• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • maritmedm

hally skrev 2009-01-12 16:12:21 följande:

Det skulle helt klart vara skönt med städhjälp...det var faktiskt inte speciellt dyrt med tanke på att hälften är avdragsgillt. Brorsan och hans fru har städhjälp, en Barbara som kommer varannan torsdag och dammar och våttrokar + en specialgrej varje gång (tex fönsterputs en gång, kakelrengöring en gång osv). Plockar undan gör de själva dagen innan och barnen tror hon kommer varje vecka, så varje onsdag plockar de iordning sina rum Fick ett samtal nu som innebär att jag är tillbaka på jobbet på onsdagmorron, gäller januari ut och sen vet jag inte. Blev iallafall 2 dagar ledigt denna gång...
    Nu då jag är gipsad så har jag ju folk i min närhet som erbjuder sig att hjälpa till med städ o tvätt men jag har så svårt för att låta andra vara i mitt kaos o röja. Tur att mirjam ändå tycker det är ganska kul att hjälpa till med dammsugning och så.
  • hally

Ja det måste vara lite jobbigt med gipsad handled!
    Mina ungar älskar att städa, speciellt dammtorka. Just det där med att plocka undan är de dock inte lika förtjusta i...dottern pysslar ju i massor och det är det värsta att städa =/

Shit va stressad jag är idag...fick ju bara 2 dagar hemma så jag måste skyyyyynda mej att hinna allt!

• Garderobshylla

Min pojk ÄLSKAR att riva ut, helst typ legolådan att vända upp och ner. Plocka upp det däremot är svårt.
    Lillan är för liten för att städa än, det är ju synd

• maritmedm

hally skrev 2009-01-13 14:54:22 följande:

Ja det måste vara lite jobbigt med gipsad handled!Mina ungar älskar att städa, speciellt dammtorka. Just det där med att plocka undan är de dock inte lika förtjusta i...dottern pysslar ju i massor och det är det värsta att städa =/Shit va stressad jag är idag...fick ju bara 2 dagar hemma så jag måste skyyyyynda mej att hinna allt!
    Om det bara vore handleden skulle jag inte klaga, men jag är gipsad hela armen, är väl ca 1dm av armen som inte är gipsad.

Är samma med mirjam, att plocka undan gör hon inte gärna men själva grovstädningen gör hon gärna.
  • hally

Garderobshylla skrev 2009-01-13 15:00:49 följande:

Min pojk ÄLSKAR att riva ut, helst typ legolådan att vända upp och ner. Plocka upp det däremot är svårt. Lillan är för liten för att städa än, det är ju synd
    Hur gammal är han?
    Min han tycker inte alls om att riva ut, han vill ha ordning omkring sej och leka med några få saker i taget, men han har inte riktigt fått in det där med att lägga tillbaka sakerna. När han lekt en dag så kommer han och klagar att han inte hittar något Så får vi hjälpas åt att plocka igen.
    Dottern leker öht inte med leksaker när hon är själv utan det är bara när kompisar är här (vilket ju iofs är rätt ofta) som de leker med polly och petshop å sånt. När de ska hem så städar de undan det tillsammans. Annars är det pyssel eller så är hon fotograf eller spion eller nåt
  • hally

maritmedm skrev 2009-01-13 15:19:47 följande:

hally skrev 2009-01-13 14:54:22 följande:
    Om det bara vore handleden skulle jag inte klaga, men jag är gipsad hela armen, är väl ca 1dm av armen som inte är gipsad.Är samma med mirjam, att plocka undan gör hon inte gärna men själva grovstädningen gör hon gärna.
    Oj...du är som en fånge i det där gipset
    Passa på att sitta och slöa och ta hjälp av allt och alla nu då! Oj va frustrerad jag skulle vara, tur jag klarat mej från gips än så länge (som gjort för att jag ska halka och bryta nåt ben ikväll va?).
  • Garderobshylla

Han är tre år, han städar faktiskt bra när han hälsat på hos andra och på dagis och så, men hemma inte alls, så det får oftast vara faktiskt. Jag kommer ihåg själv hur det var när jag avr liten, när mamma tjatade så städade jag ännu mindre. Jag tål lixom inte tjat.

• hally

Garderobshylla skrev 2009-01-13 16:22:20 följande:

Han är tre år, han städar faktiskt bra när han hälsat på hos andra och på dagis och så, men hemma inte alls, så det får oftast vara faktiskt. Jag kommer ihåg själv hur det var när jag avr liten, när mamma tjatade så städade jag ännu mindre. Jag tål lixom inte tjat.
    Nä tjat fungerar inte alls
    Elias är 2,5 och han tycker det är kul att plocka undan tillsammans med någon men han har liksom inget hum om hur han ska göra själv. Han kan lägga några saker i sängen så har han städat Fast på dagis kan han. Där vet han plötsligt var allt ska ligga.
    Nadja hon ser till att allt är borta från golvet...hrm...fast innan jul upptäckte jag att hon städat in rätt mycket under sängern också Det blir så otroliga mängder med småskräp från allt hennes pyssel. Små små pappersklipp och sånt *suck*
    Tycker själv inte om att städa men avskyr att ha stökigt och dammigt och osnyggt. Det går mest av bara farten att städa.
  • maritmedm

hally skrev 2009-01-13 16:21:48 följande:

maritmedm skrev 2009-01-13 15:19:47 följande:
    Oj...du är som en fånge i det där gipset Passa på att sitta och slöa och ta hjälp av allt och alla nu då! Oj va frustrerad jag skulle vara, tur jag klarat mej från gips än så länge (som gjort för att jag ska halka och bryta nåt ben ikväll va?).
    Bäst du sitter pall på en stol ikväll då så du inte bryter något
    Jo rätt frustrerande är det ju... längtar så mkt efter att ta en låååång dusch, men som det är nu måste jag ju hålla undan armen å det tar på krafterna så blir bara korta duschar nu för tiden...
  • madigan

nån här som vet om föräldrapenning är semesterberättigat?

Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --