• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • madigan

hally skrev 2009-02-04 10:44:02 följande:

Garderobshylla skrev 2009-02-03 14:53:34 följande:
    OK, tack, ska kolla idag!Fick ett ryck imorse och tog fram min vän symaskinen ändå så det blir några hemmasydda plagg också
    De är ju så roligt att sy småkläder för de går ganska fort.
  • hally

madigan skrev 2009-02-04 11:08:06 följande:

hally skrev 2009-02-04 10:44:02 följande:
    De är ju så roligt att sy småkläder för de går ganska fort.
    Nja, jag är inte så duktig så det går inte så snabbt. Men kul är det ju
  • Garderobshylla
    Svar på #672
    har du nå mönster lr syr du utan? Själv skulle jag gärna sy mer barnkläder än vad jag gör, men det är så bängligt utan mönster så jag ids aldrig. Sydde dock förra året en tomtedräkt åt sonen med en såndär alvhuva, den blev jättefin!
  • madigan

jag brukar sy utan mönster när jag syr och gör kläder till mina 2 minsta barn.

• hally

Jag har inga mönster utan klipper efter befintliga kläder.
    Håller på att fixat ihop en dress, men så slog jag just i en tryckknapp fel väg

• madigan

hally skrev 2009-02-04 13:25:26 följande:

Jag har inga mönster utan klipper efter befintliga kläder. Håller på att fixat ihop en dress, men så slog jag just i en tryckknapp fel väg
    Trist, hoppas de löser sig..inte roligt när de ska krångla .
  • hally

madigan skrev 2009-02-04 13:35:05 följande:

hally skrev 2009-02-04 13:25:26 följande:
    Trist, hoppas de löser sig..inte roligt när de ska krångla .
    Jo det löste sej, men det är som spännande innan plagget är helt klart. Trist att lyckas med en svår grej åsså krånglar det på nästa moment...

Garderobshylla: Jag syr en del kläder efter mönster men ofta tycker jag de blir så himla vida och korta då. Fel form för mina barn. Dottern får man tex ta längd för 8 år och vidd för 4 år och då är det enklare att ta ett befintligt plagg som passar henne lagom och klippa efter det istället. Tycker det går snabbare än att rita av och klippa ut mönster
  • hally

Fixat liten dress i stl 44 (?), la in en bild i mitt galleri

• Garderobshylla
    Svar på #677
    ja så brukar jag oxå göra, men som sagt tycker det är bängligt, kanske skulle vara enklare med nå mönster. Särskilt när man ska göra byxor. Men allt går bara man vill
  • hally

Någon som vet om det är hela kommunen som har stängt fredag och måndag? Här är skola stängd fredag och skola + barnomsorg på måndag.

Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --