• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Mimmi P

Kanelbulle, ja du får nog planera in nåt mellan två och sju den dagen så du inte bara sitter och är på helspänn inför ul:et.

Flakez, hon är jättefin :). Tycker det är jättesvårt att fatta att man snart ska ha en sån där liten en hemma hos sig!

Ni som har fått era små eller redan har barn sen innan, har ni sett några samband mellan er eller pappans födelsevikt och bebisens? Jag blev lite orolig efter senaste besöket hos svärmor. Har alltid vetat att min man var stor när han föddes men inte att han var sååå stor. Han vägde 4750 g i v 38. Själv vägde jag 2900 g och är född nån dag innan bf. På ul:et vi gjorde innan jul sa dem att han låg på plus och att han nog skulle väga ca 4000 g vid bf. Men nu blev jag väldigt nojjig över att jag kommer få en fem kilos kluns! Maken tycker jag är fånig då de flesta tycker att min mage är liten så han tror att det är en liten bebis där inne men magstorleken behöver ju inte säga så mycket om storlek på bebisen ju. Att föda en 5kg bebis skrämmer mig lite.

• AxelOlivia
    Svar på #1049
    Eva Marianne skrev 2009-01-10 16:14:29 följande:
    vi slår er med hästlängder! Min man blir 48 iår...
    Vågar jag säga att min mamma och hennes man just fyllt 50. :P
  • BejbyBoo
    Svar på #1061
    Märkligt... har det synligt för alla inloggade medlemmar...
    Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • A L T A

gustafssons skrev 2009-01-11 13:15:33 följande:

Kul! Vilken klinink ska ni kolla könet någonstans?
    Här i Örebro så får man veta könet på rutin-UL. Men sen har jag även bokat tid för 3D/4D och könsultraljud på tittut.
  • Eva Marianne

Det är lugnt, AMS! Vår åldersskillnad har allt diskuterats förut och både den och faktumet att maken inte kommer vara en helt ung pappa, är i vår vetskap. Men, som Yoysen sa: det här är mannen jag valt och älskar av hela mitt hjärta och det är ju det som räknas!
    Sen beror det ju på hur man är, också! En person som idrottat och rört på sig hela livet har en helt annan ork och kropp än en som spenderat den mesta tiden i TV-soffan.

Jag drömmer väldigt mycket nu för tiden! Det gör man väl alltid, iofs, men nu vaknar jag titt som tätt vilket ju gör att man lättare kommer ihåg att man drömmer. Tycker att det är mycket mer nu än vanligt. Är det nåt som ni andra har tänkt på?

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Mimmi P

Eva Marianne, ja verkligen och både konstiga och obehagliga drömmar dyker upp. Mycket som cirkulerar kring bebisar och förhållanden och så. Drömde att vi fått vår son och han visade sig vara värsta jätteonda bebisen som ville döda både mig och min man och övriga släkten. Väldigt obehagligt!

Åldersskillnad är ju bara ett problem om man gör den till ett problem men jag kan tänka mig att omgivningen reagerar. En persons ålder är ju så mycket mer än siffror, det finns såna som blir "tant och gubbe" redan vid 20 och såna som är värsta ungdomarna vid 50. Kan ärligt erkänna att om jag vetat att Rauur och AMS "bara" var strax över 20 när jag hoppade in i tråden hade jag nog varit mer tveksam till vad de skrivit och deras råd. Nu har jag istället bildat en uppfattning om de på helt andra grunder. Tycker det är så skönt!

har ni förresten tänkt på att svenskar ofta är väldigt åldersfixerade, det känns som att det ofta är en av de första saker man tar reda på när man träffar en ny person, även om det egentligen är rätt ointressant.

• Yinsan

På tal om konstiga drömmar så kommer jag ihåg att jag kokade bebisen förra gången både på spisen och i micron, samt massa annat konstigt att den inte var frisk/vanskapt etc... Men ut kom en helt perfekt liten kille som just nu trotsar till tusen!
    Denna gången har jag inte drömt lika mycket, undrar om man är lungarne nu inför andra än första och det har betydelse för drömmarnas intensitet också kanske?

• AxelOlivia

Eva Marianne skrev 2009-01-11 15:48:51 följande:

Det är lugnt, AMS! Vår åldersskillnad har allt diskuterats förut och både den och faktumet att maken inte kommer vara en helt ung pappa, är i vår vetskap. Men, som Yoysen sa: det här är mannen jag valt och älskar av hela mitt hjärta och det är ju det som räknas!
    Jag menade verkligen inte att kritisera er! Om du uppfattade det så. Jag tycker inte att åldern har någon betydelse, varken när det gäller föräldrarskap eller förhållanden. Huvudsaken man
    älskar varandra och sitt barn så är det andra utan betydelse.
  • AxelOlivia

Mimmi P: Ja vi är verkligen åldersfixerade i Sverige. Tycker att det är rätt skönt att inte vara medvetna om någons ålder just för att man får göra sig en egen uppfattning istället för en massa fördomar. :)

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!