• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • BejbyBoo
    Evamarianne: Jättegrattis!!!! Njut nu!
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2008-11-18 15:33:07 följande:

OMG!!! Testet var positivt!!! Jag ska bli mamma :) :) :) Helt ofattbart, jag var verkligen inställd på att det skulle bli ännu ett minus...Det är inga som helst tveksamheter med testet, heller. Direkt när jag förde ner stickan i urinet kom de två strecken upp, jättestarka båda två. Eventuellt skulle det inte synas förrän efter 5 min.Oh, shit, liksom... Nu är det på riktigt... Det är ju nåt helt annat...
    GRATTIS TJEJEN!!!! Weeeeeee!!!!
  • BejbyBoo

Jag börjar så smått återhämta mig från chocken. Istället kommer saknaden, sorgen och den eviga frågan "varför". Antar att det är så gången är... Försöker tänka att det i allt elände också finns glädje i form av den bebis som växer inom mig.
    Var hos BM igår och bebis har lagt sig tillrätta igen med huvudet djupt i bäckenet. Skönt! Den har vuxit mycket sedan förra besöket och pulsen var som vanligt hög. Jag hade något lågt järnvärde, så blev ordinerad att börja med Niferex.

Tack för era värmande ord tjejer.

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Catt

Eva Marianne, Mega grattis till dig!!! Fan vad kul!!!

• hopee

Eva Marianne: Jaa där satt den jätteglad för din skull!!

• henlin
    Eva Marianne skrev 2008-11-18 15:33:07 följande:
    OMG!!! Testet var positivt!!! Jag ska bli mamma :) :) :) Helt ofattbart, jag var verkligen inställd på att det skulle bli ännu ett minus...Det är inga som helst tveksamheter med testet, heller. Direkt när jag förde ner stickan i urinet kom de två strecken upp, jättestarka båda två. Eventuellt skulle det inte synas förrän efter 5 min.Oh, shit, liksom... Nu är det på riktigt... Det är ju nåt helt annat...

ETT JÄTTEGRATTIS FRÅN MIG TILL DITT

Själv orkar jag snart inte vänta längre på att  skall försvinna, hihihi!

• A L T A

Åh grattis Eva Marianne! Gud vad kul.
    Då får man sällskap i juli nu i listan:)
    Gud, så glad för din skull!

• henlin

Börjar ju känna mig ganska klumpig nu men jag kan ju inte jämföra mig med den mamma som födde tvillingar på Helsingborgs lasarett igår. Hör och häpna de vägde 7121 g tillsammans!!

• Eva Marianne

Henlin: det är ok, du kan släppa ut bagaget nu! Jag tar över, och det med glädje!

Flake Z: kul att se att du är tillbaka! Livet stannar verkligen upp vid ett dödsfall i närheten av en. I såna lägen är det inte mycket annat som är viktigt.

Tack till alla gratulationer förresten! Är fortfarande chockad och skakar, men det börjar gå in...

Har berättat för maken också och han blev såklart jätteglad. Han har redan visat mig en artikel (från FL-tidningen, faktiskt) om hur man ska värma bröstmjölk på rätt sätt... Det känns bra att kunna dela det här med honom och er, så jag inte är ensam om alla tankar och känslor. Resten av världen lär ju få vänta med vetskapen ännu några veckor.

Jag ska ringa BM så fort jag får möjlighet. Jobbar ju natt så det där med tidiga telefontider är inte riktigt min grej... För det här med när barnet egentligen blev till är ju inte så lätt att veta med min oregelbunda cykel. Beräknar min ÄL till ca 1 november vilket i så fall ger ett BF-datum på 24 juli. En riktig högsommarbebis, alltså

Blir mamma i juli -09!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!