• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Kallo

Yoysen, perfekt om ni kan dela på det. Det önskar jag med att vi kunde göra, men det är lite svårt. Dels för att jag har svårt att lämna över påbörjade saker till mina kolleger, jag vill gärna slutföra dem. När jag är ledig kan jag inte riktigt 'släppa' taget, jag har jobbat på detta under åren och nu har det blivit mycket bättre men jag har ändå en bit kvar.
    Maken är precis likadan, har svårt att lämna över saker och ting. Nu sitter han i en chefsposition vilket gör att de ringer honom precis när som helst under dygnet. Därför känns det inte rätt för varken honom, mig eller bebisen om han skall vara hemma en längre period.

• majsanna

Jag har idag börjat mitt nya jobb på "riktigt". Har ju i tre månader bara varit där en dag i veckan. Började dock veckan med kurs, men i morgon och framåt börjar det på allvar. Känns lite konstigt faktiskt. Fram till nu har det nästan varit som om man hade en praktikplats som man är på lite då och då.

För övrigt är det här ÄL-tider och vi kör nu varannandag-metoden. Hoppas att det ska ta sig!

Ha en bra vecka allihopa.

• Mimmi P

Jäkla skitsida, skrev ett långt inlägg imorse men blev utkastad.

Nåja, håller tummarna för er med BIM och ÄL och förlossning på g!

Lilljag, krya på dig!

Själv ska jag på föräldrakurs idag, del 1 - förlossningen. Det blir mer och mer verkligt för var dag som går att han ska ut på slutet, känns lite nervöst.

• henlin

Nu sitter jag här igen, ingen bebis på G tyvärr. SKIT!!

Skall gå och vila en stund så att jag får fylla på med lite krafter inför den stora uppgiften som förhoppningsvis är nära nu!

Har en kompis här på FL som skulle haft för två veckor sedan, nu ligger hon magsjuk. Hur kan man ha sådan osis, man är ju så "liten" och sliten då. Hur skall hon orka med en förlossning nu. Jag är i alla fall nära döden när jag är magsjuk, stackare!

Eva Mariannne - hoppas att testerna kommer idag och att de kan förgylla din dag med ett !

Lillajag1979 - KRYA PÅ DIG!

• Lillajag1979

Godmorgon tjejer. Idag är det bättre... Men jag är förbannat trött. Har fått springa på toa hela natten. Och det har inte varit för spyor :-s Idag ska jag passa på att sova bort dagen, det känns som att det behövs.

Henlin: jag skulle INTE orka med en förlossning i detta tillståndet. stackars väninnan din. Och jag tyckte att jag var klumpig med magen...

Hade!

• Mars2007

Ha, ha!! Gillar oxå Virras beskrivning!

Jag arbetade min sista dag idag!! Skulle egentligen slutat 12 men har precis avslutat det sista. Var ju tvungen att titta in här innan jag stänger ner och går hem!!

Har haft en irriterande huvudvärk senaste veckan som jag hoppas ska bli bättre nu. Ska bli skönt att få ta det lite lugnt ett tag, Emma får gå på dagis så jag kommer korta hennes dagar men ändå ha henne där ett tag till så man hinner sätta sig ner en stund och tänka på sig själv. Kanske rent av blir en runda till ett köpcentrum i närheten utan barn!

• Mars2007

Just det!! Hoppas på ett plus här idag!

• Eva Marianne

OMG!!! Testet var positivt!!! Jag ska bli mamma :) :) :) Helt ofattbart, jag var verkligen inställd på att det skulle bli ännu ett minus...

Det är inga som helst tveksamheter med testet, heller. Direkt när jag förde ner stickan i urinet kom de två strecken upp, jättestarka båda två. Eventuellt skulle det inte synas förrän efter 5 min.

Oh, shit, liksom... Nu är det på riktigt... Det är ju nåt helt annat...

Blir mamma i juli -09!
  • lightfish
    Eva Marianne skrev 2008-11-18 15:33:07 följande:
    OMG!!! Testet var positivt!!! Jag ska bli mamma :) :) :) Helt ofattbart, jag var verkligen inställd på att det skulle bli ännu ett minus...Det är inga som helst tveksamheter med testet, heller. Direkt när jag förde ner stickan i urinet kom de två strecken upp, jättestarka båda två. Eventuellt skulle det inte synas förrän efter 5 min.Oh, shit, liksom... Nu är det på riktigt... Det är ju nåt helt annat...
    Tjejen! Så himla glad för din skull!  *gråter nästan av glädje* Varm grattiskram!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!