• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • Tina83

är det nån av er som inte är från västerbotten?

som har föräldrar långt bort?

vi ska flytta upp till robertsfors den sista januari, och jag mår skit över detta.( har inte hittat nå hus heller, så vi måste trängas i en sunkig 3:a) sambon har länge velat flytta, men inte jag. hans föräldrar bor ett par mil från skellefteå.

jag mår mest dåligt över att jag o barnen får så långt hem, över 60 mil. och att ta Sj tåg mellan umeå- uppsala kostar 1900 enkel resa (sovkupè)
    jag saknar körkort.

• Garderobshylla

Tina83 skrev 2009-01-08 10:56:48 följande:

är det nån av er som inte är från västerbotten?som har föräldrar långt bort?vi ska flytta upp till robertsfors den sista januari, och jag mår skit över detta.( har inte hittat nå hus heller, så vi måste trängas i en sunkig 3:a) sambon har länge velat flytta, men inte jag. hans föräldrar bor ett par mil från skellefteå.jag mår mest dåligt över att jag o barnen får så långt hem, över 60 mil. och att ta Sj tåg mellan umeå- uppsala kostar 1900 enkel resa (sovkupè) jag saknar körkort.
    Jag är från norrbotten våran släkt bor tjugo mil bort, så inte lika långt som 60 mil, men vi har ju aldrig möjlighet till barnpassning.

Och vi bor i en tvåa, vilket inte är smidigt direkt, men man får det till att funka (tillfälligt), hur många barn har ni?
  • Soulie

är det nån av er som inte är från västerbotten?som har föräldrar långt bort?vi ska flytta upp till robertsfors den sista januari, och jag mår skit över detta.( har inte hittat nå hus heller, så vi måste trängas i en sunkig 3:a) sambon har länge velat flytta, men inte jag. hans föräldrar bor ett par mil från skellefteå.jag mår mest dåligt över att jag o barnen får så långt hem, över 60 mil. och att ta Sj tåg mellan umeå- uppsala kostar 1900 enkel resa (sovkupè) jag saknar körkort.
    jopp, men är det så dyrt för er att resa? visst har ni flyg? kostar 350kr från skellefteå till sthml ibland så borde ju inte vara såå stor skillnad tycker jag.

min mor bor ca 120mil härifrån
  • Tina83

Soulie skrev 2009-01-08 13:42:05 följande:

jopp, men är det så dyrt för er att resa? visst har ni flyg? kostar 350kr från skellefteå till sthml ibland så borde ju inte vara såå stor skillnad tycker jag. min mor bor ca 120mil härifrån
    120 mil!! hur känns det? har ni barn?

det här med barnen är det värsta tycker jag. och att mamma tycker det är jobbigt att inte få träffa barnen så mycket som nu. vi bor bara n¨gra kilometer ifrån varann nu.

jag behöver verkligen peppning...

såg ett hus i vännäs som jag gilalde..

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/258705

bra pris också. hur är det i Vännäs?
  • Soulie

Tina83 skrev 2009-01-08 13:59:28 följande:

Soulie skrev 2009-01-08 13:42:05 följande:
    120 mil!! hur känns det? har ni barn?det här med barnen är det värsta tycker jag. och att mamma tycker det är jobbigt att inte få träffa barnen så mycket som nu. vi bor bara n¨gra kilometer ifrån varann nu. jag behöver verkligen peppning... såg ett hus i vännäs som jag gilalde..www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/258705bra pris också. hur är det i Vännäs?
    jao vi har barn, men man får göra det bästa av situationen (:
  • Pumpkin
    är det nån av er som inte är från västerbotten? som har föräldrar långt bort? vi ska flytta upp till robertsfors den sista januari, och jag mår skit över detta.( har inte hittat nå hus heller, så vi måste trängas i en sunkig 3:a) sambon har länge velat flytta, men inte jag. hans föräldrar bor ett par mil från skellefteå. jag mår mest dåligt över att jag o barnen får så långt hem, över 60 mil. och att ta Sj tåg mellan umeå- uppsala kostar 1900 enkel resa (sovkupè) jag saknar körkort.
    Nu bor inte jag i Skellefteå längre, eller just nu ska jag väl säga, men jag flyttade upp dit för 3,5 år sen. Min familj bor härnere, utanför Stockholm, och jag och min mamma står varandra väldigt nära. Visst, det var jobbigt att bo så långt bort - kommer vara när vi flyttar tillbaka igen också för den delen - men det går! Och för mig kommer det kännas värt det när vi flyttar tillbaka, Västerbotten är mitt hem nu. Finns ingen annanstans jag hellre vill bo.

Det finns buss, flyg och tåg och det kostar inte alltid 1900kr. Sen kanske dina föräldrar kommer upp någon gång ibland också?

Men körkort skulle jag nog rekommendera att du försöker ta om du har möjlighet - jobbigt att bo på landet (speciellt i Norrland) utan körkort...
  • Soulie

Pumpkin skrev 2009-01-08 14:08:46 följande:

Nu bor inte jag i Skellefteå längre, eller just nu ska jag väl säga, men jag flyttade upp dit för 3,5 år sen. Min familj bor härnere, utanför Stockholm, och jag och min mamma står varandra väldigt nära. Visst, det var jobbigt att bo så långt bort - kommer vara när vi flyttar tillbaka igen också för den delen - men det går! Och för mig kommer det kännas värt det när vi flyttar tillbaka, Västerbotten är mitt hem nu. Finns ingen annanstans jag hellre vill bo. Det finns buss, flyg och tåg och det kostar inte alltid 1900kr. Sen kanske dina föräldrar kommer upp någon gång ibland också?Men körkort skulle jag nog rekommendera att du försöker ta om du har möjlighet - jobbigt att bo på landet (speciellt i Norrland) utan körkort...
    klarar mig ganska bra utan körkort, kanske inte på vintern då (;
    Tina83. ta körkort i finspång, går ej misslyckas där hihi.
    går även få körkort billigt om man kör mkt själv och så, mitt gick på 2500 med allt.
  • Pumpkin
    Soulie skrev 2009-01-08 14:11:33 följande:
    Pumpkin skrev 2009-01-08 14:08:46 följande: klarar mig ganska bra utan körkort, kanske inte på vintern då (; Tina83. ta körkort i finspång, går ej misslyckas där hihi. går även få körkort billigt om man kör mkt själv och så, mitt gick på 2500 med allt.
    Men du... Du bor inte på landet
  • Soulie

Pumpkin skrev 2009-01-08 14:13:22 följande:

Men du... Du bor inte på landet
    i mina mått gör jag det (: tar mig från a-torp till ursviken utan problem o utan bil :D
  • Pumpkin
    Soulie skrev 2009-01-08 14:14:22 följande:
    Pumpkin skrev 2009-01-08 14:13:22 följande: i mina mått gör jag det (: tar mig från a-torp till ursviken utan problem o utan bil :D
    Ja men det är ju inga problem. Värre om man en söndagkväll ska åka till Skellefteå/Umeå från typ Vindeln.

Men jag sa ju å andra sidan inte att man måste ha körkort - jag sa att jag rekommenderar det. Det är väldigt praktiskt helt enkelt
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --