• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Rauur

Uppdaterar min ÄL.

GRAVIDA
    Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 14-15/11, BIM, Nångång i början av dec. 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

• Mars2007

Här sitter man och är lagom tjock!!

En veckas arbete till (eller mindre eg. eftersom jag ju är sjukskriven och kommer ta en kompdag på fredagen!

Lycka till nu Rauur!! Kör hårt!

Håller tummarna för ett fint plus här i tråden i veckan!

• Rauur
    Lillajag1979 skrev 2008-11-15 13:20:46 följande:
    Hmm, någon som vet hur det gått för Serafine?
    Hm, det var en bra fråga! Var ju en vecka sedan hon hade bim!
  • Lillajag1979
    Rauur skrev 2008-11-15 13:44:18 följande:
    Hm, det var en bra fråga! Var ju en vecka sedan hon hade bim!
    Jo, såg ju det.. Hmm, nu blir jag nyfiken!
  • Eva Marianne

Nu är vi hemma ifrån Örebro igen! Det blev en ettdygnsresa som varit nog så trevlig, om än inte så lång. Lite shopping blev det och mycket annat, trevligt.

Har fortfarande inte fått någon mens eller känt det som att den är på gång. Imorgon kommer den om den kommer när den kom senast, så jag är lite nervös... Har bestämt mig för att beställa ett test om den inte kommer imorgon också testar jag sen när testet kommer...

• Eva Marianne

Jag har förresten för mig att Serafine var inne och skrev för ca en vecka sedan att hennes mens hade kommit...? Kanske är det ännu längre sedan och i så fall högst inaktuellt.

• Rauur

Gud vad konstig i livmodern jag har varit idag!
    Har vart så matt i magen hela dagen, har inte ens kunnat gjort nr2 ! *ursäkta detaljerna:P*
    Och så är jag sjuukt uppsvullen. Och det hoppar och har sig!?
    Varje gång jag sätter mig så bränner det till på något underligt vis..

Är det bara för att jag har ägglossning eller vad är det frågan om:O
    Har aldrig vart såhär under ägglossningen någongång..jag brukar mera ha molvärk i äggstockarna. Men inte denna gången:O

• Mars2007

Tittade igenom tråden och mycket riktigt skrev Serafine omkring d. 6/11 att mensen kommit Hoppas hon orkar titta in snart igen!

Kör ytterligare ett försök med gravidbaciller... annars kanske någon får "ta över" när det börjar titta ut bebisar?? Så när Henlin får sin så blir någon gravid osv.. Hoppas!!

• v i r r a

Jag måste bara tipsa er här inne.. om ni får foglossning eller värk pga ngt annat under graviditeten så måste, MÅSTE, måste ni prova TENS! En liten apparat som skickar in svag elektricitet i huden/musklerna och fungerar smärtstillande. Jag fick låna en igår av en väninna och började nästan gråta av befrielse! Fy f*n så skönt att slippa värken! Den funkar verkligen!!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!