• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • Pumpkin
    Tina83 skrev 2009-01-08 15:26:58 följande:
    Pumpkin skrev 2009-01-08 14:58:44 följande: aha. jag tror det är bra om man tar bort dörrar till kök mm. gillar inte onödiga dörrar. sen gillar jag också öppen planlösning, men inte för öppen. man kan säkert göra om lite
    Det kan man säkert!
  • Felicia6
    Tina83 skrev 2009-01-08 14:25:41 följande:
    Soulie skrev 2009-01-08 14:01:22 följande: men varför flyttade ni? ( om jag får fråga) och hur kände du då? ville du flytta?
    Jag svarar åt min man
    Då vi träffades så bodde jag i trollhättan ett år och han flyttade dit för min skull. Sen blev jag gravid och längtade hem till norrland och då följde han helt enkelt med mig hit
    Nu verkar det iaf som att han trivs och han vill att vi ska köpa hus och så här uppe och inte nere i norrköping där han kommer ifrån

Sen behöver man ju inte alltid åka tåg. Från norrland är det ibland billigare att flyga och det tar ju kortare tid Då vi åker ner till min svärmor så åker vi bil ner hela familjen, men jag har åkt flyg många ggr till min bror i sthlm och mina syskon i vänersborg
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Vattukvinnan

Tina83 skrev 2009-01-08 10:56:48 följande:

är det nån av er som inte är från västerbotten?som har föräldrar långt bort?vi ska flytta upp till robertsfors den sista januari, och jag mår skit över detta.( har inte hittat nå hus heller, så vi måste trängas i en sunkig 3:a) sambon har länge velat flytta, men inte jag. hans föräldrar bor ett par mil från skellefteå.jag mår mest dåligt över att jag o barnen får så långt hem, över 60 mil. och att ta Sj tåg mellan umeå- uppsala kostar 1900 enkel resa (sovkupè) jag saknar körkort.
    Vi flyttade till Lövånger från Överkalix, en resa på ca 30 mil.
    Mina föräldrar bor i Övertorneå, ca 6 mil från Överkalix.
  • hally

Pumpkin: Vad menar du??? Vindeln är ju världens metropol!
    Mina föräldrar bor där

Tina83: Jag har inte bott i Robertsfors själv, men det ligger ju relativt nära E4:an och på så sätt går det ju alltid att ta sej till städerna utan körkort - bra med bussar.
    Är uppvuxen i Bygdsiljum och därifrån tar man sej knappt utan bil
    Själv skulle jag också hellre bo i Vännäs, där är jättefint och mer "samhörigt" med Umeå. Tänker att om din man ska jobba i Umeå vill man kanske ha lite lättare med kontakter där? Även Vindeln är ju hur vackert som helst och där är inte heller omöjligt med bussförbindelser till Umeå. I byarna runt Vindeln - Vännäs och mot Umeå är det mycket barn och aktiviteter och som sagt otroligt vackert landskap.
    Men vantrivs du hemskt i Robertsfors så är ni ju inte fast om ni bor i hyreslgh, kanske ändå är bäst att börja så?
    Som sagt mina föräldrar bor ju inte så långt borta, men det är en skitväg och barnen blir åksjuka så vi åker inte dit speciellt ofta och dessutom jobbar min mor de flesta helgerna. Så nog saknar man dem, men vi har gott om vänner här så vi trivs jättebra ändå! Mina brorsor bor 140 mil bort och dem saknar man ordentligt, kan ibland gå mer än 1 år att man träffas :-/

Hoppas det ska gå bra för er! Lycka till!

• Superba Supernovan

Nu ramlade jag på den här tråden igen... Hängde med i någon Skellefte-tråd för länge sedan, men tappade bort den på vägen och har inte sett till den sedan dess. Vad trevligt att hitta er Skelleftebor igen

• hally

Hallå, vad gör ni alla idag?
    Nu är jag ju AS igen och har tid att dricka gott kaffe, gå promenader och sånt
    Har lagt inte lite nya bilder i mitt galleri för dem som ääääälskar furupanel och vill ha lite bilder!
    Jag kan skicka fler alldeles i enkom om det är någon som vill ha

• jennifer116

Idag är det luuugnt!
    2 åringen är på dagis till kl 14, själv är man bara hemma med lillen och myser
    Funderar på att gå ut på en promenix! Vädret kändes så skönt ute

Hally: AS ?? Betyder det arbetslös eller? Fundersam

• Soulie

aha tolkade det som att hon var ett as.. fel av mig :D

• hally

Ja, är man AS (arbets-sökande) så behandlas man ungefär som ett as. Så idag känns det ungefär som sak samma

Jo jennifer det är jätteskönt ute, tyvärr blir det rätt slaskigt och halt...men har en barnvagn att hålla sej i går det rätt bra
    Ska själv gå andra svängen snart och hämta tillbaka barnen. Såna här gånger är det lite jobbigt att man fick dagiset som ligger precis längst bort i byn, men å andra sidan får man mer motion.
    Grattis till bebisen förresten!

Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --