• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • Pumpkin

Kollade en resa för dig och dina två barn med utresa fredag 3 april och hemresa måndag 6 april.

Dyraste alternativet för nattåg (med liggplats) var: 2958kr
    Billigaste alternativet för nattåg (med liggplats) var: 2301kr

Dyraste alternativet med dagtåg (buss + X2000) var: 1238kr
    Billigaste alternativet med dagtåg (buss + X2000) var: 778kr

• Tina83

Pumpkin skrev 2009-01-20 16:59:32 följande:

Kollade en resa för dig och dina två barn med utresa fredag 3 april och hemresa måndag 6 april. Dyraste alternativet för nattåg (med liggplats) var: 2958kr Billigaste alternativet för nattåg (med liggplats) var: 2301kr Dyraste alternativet med dagtåg (buss + X2000) var: 1238kr Billigaste alternativet med dagtåg (buss + X2000) var: 778kr
    ok. när jag ringde blev det 1900. så det verkar variera.

kanske skulle skaffa prio-kort
  • Tina83

Pumpkin skrev 2009-01-20 16:59:32 följande:

Kollade en resa för dig och dina två barn med utresa fredag 3 april och hemresa måndag 6 april. Dyraste alternativet för nattåg (med liggplats) var: 2958kr Billigaste alternativet för nattåg (med liggplats) var: 2301kr Dyraste alternativet med dagtåg (buss + X2000) var: 1238kr Billigaste alternativet med dagtåg (buss + X2000) var: 778kr
    778 var ju billigt. men jobbig resa
  • Pumpkin

Ju tidigare du bokar desto billigare, så är det nästan alltid med SJ. Och det blir nästan alltid billigare att göra bokningen via nätet än via telefon.

Och visst, har man barn blir det kanske lite jobbigt. Men å andra sidan behöver du inte fundera över hur du ska göra med barnen i en delad kupé.

• Superba Supernovan

Jag har åkt Ybuss mellan Umeå och Stockholm när det inte passat med tåg eller flyg. De har billiga biljetter, ofta kan man få tag på kampanjbiljetter och då är det nästan gratis . www.ybuss.se, kan ju vara värt en titt i alla fall

• Hägris

Jag har åkt tåg med sittplatser till Danmark med bebis DET var skitjobbigt!!! Men en liggplats i delad vagn skulle jag tycka var helt ok, om folk stör sig på barnen så får dom ta egen kupé! Har även åkt med ungarna till ikea med buss och det gick jättebra.

Har beta anorexia?
  • Soulie

Hägris skrev 2009-01-20 21:18:23 följande:

Jag har åkt tåg med sittplatser till Danmark med bebis DET var skitjobbigt!!! Men en liggplats i delad vagn skulle jag tycka var helt ok, om folk stör sig på barnen så får dom ta egen kupé! Har även åkt med ungarna till ikea med buss och det gick jättebra.
    eller så samlar dom alla med barn till en egen kupe?
  • Mochride

Felicia6 skrev 2009-01-19 20:05:58 följande:

Jag håller med dom andra. Flytta inte så nära andertorg, och inte skiftes..Har ni bestämt er för hyres lr går köpes oxå?
    Och vi som hade bokat på skiftes... Men jag är mest sugen på lägenheten i sjungande. Ska titta på den på måndag. Vi ska hyra av skebo, har bott hos dem tidigare fast på norrböle och det har varit jättebra.
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --