Nu har jag varit hos tant doktorn! Hon gjorde inget speciellt förutom en gynundersökning och kände efter ungefär hur stor livmodern är (eftersom jag ville det själv). Nu är det verkligen bekräftat att något finns där, även om jag inte direkt tvivlat den senaste tiden...
Hon trodde också min beräkning stämmer bättre än BM:s angående hur långt gången jag är, även om hon sa att det inte var så lätt att säga exakt just när det bara är 1-2 v det handlar om.
Dock beställer de äntligen UL nu och enligt BM (som jag också träffade) skulle det inte vara några problem att hinna få tid till v 18-19 (enl deras beräkningar = inom 5 v!). Det ska bli så kul!
Vi diskuterade om jag hade några frågor och det enda jag sa var väl att jag möjligen kunde vara lite rädd för att jag har ett MA. Men vi båda blev överens om att livmodern i så fall inte borde ha växt. Det lugnade mig ännu mera! Nu känns allt så bra, så bra!
Berättade även för mina arbetskamrater nu inatt. Så gissa vad vi (och de) pratade om, resten av arbetstiden...
Jag skulle gå hem tidigare för att få sova innan läkarbesöket, som var väldigt tidigt för en nattarbetare som mig. Men jag var så uppspelt efter berättandet och alla frågor så jag har inte sovit så mycket... Nåja, får ta igen det senare!
Snart kommer ännu en av mina närmaste vänner och då är det hennes tur att få reda på vad som finns i min mage. Det ska också bli roligt!
Det är en ganska bra dag, idag...