• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • hopee

Lillajag: Skönt att samtalen hjälper! ska nog försöka leta upp den där boken jag...

virra: Vad störigt!! vad har bm sagt?

Idag var jag på tillväxt-ul så mysigt att se lille plutten igen. Det såg förstås väldigt trångt ut där inne, han hade fötterna nästan ändå upp i ansiktet och händerna tryckt upp i ansiktet också. Bm sa att han har en riktigt pussmun, han låg där och svalde vatten och försökte suga. Såg roligt ut! fick med bilder hem och jag måste erkänna att han ser lite rolig ut,med stora läppar och jättestor näsa men proportionerna på näsa och mun är väl svårt att se på ul hoppas jag?! tankarna finns där också:mår han bra, är han frisk..

• AxelOlivia

Virra: Jag har haft sådär flera gånger jag också.. Man blir så less när det bara stannar av när man faktiskt har haft ont. Förhoppningsvis så ger det iaf lite påverkan på tappen och gör att det går fortare när det väl är på gång. Min bebis får gärna komma ut på torsdag, vi kanske kan bestämma träff på förlossningen då? :P

• BejbyBoo

Nämen Virra, jag som trodde det var på G nu!
    Har dock läst att det är vanligt att ha det som du har nu. Livmodern "övar"... Kul va?!

Disa: Härligt att få se den lille igen! Tror nog inte man ska lägga så stor vikt vid proportioner från ett ul.

Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • A L T A

Eva Marianne: ja snart är det ul igen. Men de är ju tre långa veckor kvar. Vill ju göra nu. Så nyfiken på skrutten.
    När ska du göra ul? Du ligger väl inte så många veckor efter mig va?
    Jag gick in i vecka 16 idag enligt mina egna beräkningar

• BejbyBoo
    A L T A skrev 2009-01-12 21:02:38 följande:
    Jag gick in i vecka 16 idag enligt mina egna beräkningar
    Jösses vad tiden går fort!! Tyckte nyss du plussade!!
    Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • Lillajag1979
    hopee skrev 2009-01-12 19:57:02 följande:
    Lillajag: Skönt att samtalen hjälper! ska nog försöka leta upp den där boken jag...virra: Vad störigt!! vad har bm sagt?Idag var jag på tillväxt-ul så mysigt att se lille plutten igen. Det såg förstås väldigt trångt ut där inne, han hade fötterna nästan ändå upp i ansiktet och händerna tryckt upp i ansiktet också. Bm sa att han har en riktigt pussmun, han låg där och svalde vatten och försökte suga. Såg roligt ut! fick med bilder hem och jag måste erkänna att han ser lite rolig ut,med stora läppar och jättestor näsa men proportionerna på näsa och mun är väl svårt att se på ul hoppas jag?! tankarna finns där också:mår han bra, är han frisk..
    Det är en cd! Om du menade den jag rekommenderade... Den finns att beställa på mecora.se.
  • Mimmi P

Här händer det saker. Virra tråkigt att det stannade av men som jag förstått det kan det hålla på så rätt länge innan det är dags. Det måste kännas frustrerande. Men dt är väl därför barnmorskorna tjatar om att man inte ska börja klocka förrän de kommer lite tätare.

AMS, hoppas bebisen håller sig åt rätt håll!

Kallo, hoppas att det inte är nåt allvarligt!

Serafine, usch det lät verkligen segt, hoppas att det håller sig bort lång tid nu, du har verkligen fått din del för året nu.

Vad skönt att se att flera kommit över en del av sin förlossningsrädsla :).

Idag ska jag till BM på koll, ska fråga om han börjat fixera sig då det har ilat och huggitt konstigt i nån vecka nu (undrar vad det är annars). Har slutat jobba nu, åker in på nåt möte ibland och fixar lite hemmifrån, ska till läkaren på torsdag, tror han kommer sjukskriva mig till bf men annars plockar jag semester, komp och sen fp. Förut tyckte jag det var jättejobbigt, nu tycker jag det är skönt att få vara hemma och ta det lugnt.

• A L T A
    BejbyBoo skrev 2009-01-12 21:04:36 följande:
    Jösses vad tiden går fort!! Tyckte nyss du plussade!!
    Ja tiden bara rusar iväg. De känns som om det var igår jag plussade. Men så ibland så går det jättesakta.
    Längtar till bebis är ute men har också bestämt mig för att passa på att njuta av livet som är nu. Bara sambon och jag.
    Kommer ju bli ett helt annat liv sedan. Som man verkligen längtar till.
  • lightfish

Gah... Äntligen tjejer så ska vår tråd fungera igen! Mimmi P, visst är det pestigt när det inte funkar?!?

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!