• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A

Hur går det Eva Marianne? Du borde väl ha fått testerna idag va?

Hur var det i Örebro? Hittade ni Lager 157?

• henlin

Hej hopp,

Nu har vi varit en sväng på Öppna förskolan och haft rytmikstund, det var mycket hopp och studs! Jag har också dammsugat och våttorkat hela nedervåningen och jag har inga känningar, blir tokig! Får väl ta mig an ovanvåningen också dåSkrattande!
    BEBBEN SKULLE JU KOMMA IDAG!!!

• Eva Marianne

Oj, Henlin, du verkar ha gott om energi!
    Vad jag har hört spelar det ingen roll vad man gör, bebisen kommer när den har tänkt att komma oavsett. Men du får ju fint i huset iaf

Ingen mens och inga tester idag... Minst en dag till får vi alltså vänta med spänning, som nu börjar bli ganska stor även för mig även om jag fortfarande dämpar den med blandade känslor för hur jag känner mig.

Kanelbulle: vi hann aldrig leta efter Lager 157 men med alla reor i din stad så var jag nöjd med shoppingen ändå

Lilla jag: lider med dig! Har själv aldrig haft riktig magsjuka i mitt liv och det är jag oändligt tacksam för!

Serafine: välkommen tillbaka! Förstår om du varit depp ett tag men du gör rätt i att tänka postivit och på annat också. Det går bara inte att bara gå runt och tänka på bebisverkstad hela tiden, nu när vi har kämpat så länge. Det förtär en!

• A L T A

Eva Marianne skrev 2008-11-17 16:30:57 följande:

Oj, Henlin, du verkar ha gott om energi! Vad jag har hört spelar det ingen roll vad man gör, bebisen kommer när den har tänkt att komma oavsett. Men du får ju fint i huset iaf Ingen mens och inga tester idag... Minst en dag till får vi alltså vänta med spänning, som nu börjar bli ganska stor även för mig även om jag fortfarande dämpar den med blandade känslor för hur jag känner mig.Kanelbulle: vi hann aldrig leta efter Lager 157 men med alla reor i din stad så var jag nöjd med shoppingen ändå Lilla jag: lider med dig! Har själv aldrig haft riktig magsjuka i mitt liv och det är jag oändligt tacksam för!Serafine: välkommen tillbaka! Förstår om du varit depp ett tag men du gör rätt i att tänka postivit och på annat också. Det går bara inte att bara gå runt och tänka på bebisverkstad hela tiden, nu när vi har kämpat så länge. Det förtär en!
    Åh, jag är riktigt spänd för din skull. HOPPAS HOPPAS PÅ ETT PLUS NU

Ja de är en del reor här nu.
    Kul att du är nöjd.

Tjejer kan man redan känna av halsbränna?
    Tror att det är det jag haft lite släng av i dag. Har aldrig direkt haft halsbränna så vet inte riktigt hur det känns. Men känner mig lite sur i halsen.
  • v i r r a

Hej! Härligt att se dig här! Jag begriper att det är tungt i omgångar även om jag inte vet hur det är... Tycker det låter som att din inställning, nu när du som du själv skriver är mer positiv igen, verkar vara kanon!! Hejja du!

Vad gäller sammanfattning vet jag inte om jag är rätt person att ge mig på en sådan men... hmm... (ni andra får protestera om jag har fel!!!!)

Henlin har BF typ idag och har det tungt och jobbigt och längtar mycket

Kanelbulle mår illa och hade en blödning men det ser ut nu som att det värsta är över och det verkar inte komma mer tack och lov!

Rauur kämpar på och verkar ha ett glatt humör allt som oftast trots förkylning...

Nixx & lightfish har fått veta att de väntar en pojke!

Lillajag har också fått veta att de väntar en grabb!

DisaD informerar om att också hon har en son i magen!

Mimmi likaså!

annika77 bryter trenden och berättar att UL säger Tjej!

Kallo har varit i peking och återvänt efter att febrilt ha sökt könsneutrala bebiskläder utan större framgång

FlakeZ tar hand om sig själv och sin familj efter tråkigheter i hennes närhet (*kram*)

Yoysen har fått flyttat BF och tror att makens simmare är ovanligt hurtiga och seglivade

Mars2007 har varit pisseless på att jobba och borde ha gått hem på heltid nu?

Eva Marianne går på nålar och hoppas att mensen inte ska komma! Har också hunnit med en sväng till örebro.

Själv klagar jag nog mest över foglossning...

Tja, något sånt kan man väl säga om läget tror jag

Serafine skrev 2008-11-16 19:25:39 följande:
    Hej tjejer och förlåt att jag inte har hört av mig. Skrev ett långt inlägg för, ja typ en vecka sen, men det försvann och då lackade jag ur. Sen dess har jag nästan inte varit här inne. Trodde verkligen att jag var gravid igen, hade alla symtom, men icke. Hade en liten kris i ett par dagar, men nu har jag vänt 180 grader och ser bara positivt på situationen. Jag kan inte påverka det mer än jag gör, det får bli när det blir. Jag har världens underbaraste tvååring hemma och jag vill njuta av varje dag med henne. Om någon har tid och lust, tar jag tacksamt emot en sammanfattning om det har hänt något spännande
    Kram på er alla och tack för att ni finns!
  • Eva Marianne

Bra sammanfattat, Virra! Ingen kunde nog gjort det bättre. Nu har Serafine och vi andra, verkligen koll på allt!

• henlin

Nu har jag haft fotvård, gjort pedikyr och manikyr. Kom på att mina uppsvullande bollar till fötter med små prinskorvar till tår inte såg så inbjudande ut för en barnmorska att ha i huvudet.
    Skulle behöva raka benen och bikinilinjen också, men den där bikinilinjen är liksom lite svåråtkomlig för tillfälletSkrattande.

virra - bra sammanfattning, vilken koll!

• Lillajag1979

virra: fin sammanfattning.

Orkar typ inte skriva nå mer. Vinterkräksjukan har tagit över... Kommer överalltifrån... Hade inte kräkts på 5 timmar... Och har druckit och försökt få i mig lite. Men nu kom ALLT upp... Men en positiv grej är att kramperna i magen har avtagit...

Återkommer när jag är piggare.

Och henlin: se nu till att klämma ur den rackaren, annars kommer jag och smittar dig med kräksjukan

• Kallo

Gillar verkligen din sammanfattning Virra! Kanonbra!!

Lillajag1979: Stackars dig, jag lider verkligen med dig. Jag rent ut sagt hatar allt som har med kräkningar och göra. Är glad att jag inte mått illa och kräkts under graviditeten.

Idag har jag fyllt i inkomstpapperna för föräldrapenningen tillsammans med chefen, och dividerat fram och tillbaka hur ledigheten skall läggas upp. Men det blir nog så att jag blir hemma heltid fram till september 2010, låter så långt fram i tiden... Sen kommer nog maken vara hemma 1-2 dagar / vecka under hösten 2010.

• Yinsan

Virra, Gud vilken koll, känns som det var mitt i prick!!! Nu har jag fått bättre koll också!

Kallo, kommer att vara deltids mammaledig från start typ, får se vilken typ av bebis som behagar titta ut men har möjlighet att jobba hemifrån så hoppas det fungerar fint! Tänkte skola in augusti 2010 så får vi se om Maken kan vara deltidsledig eller hur det nu blir!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!