• mooogn

Vad är en risotto för Dig?

Jag växte upp med den ena men skulle idag aldrig kalla den för risotto.

Vilken risrätt är en risotto enligt Dig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-05 19:43
    FÖLJDFRÅGA:

Jag funderar på när DU är född, som först och främst förknippar risotto med den torra risrätten? Jag misstänker att det är en generationsfråga.

Själv är jag född 1976.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-05 19:59
    Del två:

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m38016415.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är en risotto för Dig?
  • Bonanza

Jag vill bara påpeka att risotton (den falska alltså) åts i skolan. Mina föräldrar lagade inte sån skit.

• Midwinter

Jag e född -83, är från skåne. Risotto för mig är den torra varianten. Dock har vi inte haft det hemma när jag varit liten, utan åt det hos min dagmamma som förmodligen är född på sent 30tal eller ngt

• idisb

jag är född 85 o risotto för mig är: ris och grönsaker och champijoner. så är det om man köper det i frys disk med(ingen svamp). i eng när jag är där är det: starkt ris med kyckling och grönsaker

• Linda Al

Är förr -82. Förknippar det endast med det torra riset och diverse andra torra otrevligheter att blanda ut det med. Åt det bara i skolan (eller åt och åt...).

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Laire

Den torra varianten, ris, ärtor, majs och skinka. Det är supergott med lite soja ju!

Den riktiga låter smaskig men vi har aldrig kommit oss för att testa den.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Linda Al

förr =född Generad

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • vernis

Kokt, torrt ris blandat med ärtor/majs/paprika och kyckling med currysås

• JoiPoi

Jag är från sthlm född 84a, jag fick oxå den "torra" varianten som man då trodde var risotto! har nu jobbat 7 år inom restaurang branschen så nu vet jag mycket väl vad risotto är

• AasaC

Egentligen tycker jag det är både och. Jag är uppvuxen med alt. 1 ... fast inte med tonfisk, utan med köttfärs eller skinka. Jag är född 1976.
    Men de senaste tio åren, så har jag upptäckt alt. 2 och tycker ju det också är risotto ... och mycket godare (även fast jag gillar den svenska varianten också ).

• vernis

också född 1984 fick också den torra utan sås eller något i skolan

Svar på tråden Vad är en risotto för Dig?