• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Eva Marianne

Ingen mens (än) idag heller! Så nu har jag beställt graviditetstest...
    Dock känner jag egentligen inget särskilt, så jag har inte alltför stora förhoppningar. Min mens har ju bara blivit senare för varje gång så att den inte kommit än, är absolut ingen babygaranti. Hoppas kan man ju alltid göra och självklart är det det jag gör, men för att inte bli alltför besviken över ännu ett eventuellt minus, håller jag en ganska låg profil.

Bara 1 dag kvar till BF för dig nu, Henlin! Det är minst lika spännande, det! Fast du har å andra sidan "garanterad vinst" bara att det möjligen kan dröja ännu lite mer. Du får dock gärna följa Mars2007:s råd att "ge" mig din graviditet, nu när du blir av med den

Virra: så skönt för dig att slippa smärtorna! Förstår om det kom som från himlen sänt!

Rauur: dina magproblem kanske inte alls beror på "bebismagen" utan på något du ätit eller så? Allt behöver ju inte ha med mens eller ÄL att göra...

• v i r r a

Eva Marianne:

Förstår att du tar det hela med en hel nypa is! När kommer testerna?

Det är ju inte klokt att tråden ska få sin första bebis! Hur går det Henlin?

• Eva Marianne

Jag beställde dem precis och eftersom klockan inte är 17 än, skulle de skickas samma dag stod det. Vet dock inte om det gäller även på helgen? Hur som helst, så senast på tisdag om jag förstod det rätt...
    Beställde en drös ÄL-test samtidigt. Om det blir minus, är det ändå läge att börja med såna och när jag ändå beställde, tyckte jag det var lika bra med tanke på frakt etc. Blir det ett plus nu, är ÄL-testerna självklart ett helt onödigt köp men de kronorna betalar jag i så fall gärna
    Valde ett sånt testa-tidigt RFSU-test och ett annat som också kunde känna av redan 4 dagar innan BIM. Så blir det minus på något av dessa, lär det ju definitivt vara minus

• henlin
    v i r r a skrev 2008-11-16 14:49:46 följande:
    Eva Marianne: Förstår att du tar det hela med en hel nypa is! När kommer testerna? Det är ju inte klokt att tråden ska få sin första bebis! Hur går det Henlin?

Här händer inte ett skvatt, tror faktiskt inte att bebben kommer imorgonLedsen. Lukas var så punktlig, han kom minsann när han skulle!!

Jag har ändå städat och grejat hela dagen men inte det minsta känning av att något skulle vara på G!

• Yinsan

EvaMarianne, va spännande håller tummarna för att du får överta Henlins grav!!

Henlin, hoppas bebisen tittar ut inom kort!

• Serafine

Hej tjejer och förlåt att jag inte har hört av mig. Skrev ett långt inlägg för, ja typ en vecka sen, men det försvann och då lackade jag ur. Sen dess har jag nästan inte varit här inne. Trodde verkligen att jag var gravid igen, hade alla symtom, men icke. Hade en liten kris i ett par dagar, men nu har jag vänt 180 grader och ser bara positivt på situationen. Jag kan inte påverka det mer än jag gör, det får bli när det blir. Jag har världens underbaraste tvååring hemma och jag vill njuta av varje dag med henne.

Om någon har tid och lust, tar jag tacksamt emot en sammanfattning om det har hänt något spännande

Kram på er alla och tack för att ni finns!

GRAVIDA
    Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 14-15/11, BIM, Nångång i början av dec. 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totalt

• Rauur

Eva Marianne: Nej det tror inte jag heller, eftersom jag har ägglossning :) Men det kändes så konstigt eftersom själva livmodern var så "trött" och matt. Välkommen tillbaka Serafine:)

• Rauur
    Lillajag1979 skrev 2008-11-17 11:29:10 följande:
    Uhh, det suger verkligen att ha magsjuka...
    Usch, jag lider med dig!
    Jag är glad att jag inte har har nå sånna besvär sen jag var gravid.. (om man räknar bort kvällarna med för mkt intag av alkoholen:P)

Hoppas du blir frisk snart!
  • Lillajag1979
    Rauur skrev 2008-11-17 12:30:32 följande:
    Usch, jag lider med dig!Jag är glad att jag inte har har nå sånna besvär sen jag var gravid.. (om man räknar bort kvällarna med för mkt intag av alkoholen:P)Hoppas du blir frisk snart!
    Jag har inte varit magsjuk på MÅNGA år... Men jag har typ magkramper... mår inte så jätteilla men jag spyr iaf...

magsjuka brukar inte sitta i så länge... peppar peppar...
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!