• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • Soulie

Pumpkin skrev 2009-01-20 22:32:02 följande:

Ibland, ibland inte.
    var mera menat att dom borde göra det (:
  • Tina83

Hägris skrev 2009-01-20 21:18:23 följande:

Jag har åkt tåg med sittplatser till Danmark med bebis DET var skitjobbigt!!! Men en liggplats i delad vagn skulle jag tycka var helt ok, om folk stör sig på barnen så får dom ta egen kupé! Har även åkt med ungarna till ikea med buss och det gick jättebra.
    ok. det går alltså att åka me ungar i delad kupè?

men då blir man väl nojig att nån unge saknas när man vaknar
  • hally

Tina83: Var är det du ska åka? Jag vill inte vara pessimistisk men jag skulle inte åka själv med flera barn i en liggvagn. Åkte själv med min otroligt snälla dotter när hon var 2 år och det var inte skoj...övriga kupéresenärer var inte tysta förrän vid 01 och vi fick ligga högst upp, det är 6 slafar i varje kupé, obäddat, smala slafar. Nu åkte ju iofs dottern gratis men då fick hon ingen egen slaf heller. Hem tog vi sovvagn och det var mycket bättre! Då är det bara 3 i varje kupé och betydligt skönare säng också.

• Tina83

jag TROR att jag har frågat detta för inte länge sen, men jag minns ju ingenting..

är det nån av er som har långt till era föräldrar ? som inte träffas så ofta?

vi flyttar ju till robertsfors nu om drygt en vecka, och jag vet inte hur jag ska överleva att inte träffa mamma typ en gång i veckan. mår mest dåligt över att hon inte får träffa barnen . det är över 60 mil hem då..

måste väl rappa på me körkortet..

• Pumpkin
    Tina83 skrev 2009-01-21 09:23:59 följande:
    jag TROR att jag har frågat detta för inte länge sen, men jag minns ju ingenting.. är det nån av er som har långt till era föräldrar ? som inte träffas så ofta? vi flyttar ju till robertsfors nu om drygt en vecka, och jag vet inte hur jag ska överleva att inte träffa mamma typ en gång i veckan. mår mest dåligt över att hon inte får träffa barnen . det är över 60 mil hem då.. måste väl rappa på me körkortet..
    Jo, du har frågat det Och vi var några som svarade.

Jag sa t ex att när vi bodde i Skellefteå hade jag 70 mil hem till mamma, som är min bästa vän. Men det går faktiskt. De kan väl komma upp och hälsa på också? Och när man bor så långt ifrån varandra är min erfarenhet att det blir mer kvalitetstid när man väl träffas, det blir extra bra liksom. Och telefon finns ju, och mail och webkameror och allt möjligt sånt om man vill
  • maltazar

Tror du frågat det innan :)
    Minns inte om jag svarade. Jag har iaf 8,5 mil till min mamma. Inte så långt iofs, men det kostar ändå ett par hundra att fara dit. Och så har vi haft hund framtills nu och mamma är allergisk. Så i två års tid har vi åkt dit högst 1 gång/mån.
    Men det har gått bra ändå. Man pratar ju lite mer i telefon :)
    Tidigare, innan hunden, var vi där varje/varannan helg. Nu när vi är utan hund blir det kanske mer igen.

jag TROR att jag har frågat detta för inte länge sen, men jag minns ju ingenting.. är det nån av er som har långt till era föräldrar ? som inte träffas så ofta? vi flyttar ju till robertsfors nu om drygt en vecka, och jag vet inte hur jag ska överleva att inte träffa mamma typ en gång i veckan. mår mest dåligt över att hon inte får träffa barnen . det är över 60 mil hem då.. måste väl rappa på me körkortet..
  • hally

jag TROR att jag har frågat detta för inte länge sen, men jag minns ju ingenting..är det nån av er som har långt till era föräldrar ? som inte träffas så ofta?vi flyttar ju till robertsfors nu om drygt en vecka, och jag vet inte hur jag ska överleva att inte träffa mamma typ en gång i veckan. mår mest dåligt över att hon inte får träffa barnen . det är över 60 mil hem då..måste väl rappa på me körkortet..
    Jo jag har nog också svarat, mina föräldrar bor ca 13-14 mil inåt landet och vi täffar dem kanske varannan var tredje månad. Saknar dem gör man ibland men det går rätt bra. Brorsorna med familjer bor 140 mil bort och dem saknar jag mycket. Önskar det gick att åka snabbt, billigt och bekvämt dit. Ena brorsan träffar vi en eller 2 ggr/år och andra kan bli upp till 1 gång vartannat år ibland.
  • madigan

maltazar skrev 2009-01-21 10:38:16 följande:

Tror du frågat det innan :)Minns inte om jag svarade. Jag har iaf 8,5 mil till min mamma. Inte så långt iofs, men det kostar ändå ett par hundra att fara dit. Och så har vi haft hund framtills nu och mamma är allergisk. Så i två års tid har vi åkt dit högst 1 gång/mån.Men det har gått bra ändå. Man pratar ju lite mer i telefon :)Tidigare, innan hunden, var vi där varje/varannan helg. Nu när vi är utan hund blir det kanske mer igen.
    Varför har du inte kvar hunden?
    Den såg jag när vi var på Stigs och fikade minns jag.
  • maltazar

Grannarna brevid har gnällt om att hon skäller. Och alla mina försök att få henne sluta tycks inte ha fungerat :(
    Sen ska jag, om allt går enligt planerna börja läsa heltid i Umeå i höst. Så det var bäst för hunden att få flytta. Sålde henne till ett par som har vart hundvakt under i stort sett hela tiden jag haft henne (2 år). Så hon känner ju dem sen tidigare och jag vet att hon får det bra :)
    Känns tungt ändå, men det var bästa lösningen.

madigan skrev 2009-01-21 11:39:02 följande:
    maltazar skrev 2009-01-21 10:38:16 följande:
    Varför har du inte kvar hunden? Den såg jag när vi var på Stigs och fikade minns jag.
  • Tina83

hihi

ursäkta, jag är liite glömskt just nu, har så mycket att tänka på. just nu vet jag inte hur jag ens sak överleva utan att jag o barnen kan träffa mamma.

jag får trösta mig med att man KAN flytta hem

Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --