu i pyamas och bodys... Helt sjukt att gå med pluppen på samma avdelning där de går med sina bebisar som typ säger mamma och stor med stöd upp i kundvagnen... hmm... Nog finns det ju fler storlekar där också, men jag menar! Borde inte jag vara på bebisavdelningen????

Svar på tråden Augustibebisar 2008