• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • Tina83

Pumpkin skrev 2009-01-21 09:27:36 följande:

Jo, du har frågat det Och vi var några som svarade. Jag sa t ex att när vi bodde i Skellefteå hade jag 70 mil hem till mamma, som är min bästa vän. Men det går faktiskt. De kan väl komma upp och hälsa på också? Och när man bor så långt ifrån varandra är min erfarenhet att det blir mer kvalitetstid när man väl träffas, det blir extra bra liksom. Och telefon finns ju, och mail och webkameror och allt möjligt sånt om man vill
    varför flyttade ni? längtade du hem?
  • Pumpkin
    Tina83 skrev 2009-01-21 17:54:22 följande:
    Pumpkin skrev 2009-01-21 09:27:36 följande: varför flyttade ni? längtade du hem?
    Dels längtade jag efter mamma och dels fanns det ingen utbildning för mig där, så vi var tvungna att göra en förändring för att jag skulle kunna få en vettig framtid på arbetsmarknaden också. Men jag inser nu att vi inte träffar varandra så himlans mycket oftare när vi bor här (iofs, fortfarande 13 mil ifrån varandra - varsin sida av Sthlm), så jag kan lika gärna bo där jag känner att jag hör hemma liksom. Så alltså kommer vi att flytta tillbaka Skellefteåtrakten så fort jag är färdig med min utbildning, och då kommer vi antagligen börja försöka att bli med barn också. Kommer antagligen kännas lite konstigt att bo så långt ifrån mamma när jag är gravid och när vi sen fått barnet, men jag vet att vi kommer träffas ofta ändå - vi får ju anstränga oss från båda håll liksom

Jag tror inte det kommer bli så hemskt som du målar upp det, ge det en chans! Och som du själv säger, det går ju faktiskt att flytta om det absolut inte fungerar.
  • madigan

maltazar skrev 2009-01-21 16:44:19 följande:

Grannarna brevid har gnällt om att hon skäller. Och alla mina försök att få henne sluta tycks inte ha fungerat :(Sen ska jag, om allt går enligt planerna börja läsa heltid i Umeå i höst. Så det var bäst för hunden att få flytta. Sålde henne till ett par som har vart hundvakt under i stort sett hela tiden jag haft henne (2 år). Så hon känner ju dem sen tidigare och jag vet att hon får det bra :)Känns tungt ändå, men det var bästa lösningen.
    aha okej, bra hon kom i rätta händer då så att säga
  • Tina83

Pumpkin skrev 2009-01-21 21:09:58 följande:

Dels längtade jag efter mamma och dels fanns det ingen utbildning för mig där, så vi var tvungna att göra en förändring för att jag skulle kunna få en vettig framtid på arbetsmarknaden också. Men jag inser nu att vi inte träffar varandra så himlans mycket oftare när vi bor här (iofs, fortfarande 13 mil ifrån varandra - varsin sida av Sthlm), så jag kan lika gärna bo där jag känner att jag hör hemma liksom. Så alltså kommer vi att flytta tillbaka Skellefteåtrakten så fort jag är färdig med min utbildning, och då kommer vi antagligen börja försöka att bli med barn också. Kommer antagligen kännas lite konstigt att bo så långt ifrån mamma när jag är gravid och när vi sen fått barnet, men jag vet att vi kommer träffas ofta ändå - vi får ju anstränga oss från båda håll liksom Jag tror inte det kommer bli så hemskt som du målar upp det, ge det en chans! Och som du själv säger, det går ju faktiskt att flytta om det absolut inte fungerar.
    tack för uppmuntrande svar!

du kan väl höra av dig när du flyttat upp och ska åka hem så kan vi samåka
  • maltazar

Jo precis :)

madigan skrev 2009-01-21 21:40:06 följande:
    maltazar skrev 2009-01-21 16:44:19 följande:
    aha okej, bra hon kom i rätta händer då så att säga
  • madigan

nån som vet om de finns boxning och brottning här i stan?

• Soulie

madigan skrev 2009-01-22 22:01:07 följande:

nån som vet om de finns boxning och brottning här i stan?
    jajamen kom o träna med oss (:
  • madigan

Soulie skrev 2009-01-23 10:03:12 följande:

madigan skrev 2009-01-22 22:01:07 följande:
    jajamen kom o träna med oss (:
    Jag tänkte för min son boxning, men han får inte boxas mot andra. Bara på en säng, kan har göra endast det?

Var håller ni till och vad kostar det?
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --