• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • BejbyBoo

Ja, nog kan man tycka att den person vars papper kom fel också borde få något. Men det är väl tyvärr som du Mimmi skriver, att hon förmodligen inte ens får veta om det.

Henlin, förstår att det är tungt!! Jag tycker själv att det börjar bli lite småjobbigt nu. Sover jättedåligt, ont i bäckenet och allmänt seg i såväl huvud som kropp. Hoppas att det snart sätter igång för dig så att ni får njuta av bebis istället för stå ut med tung kropp!

Majsanna, vad tråkigt... vi får hoppas att det blir en julklapp istället!

Kanelbulle, åh... hoppas innerligt att du slipper mer besvär av illamåendet. Det är inte kul. Håller tummarna att det bara var i morse!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • AxelOlivia
    A L T A skrev 2008-11-06 10:48:28 följande:
    Får helt enkelt prova sig fram vad som passar bäst. Kex eller någon frukt kanske man ska ha vid sängen.Men vet ju inte om det kommer vara något ihållande. De kanske bara var idag *hoppas* Så jobbigt att kräkas på morgonen också för man har verkligen ingenting i magen. (förlåt för detaljer).
    Först och främst. Hoppas att det bara är något tillfälligt och inte något som kommit för att stanna. Själv tycker jag "bäst" om att spy på morgonen av den anledningen att man inte har så mkt att spy upp. Spydde ju visserligen rätt mkt men slemhinnorna var väldigt retande och blödde lätt så minsta lilla "mat" gjorde det bara värre.
  • A L T A

Axels mamma Sanna skrev 2008-11-06 13:23:32 följande:

Först och främst. Hoppas att det bara är något tillfälligt och inte något som kommit för att stanna. Själv tycker jag "bäst" om att spy på morgonen av den anledningen att man inte har så mkt att spy upp. Spydde ju visserligen rätt mkt men slemhinnorna var väldigt retande och blödde lätt så minsta lilla "mat" gjorde det bara värre.
    Jo de är sant. Håller helt klart med att det är bättre att "kräkas" utan att få upp något än att kräkas en massa mat.
    Hoppas att det bara är något tillfälligt. Men vi får väl vänta och se.
  • Rauur

Majsanna:Va trist att mensen kom!!:(

FlakeZ: Jag skulle bli stortokig om mina uppgifter hamnade hos någon annan :O Men som sagt, den personen lär nog inte veta om det. Men tur för dig att få 1000:- !

En fårskinnsfäll är ju aldrig fel ^^,

Henlin: Jobbigt att bebisen inte vill komma ut, men någongång SKA den ju ut :)

Eller ja, den måste ju :P

Vet precis hur du känner och det är helt normalt, jag tycker inte det känns dumt att du "klagar" över att den inte tittar ut även om vissa av oss inte ens har fått våran skrutt i magen ännu.

Håller tummarna för att den snart vill ut!

Kanelbulle: Hualigen för illamående! Min fd mentor på skolan sa till mig att jag skulle ha skorpor vid sängen och äta innan jag klev upp :)

Fast, det funkar nog lika bra med kex:P

• Eva Marianne

Kul med extrapengar, FlakeZ! Som du säger, är det ju verkligen läge att använda dem till något utöver det vanliga, för en sån förtjänst!

Kan tillägga att vi nu äntligen tycks få ordning på inbrottet! Bara ca 1,5 månad tog det, Folksam är kanske inte det snabbaste bolaget... De ekonomiska ersättningarna vi får är vi faktiskt ganska nöjda med. Det är ju värre med minnessakerna i form av förlorade kort i datorn och riktigt gamla smycken som inte går att ersätta.

Är på dag 33 idag men min mens har kommit på dag 36 och 43 de senaste gångerna så jag tror inte det är något särskilt att reagera på än, iaf. Tycker mig dock känna ett svagt, svagt illamående alltsomoftast men jag vågar inte lita på att det skulle betyda något. Har dessutom för mig att jag kände så under nån vecka i somras och då var jag ju uppenbarligen inte gravid.

Majsanna: SÅ tråkigt! Det börjar bli riktigt segt nu det här, eller hur? Mina tankar går iaf åt det hållet, och några andra håll...

Henlin: Det kan inte vara långt kvar nu så det är bara att hålla i! Även om varje dag är en tung vänteplåga så kan det inte dröja alltför länge innan bebisen tittar ut. Håll ut!

Kanelbulle: Grattis till gravidmyntets baksida Du får tänka som att det är roligt att det märks att du är gravid, även om det kostar på. Det är ju det här du vill, eller hur?
    Nåt måste man ju ha som uppeppning i de allra tyngsta stunderna

• A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-06 16:09:14 följande:

Kul med extrapengar, FlakeZ! Som du säger, är det ju verkligen läge att använda dem till något utöver det vanliga, för en sån förtjänst!Kan tillägga att vi nu äntligen tycks få ordning på inbrottet! Bara ca 1,5 månad tog det, Folksam är kanske inte det snabbaste bolaget... De ekonomiska ersättningarna vi får är vi faktiskt ganska nöjda med. Det är ju värre med minnessakerna i form av förlorade kort i datorn och riktigt gamla smycken som inte går att ersätta.Är på dag 33 idag men min mens har kommit på dag 36 och 43 de senaste gångerna så jag tror inte det är något särskilt att reagera på än, iaf. Tycker mig dock känna ett svagt, svagt illamående alltsomoftast men jag vågar inte lita på att det skulle betyda något. Har dessutom för mig att jag kände så under nån vecka i somras och då var jag ju uppenbarligen inte gravid.Majsanna: SÅ tråkigt! Det börjar bli riktigt segt nu det här, eller hur? Mina tankar går iaf åt det hållet, och några andra håll...Henlin: Det kan inte vara långt kvar nu så det är bara att hålla i! Även om varje dag är en tung vänteplåga så kan det inte dröja alltför länge innan bebisen tittar ut. Håll ut!Kanelbulle: Grattis till gravidmyntets baksida Du får tänka som att det är roligt att det märks att du är gravid, även om det kostar på. Det är ju det här du vill, eller hur? Nåt måste man ju ha som uppeppning i de allra tyngsta stunderna
    Absolut är det de här jag vill. Får stå ut med illamåendet när man får en så underbar belöning för det. Men ska inte klaga, det var ju första gången som jag kände av det. men i och för sig så är jag ju bara i vecka 6 så hinner säkert må illa fler gånger. Men de finns ju trix som man kan ta till och hoppas på att det hjälper.
    Så ska försöka må illa med ett leende på läpparna
  • A L T A
    majsanna skrev 2008-11-06 10:44:01 följande:
    Nu är jag tillbaka på dag 1 igen. Mensen kom i morse.GRAVIDAHenlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, HöganäsMars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, ÄngelholmCatt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, ÖrebroFlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. StockholmAMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, UmeåVirra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, UmeåAnnika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, MalmöMimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholmGustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsundDisa D, bf ca 6 mars, första barnet!Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, GöteborgZalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. GöteborgLillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. BorlängeLightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. StockholmKanske en dag: BF 18 april. Inga barn MariestadYoysen: BF 20 April, son född -05 GBKanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro********************************I VÄNTAN PÅ +:Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totaltEva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junselemajsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Nej, vad tråkigt! Varför kan inte kärringen hålla sig borta?! Det finns ju faktiskt sådana som väntar på mensen.
  • majsanna

Tack för stödet. Var ute och tröstshoppade lite. Det blev 4 st bebisplagg i storlekarna 56 till 68. Har nu lagt dom i en låda där jag tidigare har några bebisplagg. Min tanke är att det kommer bli använt. Jag vet bara inte när.

• Yinsan

Majsanna, satans tant, skickar massa baciller till dig så det blir världens underbaraste julklapp!

• henlin

Tack för allt stöd och omtanke.....det värmer. Det är ju inte dags riktigt än så det är väl bara till att stå ut.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!