• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • Garderobshylla

hally skrev 2009-01-13 16:33:13 följande:

Garderobshylla skrev 2009-01-13 16:22:20 följande:
    Nä tjat fungerar inte alls Elias är 2,5 och han tycker det är kul att plocka undan tillsammans med någon men han har liksom inget hum om hur han ska göra själv. Han kan lägga några saker i sängen så har han städat Fast på dagis kan han. Där vet han plötsligt var allt ska ligga.Nadja hon ser till att allt är borta från golvet...hrm...fast innan jul upptäckte jag att hon städat in rätt mycket under sängern också Det blir så otroliga mängder med småskräp från allt hennes pyssel. Små små pappersklipp och sånt *suck*Tycker själv inte om att städa men avskyr att ha stökigt och dammigt och osnyggt. Det går mest av bara farten att städa.
    Haha jajjemensan så är det här oxå, han vet nog allt hur man gör, men låtsas som att han inte kan hemma.
    Jag brukar hjälpa han när det ska städas för annars vet man ju minsann hur det går, då sitter han bara och leker istället. Men det gör inte så mycket om det ligger leksaker här och var,. Men inte lego, det skla plockas upp, annars försvinner det ju in i damsugare lr så trampar man på dom och dom gör ju inte liiite ont.
  • maltazar

Semesterberättigat??
    Nej, man har ett visst antal dagar och det är de man har. Ingen semester utöver det inte. Semester får man om man arbetar.

madigan skrev 2009-01-13 17:23:21 följande:
    nån här som vet om föräldrapenning är semesterberättigat?
  • Felicia6
    madigan skrev 2009-01-13 17:23:21 följande:
    nån här som vet om föräldrapenning är semesterberättigat?
    Jag har för mig att dom första 100dagarna eller nåt är det om du har jobb, men är inte helt hundra på det. har läst nånstans men det var länge sen
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • maltazar

Står då inget om något sådant på fk.
    Och man är ju föräldraLedig... varför få extra ledighet för det? Låter knasigt.

• Felicia6
    maltazar skrev 2009-01-14 13:31:48 följande:
    Står då inget om något sådant på fk.Och man är ju föräldraLedig... varför få extra ledighet för det? Låter knasigt.
    För att fk inte har nåt med semestrar att göra kanske?

Kan vara olika från jobb till jobb men jag har för mig att jag fick dom första 100dagarna semesterbaserade iaf. Det är samma som att jag fick 10% extra i föräldrapenning första tiden oxå via jobbet, det får ju inte alla
  • Pumpkin
    Rätt till semester
    Av de dagar du är föräldraledig och får havandeskapspenning eller föräldrapenning, är 120 dagar semesterlönegrundande. Det betyder att du tjänar in semester som om du arbetat i 120 dagar. Om du är ensamstående gäller istället 180 dagar.
  • Felicia6
    Pumpkin skrev 2009-01-14 13:35:42 följande:
    Rätt till semesterAv de dagar du är föräldraledig och får havandeskapspenning eller föräldrapenning, är 120 dagar semesterlönegrundande. Det betyder att du tjänar in semester som om du arbetat i 120 dagar. Om du är ensamstående gäller istället 180 dagar.
    Ah, det var som jag visste då

Du är duktig du Pumpkin som kan hitta saker
  • maltazar

På fk står det som "bonus" från arbetet, och bara vissa som ger det.

• Felicia6
    maltazar skrev 2009-01-14 13:37:39 följande:
    På fk står det som "bonus" från arbetet, och bara vissa som ger det.
    Ja, men då är det ju sant det jag säger att vissa ger det, eller hur? Då kan man ju inte säga att nej, man får ingen semester, eftersom vissa får det
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --