• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Lillajag1979

lightfish skrev 2009-01-15 13:00:27 följande:

KanelbulleDin mage kommer vara där en dag bara sådär som en överraskning, så var det lite för mig och FlakeZ .LillajagMin egen BM sa ju förra gången att med tanke på hur jag har mått så hoppas hon att jag nått upp till  +6 kg när han är klar där inne.... Nu ligger jag på +4 kg... Men ledsen blev jag ju över den andra BM... Nu vet jag ju inte vem jag ska tro på... Min svärmis (svärmor, det låter så otrevligt) tyckte att hon var bra korkad som uttryckt sig så och då är ändå min svärmis diplomatisk ut i fingertopparna! Nej, det är inte vanligt att må illa så här länge; det är några få procent.William är det enda vi enats helt om. De andra namnen vi pratat om är Alexander, Fredrick (efter min extra bror som vi kommer be vara gudfar) eller Adrian. Men vi har ingen aning än.. Ni då? .
    Kan hålla med om att det var en helkorkad bm.

Vi har Erik, det är släktnamn på båda sidorna
  • lightfish
    Axels mamma Sanna
    Tack för länken, enligt den ska jag gå upp 14 kg Förvånad! Men som min egna mysiga BM sa så är hon glad om jag gått upp 6 kg när William är färdigbakad.... Jag lär inte komma upp i några 14 kg i alla fall...

Jo, jag vet att ett BMI upp till 25 räknas som normalviktig...hade inte så bra koll på vad mitt BMI var innan graviditeten eftersom jag gick upp 6 kg pga sjukdom för drygt 1 1/2 år sen. Men det kändes surt att få det slängt i ansiktet...

Lillajag

Japp...det verkar hon vara...men ledsen blir man ju ändå... Erik är jättefint! Men visst är det kul när man hittar namn som finns i släkten som man gillar? (Alexander är ju makens andranamn).
  • majsanna

Trots att vi inte på långa vägar än behöver prata namn så gör vi det ibland. Jag har mycket lättare att komma på fina tjejnamn än killnamn faktiskt. Tjejnamn som jag tycker är fina är Hedvig, Freja och Matilda. Killnamn: Erik och Hugo.

Har ca en vecka till BIM nu och tror inte att jag är gravid den här gången heller. Jag hoppas verkligen att jag har fel.

• AxelOlivia

majsanna: Överlåter mer än gärna min graviditet till dig nu. ;)

• majsanna

Axels mamma Sanna skrev 2009-01-15 14:09:15 följande:

majsanna: Överlåter mer än gärna min graviditet till dig nu. ;)
    Tar mer än gärna emot din graviditet. Skickar du den på posten eller?
  • AxelOlivia

Yes, ska posta den så snart jag får tid. :) tror du att det räcker att skriva majsanna på kuvertet?

• Mimmi P

Lägger in listan igen

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 28/12, BIM 11/1 försök 3 efter mf, försök 7 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

• Mimmi P

Oj, vad aktiva ni varit idag!

Kan bara instämma ang tråden. Har hängt i några andra med såna som har bf i februari men det blir aldrig samma stämning och de har dött ut efter ett tag.

Lightfish, det var väl riktigt korkat sagt av din BM, BMI 22,9 är ju verkligen ingen övervikt (kanske blev jag lite förolämpad eftersom jag låg på 22,5 innan...) och som sagt ca 14 kg verkar ju vara rekommenderad viktuppgång sen är det ju väldigt olika. Jag tror inte jag kommer komma upp i 14 kg trots att jag inte spytt en enda gång men min BM säger inte så mycket om vikten. Men att bara gå upp 6 kg vid ett normalt BMI är ju verkligen inte mycket. Hoppas att du kommer må bättre snart och att du får din ordinarie BM nästa gång!

Rauur, vad mysigt, det måste vara rätt tidigt va? Gissar att det är lättare att veta vad man känner andra gången, jag tycker man gick i flera veckor och försökte förstå om det var bebisen man kände innan man var säker.

Kanelbulle, kulan kommer snart! Bra att vara förberedd med sköna kläder. Jag kör också mest på mjukisar eftersom jag mestadels går hemma.

AMS, förstår att du vill att bebisen ska komma nu, du får säga om nåt av knepen verkar funka. Svrt med medicinen, som sagt det kan ju handla om dagar eller i värsta fall fem veckor. Är den dyr?

Virra, varför blev du inte sjukskriven till bf? Om du börjar jobba igen drar det säkert igång, men nu skulle det väl kanske vara välkommet.

Jag var hos läkaren idag och blev sjukskriven till bf. De kollade urinen den här gången och det är ingen uvi eller andra bakterier som orsakar sammandragningarna iallafall. Det var inget bra tecken att de börjat göra ont iallafall och jag blev återigen uppmanad att åka in till förlossningen om de kommer tätt och regelbundet. Han kollade inte tappen, han ville inte reta den i onödan.
    Låg med sd var tredje minut i en timme ung igårkväll igen, hade precis bestämt mig för att ringa fl för att se om jag borde åka in men då släppte de. Kan sätta en 10 på att jag får gå till bf +14, vilket jag verkligen inte har lust med.

• AxelOlivia

Mimmi: Medicinen är inte särskillt dyrt men det känns ändå surt att hämta ut och sedan bara slänga bort den om det skulle vara så. Men jag mår så fruktansvärt illa nu trots akupunktur och måste nog hämta ut den ändå..

• henlin

Jag raderade just mitt bb-väskadokument, men något att bläddra i, mobil och kamera. Inneskor om du skall vandra mycket under själva förberedelserna för förlossningen. Läppsyl använde jag mig av mycket då jag blev väldigt torr av sjukhusluften och av all syrgasanvändning!

ETT HETT TIPS ÄR ATT SNO MED SIG "KASSLERTROSOR" OCH TJOCKA BINDOR FRÅN FÖRLOSSNINGEN/BB. Jag blödde jättemycket efter båda mina förlossningar och skulle ha förstört många trosor om jag inte valt att använda dessa urfula, osexiga men grymt praktiska "kasslertrosor" Bindorna man köper på Apoteket hade jag inte mycket nytta av den första veckan efter mina förlossningar utan använde mig av Jättebindorna från BB. Man skall icke stjäla jag vet men detta var nödvändigt!Ledsen

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!