• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Just det, jag har 3 påsar saffran istället för 2 (som det ska vara i receptet) Ska det vara så ska det vara

• Essi73

Pess, skorna - nej Bolls hobfötter har växt lavinartat. I början på april hade han 12,1cm, vi mätte på Vincent då. Enl deras lilla folder växer 1-2 åringars fötter med ca 20mm/år. Så ekvationen går ihop på så vis.
    Men gudars, ro hit med Ls fötter, så himla goa och små hobisar hon har!!

Aha då skall jag, OM jag bakar, bara ha i röda igredienser Många tack!

• Essi73

Så ekvationen går ihop på så vis... = ELLER så HAR vi mätt helt åt skogen Fundersam

• maja under eken

Hej vänner,

för d första, en rolig sak! Elvira går o räknar t 4! Et, toooo, teeee, yja. Shit va söt hon e!

Sen lite tristare, fast d känns bra ändå..

Jävligt trist slut, men jag ville ju därifrån o nu har jag fått lite jävlar anamma i mig. Fan den som ska falla för deras grepp, erkänna sig besegrad o falla död ner...

Dom hade som första ursäkt att dom ville ha bara en person på min plats o inte 2 som d varit sen jag började jobba. Anledningen t att dom valde den andra tjejen framf mig var att dom tyckte att hon passade bättre för rollen. Visst, fine, d köper jag. Hon e 19 år o väldigt timid o försiktig o har frågat mig i flera frågor om man ska ställa upp o göra o fixa ditten o datten soom dom ber henne om. Typ agerar sekreterare o uppassare o nästintill torkar arslet på gubbfanskapen. Jag sa att gränsen e ju hårfin på bra service o när d går f långt o jag e en sån som säger ifrån. Jag e stolt över den egenskapen o kommer inte ens försöka att ändra mig. D e några som blivit stötta på att jag sagt ifrån. Jag har för mkt skinn på näsan.

Dom sa att d var tom chefer som sagt att d var svårt att samarbeta med mig... Jaha, sa jag... O tänkte direkt på en spec händelse som jag inte minns om jag skrev om igår.(en chef vägrar följa resepolicy som jag måste följa o orkar inte maila en resebokning på d sätt som krävs o vill ist ha tele o boka själv o d får jag itne ge ut
     Så säger jag att jag förstår mkt väl va d handlar om o berättar vad som hänt o så säger jag att jag förstått d redan innan o bett min chef att printa ut mailkonversationen o ta med, jag ger det till den falska högre tuppen o han läser o blir lite tyst o tagen på sängen o ber o få behålla pappret. Hoppas så in i helvete att d blir följder för den töntchef som sprungit t högre tuppen o skvallrat o grinat.

Jag har verkligen min rygg så himla fri! Han betedde sig så urbota barnsligt o d framkommer så tydligt i mailet. ALLA väntar på att han ska få kicken, ingen fattar HUR den högre tuppen lyckats skydda honom så länge.

Men visst har självkänslan fått sig en fet käftsmäll. Men jag fick ifrågasätta hur dom kunde ta upp bla min gamla sjukfrånvaro som anledning, de visste ju vad d berodde på. Missfall o misslyckade behandlingar månad efter månad, en gång körde jag av vägen o en annan gång dog en gubbe mitt framför ögonen på jobbet, fick ett skåp på 800 kg över huvudet... Missfallet var -05, skåpmat o ta upp som anledning! D syntes att dom kände sig lite fåniga över d oxå, uppenbart letande efter orsaker. Sen ifrågasatte jag hur min närmaste chef kunde låtsas som om d regnade igår när vi pratade om allt möjligt o planerade framtida arbete o så. Han o jag har haft bra kontakt! D minsta man kunde begära var att han pratat m mig om deras tankegångar. Han kollade mig knappt i ögonen o sa att han kände sig lite falsk o att d inte kändes bra...

Ska be honom att skriva ihop lite tjänstgöringsbetyg, sen ska jag skicka hundbajs i julklapp t honom!

Jag e jätteglad över ert stöd o sympati. D behövs när man känner sig lite halvt värdelös..

Min chef på bemanningsföretaget tyckte jag skötte mig skitbra o sa att d var så uppenbart att dom letade ursäkter. Att d verkar jävligt konstigt när d inte kommit ett enda klagomål på 4,5 år o sen d här..

Jag kommer klara mig bra o d känns bra i magen, trots självkänslans blåtira...

orkar inte tänka ut svar o kommentarer t er andra o d finns d nog ingen som inte fattar.

men KRAM på er!
    (har nog skrivit jävligt rörigt o stundtals helt oförståligt, orkar inte tänka o läsa igenom o ändra. Behövde skriva av mig..)

Elvira - Livets Solstråle!
  • maja under eken

Just ja, nåt dom blev lite skraja över va att den gång jag började grina var när jag pratade om alla gliringar o kommentarer som anspelar på mitt kön o yrke.

Jag fixar bla ut frukten t olika korgar i huset o dessa kommentarer e inte o leka m ibland. O jag har ilsknat t så många gånger o öppet kallat dom för mansgrisar.

Jag kunde tom hänvisa t en händelse då chefen som skulle boka resa o sprungit o skvallrat o sen min närmaste chef satt o "skojade" högt o ljudligt så många hörde, jag minns inte va d sa, men min chef sa iaf: D e nog sånt här man kan bli anmäld för sexuella trakasserier för..." så skrattar dom... Jag skrattar med dom o fräser av en vass kommentar, men man tar ju åt sig iaf.

Jag förklarade att samtliga som varit i rec haft magont i samband m frukten o d pga manchauvinistiska kommentarer...

D väckte lite aha o frågetecken o lite skrajsenhet hos både gubbarslena o min chef.

• Pess

Fan vad bra gjort Maja, att du har sådan kurage Vete tusan om jag vågat mig på ett sådan möte. Jag hade nog nöjt mig med bajs i julklapp

• Nafrung

Usch, vilka trista människor på ditt jobb Maja. Klart det är lättare att ha och göra med en timid 19-åring som inte säger vare sig bu eller bä... Jaja, jag tror stenhårt på att du får ett mycket bättre jobb. Men normala, trevliga människor!

Tack för alla sympatier förresten!! Känns otroligt jobbigt just nu. Trodde jag var stenfrisk igen (och det är jag väl) men det är ju liksom inte över ändå...

Cirkel (och vem det var mer som frågade), jag gjorde blindtarmsoperationen i slutet av augusti 2006, precis efter jag blivit gravid (men inte visste det ännu). Så metallskiten har legat där sedan dess.

Jag hade redan skickat in till HSAN om den dassiga vården jag fick på Mälarsjukhuset, och jag har också skickat in om detta idag, men nu har det ju gått mer än två år, så då tar de förmodligen inte upp det här med metallbiten. (preskriptionstid) Men de ska inte tro att de kommer undan - ska ringa socialstyrelsen i morrn och se vad man kan göra.

Pess, eftersom jag gjorde en titthålsoperation, så tror jag inte det är nån kompress - tyvärr! Läskigt är det i alla fall!!! Min syster, som är läkare, säger att kroppen oftast kapslar in främmande föremål, men min fantasti skenar ju, tänk om man blir gravid och magen är stor och flyttar föremålet, tänk om det tar hål på nåt vitalt. Tänk om man ska föda och barnet skadas, tänk om man opererar ut det och nåt annat i magen skadas, eller om det skulle bli en jätteinfektion igen.... osvosv..... Man vill ju också själv vara frisk när man har en 1 1/2-åring.....

Kan förresten meddela att T har 25 i skor, så Bollen är inte ensam med stora fötter! De står stadigt i alla fall!

• Nafrung

Ja, Maja skicka en bajs till dem!

Jag ska samla och skicka ett helt lass till Mälarsjukhuset!

• maja under eken

God morgon!

Tack Pess o Naffe. Vi samlar en gödselstack ihop o skyfflar ut mha tomtens renar t jul Naffe!

Jag behövde ha d där mötet, jag e så jävla långsint så jag hade gått åt annars.

Elvira har storlek 21, på hennes nya vinterVikingar m 2 cm över i tårna... Hon har inte mammas fötter. Jag har 39-40 o Skalman har 41...

Idag ska jag klippa mig, ev hinner hon klippa Elvira lite oxå - jisses vad hennes hår växt på bara nmån vecka! Sen i em ska jag o min kompis som e mamma t Elviras kille på massage! Vi fick d i morsdagspresent o har inte kommit iväg än. Gissa om d känns som om idag e perfekta dagen o utnyttja presentkortet o skämma bort sig själv lite!!

kram

• Minna72

Hinner bara in en sanbbis innan jag skall på möte: Maja, jag är så HIMLA STOLT över dig!! Dels att du inte tar skit när du jobbar och dels att du stod upp på mötet och konfronterade dem. Jag tycker det är uppenbart att de tänkte att den lättaste vägen är att sparka dig (istället för den här mannen som hållits bak ryggen), ung och kvinna som du är, men nu inser de att det inte är så lätt. Heja dig!!

Skor, vi köpte nya skor till Öki igår, supervarma såna där som Pikku tipsade om. Köpte strlk 23 men när vi provat med sockor etc och ser att de sitter perfekt just nu (men kanske inte om ngn månad) så skall vi byta dem mot 24 idag.

Nu måste jag kila!

Öki 070326
Svar på tråden Minnas tjejer X