• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • maltazar

Jag tror det är väldigt varierande på gårdarna där.. Man ska nog ha tur att hamna i en lugn. Sjukt mkt ungdomar på sjungande och även sjukt mkt narkomaner, alkoholister osv..

Ugglans mor skrev 2009-01-19 20:09:16 följande:
    Mochride skrev 2009-01-19 18:36:30 följande:
    Bor på Sjungande. Här är det väldigt bra. Bor hos Skebo och på den här gården är det väldigt lugnt. Känns som bostadsrätt i princip... Så sjungande rekommenderas
  • maritmedm

maltazar skrev 2009-01-19 20:15:01 följande:

Jag tror det är väldigt varierande på gårdarna där.. Man ska nog ha tur att hamna i en lugn. Sjukt mkt ungdomar på sjungande och även sjukt mkt narkomaner, alkoholister osv..
    Alkoholister behöver ju inte vara störiga. På frögårdarna bor det mängder av de men jag upplevde aldrig att ngn av de störde. De håller sig ju oftast inne o däckar innan det blivigt kväll

Däremot så har jag fått intrycket av att det är mer stök runt narkomaner.
  • maltazar

Tja, jag tycker de alla stökade på Sjungande, men kanske va blandmissbruk då :P
    Nä, här har jag inte heller märkt av alkisarna. Eller ja, de pratar mer än vanligt folk, men inget speciellt annars. Tror de håller sig mest hemma me spriten :P

maritmedm skrev 2009-01-19 20:33:42 följande:
    maltazar skrev 2009-01-19 20:15:01 följande:
    Alkoholister behöver ju inte vara störiga. På frögårdarna bor det mängder av de men jag upplevde aldrig att ngn av de störde. De håller sig ju oftast inne o däckar innan det blivigt kväll Däremot så har jag fått intrycket av att det är mer stök runt narkomaner.
  • madigan

hally skrev 2009-01-19 15:54:07 följande:

madigan skrev 2009-01-19 15:42:49 följande:
    Hur gick det med hennes öron då? Är de bra nu så att hon hör ordentligt?
    japp hon hör jättebra och pratar oavbrutet.
    Dagispersonalen förknippar inte hörseln med hennes prat.
  • madigan

maltazar skrev 2009-01-19 21:00:13 följande:

Tja, jag tycker de alla stökade på Sjungande, men kanske va blandmissbruk då :PNä, här har jag inte heller märkt av alkisarna. Eller ja, de pratar mer än vanligt folk, men inget speciellt annars. Tror de håller sig mest hemma me spriten :P
    tycker åxå de var stökigt på sjungandenär vi bodde där.
  • Ugglans mor

maltazar skrev 2009-01-19 21:00:13 följande:

Tja, jag tycker de alla stökade på Sjungande, men kanske va blandmissbruk då :PNä, här har jag inte heller märkt av alkisarna. Eller ja, de pratar mer än vanligt folk, men inget speciellt annars. Tror de håller sig mest hemma me spriten :P
    Njae. Det håller jag inte med om.
    Jag har inte sett till en enda alkis. Det finns en gård med stödboenden men det finns överallt.
    Stödboenden finns på Atorp, MoröBacke, Klintfors. Ja, överallt i stan.

Jag tycker snarare att det är på A-torp som det händer saker på nu. I alla fall om man ska läsa tidningarna.

Sen måste jag säga att jag kollade upp skolorna innan jag valde bostadsområde. Och Sjungande har en väldigt bra, stabil skola där det inte är så mycket in och utflyttningar.
  • madigan

jag tycker de är helt galet att dom delar på klasserna.
    Min son gick på sjungande och då delade dom på klasserna baserade på dom individuella proven. Dom sämsta i en klass och medel i en klass o.s.v.

Nu ska dom göra likadant på norrhammar.
    De är inget som säger att de blir bättre, de kan bli ännu sämre.
    De är inte lagligt men dom gör så ändå.

• Tina83

är det nån som har en aning om när Botniabanan kan tänkas börja gå från Umeå och nedåt??

och visst borde priserna med tåg bli billigare än dem är nu?

• Tina83

läste nu att det inte blir förrän augusti 2011 . herregud

nån som åker tåg mellan Umeå och Uppsala eller stockholm ?

funderar på hur jag ska kunna ta mig hem ibland och hälsa på, när jag o barnen åker själva. tåget är skitdyrt och flyg gillar jag inte..så det blir lite svårt

• Pumpkin
    Tina83 skrev 2009-01-20 16:24:45 följande:
    läste nu att det inte blir förrän augusti 2011 . herregud nån som åker tåg mellan Umeå och Uppsala eller stockholm ? funderar på hur jag ska kunna ta mig hem ibland och hälsa på, när jag o barnen åker själva. tåget är skitdyrt och flyg gillar jag inte..så det blir lite svårt
    Tja, du har ju Kustbussen ner till Sundsvall också, den brukar vi åka. Men oftast blir det nattåg.
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --