• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • maritmedm

Garderobshylla skrev 2009-01-12 12:53:11 följande:

maritmedm skrev 2009-01-12 12:52:16 följande:
    Nja ids inte ens städa hemma hos mig så jag ids nog inte städa hos nån annan heller
    Det var det värsta
  • Zeen

Annaluskan: Jag HADE iaf två av de där böckerna men jag har redan sält mycket av min gamla studentlitteratur.. tyvärr! Men ett tips är ju att låna på Skeribi eller på Stadsbiblioteket, av erfarenhet vet jag att de har de flesta av böckerna du räknade upp. Skeribi har dessutom referensexemplar av samtlig studentlitteratur så då kan man sitta och läsa/använda litteraturen där även om låne-exemplaren är utlånade.

• Garderobshylla

maritmedm skrev 2009-01-12 13:03:57 följande:

Garderobshylla skrev 2009-01-12 12:53:11 följande:
    Det var det värsta
    Jag funderar på att skaffa städerska lr nått, men är för snål...
  • maritmedm

Garderobshylla skrev 2009-01-12 14:17:58 följande:

maritmedm skrev 2009-01-12 13:03:57 följande:
    Jag funderar på att skaffa städerska lr nått, men är för snål...
    Det hade helt klart varit skönt!!!
  • Garderobshylla

maritmedm skrev 2009-01-12 15:03:22 följande:

Garderobshylla skrev 2009-01-12 14:17:58 följande:
    Det hade helt klart varit skönt!!!
    Ja definitivt, så länge nån annan betalar så
  • Annaluskan

Zeen: Jag hitta då en av de böckerna på Skeribi... men ajg har inte fått nån info om sånt, det kommer väl. Hur man får lånekort där och så. Tack för tipset iaf. Nån av böckerna ska jag nog köpa faktiskt. Backman såklart och så Sohlberg.

• maltazar

Men eftersom de ingår i en kurs borde de kunna fixa dem. Om inte annat låna från umeå till dig.
    Gå bara in dit och säg att du vill ha lånekort så fixas det :)

Annaluskan skrev 2009-01-12 15:41:54 följande:
    Zeen: Jag hitta då en av de böckerna på Skeribi... men ajg har inte fått nån info om sånt, det kommer väl. Hur man får lånekort där och så. Tack för tipset iaf. Nån av böckerna ska jag nog köpa faktiskt. Backman såklart och så Sohlberg.
  • hally

Det skulle helt klart vara skönt med städhjälp...det var faktiskt inte speciellt dyrt med tanke på att hälften är avdragsgillt. Brorsan och hans fru har städhjälp, en Barbara som kommer varannan torsdag och dammar och våttrokar + en specialgrej varje gång (tex fönsterputs en gång, kakelrengöring en gång osv). Plockar undan gör de själva dagen innan och barnen tror hon kommer varje vecka, så varje onsdag plockar de iordning sina rum

Fick ett samtal nu som innebär att jag är tillbaka på jobbet på onsdagmorron, gäller januari ut och sen vet jag inte. Blev iallafall 2 dagar ledigt denna gång...

• Garderobshylla

Äsch jag har inget emot att damsuga skura damtorka, inte ens något emot att skrubba badkaret, men däremot plocka bort...Nä jag sku vela ha en städerska som plockar undan så kan jag göra resten själv

• Zeen

Annaluskan: Ja, de ordnar de böcker som inte finns tillgängliga om det är en kurs som du ska läsa. Men som Malle sa är det bara att gå in där och säga att du vill ha lånekort så kan de hjälpa dig, de är jättetrevliga! Kolla även Stadsbiblioteket, de har väldigt mycket med. Och varsågod!

Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --