• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Eva Marianne

Min man ska gå på Bruno K Öijer på Hjalmar Bergman-teatern. Jag ska INTE med! Ska dock njuta av en kväll nån annan stans än hemma och framför allt göra stan på lördagen sen Har du några bra shoppingtips? Marieberg går bort, jag gillar inte deras affärer något särskilt. Kan tillägga att jag varit i Örebro några gånger förut, då det inte är alltför långt bort från där jag bor...

• Eva Marianne

Förresten så ömmar det i mina bröst nu... Fast det är ganska kallt och det känns precis som det brukar göra när det ömmar i dem om det är kallt, så jag vet fortfarande inte... Det är så jobbigt när allt som jag tror att jag känner, lika gärna kan vara något som inte har något med bebisar att göra.
    Känns det likadant i ömmande bröst av graviditet, som av kyla?

• A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-13 16:43:58 följande:

Min man ska gå på Bruno K Öijer på Hjalmar Bergman-teatern. Jag ska INTE med! Ska dock njuta av en kväll nån annan stans än hemma och framför allt göra stan på lördagen sen Har du några bra shoppingtips? Marieberg går bort, jag gillar inte deras affärer något särskilt. Kan tillägga att jag varit i Örebro några gånger förut, då det inte är alltför långt bort från där jag bor...
    Okej! Kan vara skönt att komma hemifrån ibland. Är ju aldrig fel heller att få spendera en natt på hotell.
    Oj bra shoppingställen? Hmm..... jag tycker att det kan vara mysigt att strosa runt inne i centrum.
    De är väl typ marieberg och centrum som finns.
    Sen har de ju lager 157 om du vet vad det är? Det ligger ut mot Adolfsberg, brandstationen. Där finns det billiga märkeskläder. Så om du har bil så kan du ju ta en sväng förbi där.

Får man fråga var i Värmland du bor?
  • Eva Marianne

Lager 157 låter bra för där har jag aldrig varit, det ska vi försöka hitta och hinna med! Bil har vi, det är vad som är vårt färdmedel dit och hem!

Jag bor i Kil, 2,5 mil väster om Karlstad. Jag är värmlänning i kropp och själ och har alltid varit det, även om just Kil inte är vad som alltid varit min bostadsort. Kan väl skriva det i den här tråden, som jag ändå hoppas är lite hemlig mot en del andra...

• Lillajag1979
    BejbyBoo skrev 2008-11-13 14:09:19 följande:
    hej tjejer...tittar bara in som snabbast för att fördriva tankarna och tiden. Vi hade i måndags ett nära dödsfall i familjen och just nu avlöser dagarna varandra som i ett töcken...Jag kommer tilbaka när jag återfått andan och fötterna på jorden..
    Jobbigt! *skicka styrkekramar*
  • Kallo

Är nu hemma igen och skall läsa fatt mig på alla inlägg! Det har blivit några sedan jag var in sist såg jag.

Resan har gått kanon och jag har mått väldigt bra. Vid vissa promenader fick jag dock sammandragningar, men som tur är taxi billigt i Kina....

Var på en annan marknad i onsdagskväll där de hade en massa olika bebiskläder som inte var så "könsbunda" så jag fick köpt en hel del faktiskt. Var mysigt i morse när jag + maken packade upp väskorna o kikade på vad vi handlat. Nu längtar jag verkligen till den lille pluppen kommer ut.

• v i r r a

Kallo, jag såg att du var i kina tidigare men jag har missat vad du gjort där (förutom shoppat bebiskläder )? Turistat? Jobbat? Nyfiken

• Kallo

Var där tillsammans med maken samt ett annat par (som för den delen oxå väntar barn 2 mån efter oss). Vi hälsade på en vän till oss i Shanghai och sen har vi bara turistat i både Shanghai o Peking. I Peking har jag varit i två gånger tidigare, så även om det låter dumt är jag rätt less på den staden, men att besöka Shanghai var en upplevelse.

v i r r a skrev 2008-11-14 17:42:49 följande:
    Kallo, jag såg att du var i kina tidigare men jag har missat vad du gjort där (förutom shoppat bebiskläder )? Turistat? Jobbat? Nyfiken
  • henlin

Godkväll,

Här händer det inte mycket på barnafödandefronten. Har kraftig värk i rygg och molande känningar i mage men det hade jag igår också vilket gick över i natt vid ca 03.00. Får se om det blir likadant inatt eller om bebben bestämt sig för att göra en lite tidig entré, inte mig emot.

• Rauur

Henlin: Spännande! Tror det är dags för dig snart:) Man kan ju hoppas iallafall!
    Och här hemma har man ägglossning ^^, Fick superstarkt streck idag på testet.

Har dragit på mig en förkylning igen,suck. Jag som nyss vart frisk!
    Men kämpar på endå. Den här gången ska det fasen vara våran tur!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!