• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • v i r r a

*skrattar* Ingen förlossning här Fast i natt trodde jag att det var på g, men icke. Är rätt spak just nu av alla sammandragningar. Har inte speciellt ont, eller snarare har jag haft betydligt ondare vid mens tidigare så jag tycker inte det här känns mycket alls.

Det kommer mer "slempropp" eller vad det nu är. Men som ni säger är väl det i sig inget tecken.

Finns fortfarande "chans" (risk!) att jag går 2 v över tiden... *suck*

Kram på er söta! Är väldigt trött och ska passa på att sova lite nu när jag känner att jag kan.

Mimmi P skrev 2009-01-14 13:07:47 följande:

Nån som hört nåt från Virra? Tystnaden talar ju för att det blev förlossning, håller tummarna för det.
  • v i r r a

*skrattar* Ingen förlossning här Fast i natt trodde jag att det var på g, men icke. Är rätt spak just nu av alla sammandragningar. Har inte speciellt ont, eller snarare har jag haft betydligt ondare vid mens tidigare så jag tycker inte det här känns mycket alls.

Det kommer mer "slempropp" eller vad det nu är. Men som ni säger är väl det i sig inget tecken.

Finns fortfarande "chans" (risk!) att jag går 2 v över tiden... *suck*

Kram på er söta! Är väldigt trött och ska passa på att sova lite nu när jag känner att jag kan.

Mimmi P skrev 2009-01-14 13:07:47 följande:

Nån som hört nåt från Virra? Tystnaden talar ju för att det blev förlossning, håller tummarna för det.
  • AxelOlivia

Virra: Hoppas att det sätter igång på riktigt för dig snart. Vilket jag tror. :)

Ego: Själv hoppas jag på bebis till helgen, två veckor kvar till BF idag så det är ju inte jätte troligt. Men går och letar tecken.. :)

En av mina bästa kompisar fick för övrigt en liten pojke i morse. Ska bli så roligt när våran bebbe också kommer. De har en till pojke som är nio dagar äldre än Axel och det är perfekt avstånd hem till de från oss, typ 100 m. Och Axel och deras son älskar att leka tillsammans. :)

Nu ska jag hämta hem busungen från dagis och om två timmar kommer en kompis förbi på middag och ska sedan vara barnvakt åt Axel då jag ska ner på stan och kolla på B när han spelar teater..

• v i r r a

hahah! Ingen instämmer mer än jag! Det är tungt att ha sammandragningar hela tiden. Märkligt att man går runt och LÄNGTAR efter att det ska göra mer ont Inte så ofta man längtar efter smärta liksom.

Rauur skrev 2009-01-14 14:23:08 följande:
    Men! Du ska ju vara på förlossningen Virra
  • Eva Marianne

Virra & AMS: skönt att det inte kan vara alltför långt kvar! Förstår verkligen att inget annat är prio just nu, än att få era småttingar utanför magen

MimmiP: Eftersom jag har haft oregelbunden mens är det ju svårt att veta när jag eg blev gravid. Kände aldrig av någon ÄL heller. Så BM räknar ju på det "vanliga sättet" från sista mensens första dag. Något som jag antar är ganska för tidigt räknat eftersom jag aldrig fick mens med bara 4 v emellan. Min beräkning går därför efter ett datum då jag tror att jag hade ÄL, vilket är 2 v efter BM:s räkning. Det är dessa veckor det skiljer...
    Men om vi nu får ett UL i v 18 enligt dem är vi ju ändå minst i v 16 så jag tror nog de ska se nåt! Ser de inte tillräckligt, är jag bara glad om det innebär att jag få se den lill* fler gånger

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Mimmi P

Virra, vad segt, hoppas du slipper gå med förvärkar i flera veckor det låter verkligen inte roligt!

Eva Marianne, just det, jag hade för mig om att det var så. Nej att få komma in på ett extra ul är ju aldrig fel :).

• BejbyBoo

Nämen Virra! Hoppas verkligen att det snart är skarpt läge! Visst är det märkligt att gå och längta efter smärta!?

Vi var på Bvc med Eleonora idag och hon fortsätter att växa som hon ska. Idag vägde hon 4 845 gram! Snart 5 kg alltså! Vår lilla Buddha!

Berg- och dalbana är min vardag numer...
  • Lillajag1979

FlakeZ: Skönt att hon växer på!

Annars var det tyst här inne... Hur gåre? BLIRE NÅ BARN ELLER???!!!???!!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!