Hej vänner,
för d första, en rolig sak! Elvira går o räknar t 4! Et, toooo, teeee, yja. Shit va söt hon e!
Sen lite tristare, fast d känns bra ändå..
Jävligt trist slut, men jag ville ju därifrån o nu har jag fått lite jävlar anamma i mig. Fan den som ska falla för deras grepp, erkänna sig besegrad o falla död ner...
Dom hade som första ursäkt att dom ville ha bara en person på min plats o inte 2 som d varit sen jag började jobba. Anledningen t att dom valde den andra tjejen framf mig var att dom tyckte att hon passade bättre för rollen. Visst, fine, d köper jag. Hon e 19 år o väldigt timid o försiktig o har frågat mig i flera frågor om man ska ställa upp o göra o fixa ditten o datten soom dom ber henne om. Typ agerar sekreterare o uppassare o nästintill torkar arslet på gubbfanskapen. Jag sa att gränsen e ju hårfin på bra service o när d går f långt o jag e en sån som säger ifrån. Jag e stolt över den egenskapen o kommer inte ens försöka att ändra mig. D e några som blivit stötta på att jag sagt ifrån. Jag har för mkt skinn på näsan.
Dom sa att d var tom chefer som sagt att d var svårt att samarbeta med mig... Jaha, sa jag... O tänkte direkt på en spec händelse som jag inte minns om jag skrev om igår.(en chef vägrar följa resepolicy som jag måste följa o orkar inte maila en resebokning på d sätt som krävs o vill ist ha tele o boka själv o d får jag itne ge ut
Så säger jag att jag förstår mkt väl va d handlar om o berättar vad som hänt o så säger jag att jag förstått d redan innan o bett min chef att printa ut mailkonversationen o ta med, jag ger det till den falska högre tuppen o han läser o blir lite tyst o tagen på sängen o ber o få behålla pappret. Hoppas så in i helvete att d blir följder för den töntchef som sprungit t högre tuppen o skvallrat o grinat.
Jag har verkligen min rygg så himla fri! Han betedde sig så urbota barnsligt o d framkommer så tydligt i mailet. ALLA väntar på att han ska få kicken, ingen fattar HUR den högre tuppen lyckats skydda honom så länge.
Men visst har självkänslan fått sig en fet käftsmäll. Men jag fick ifrågasätta hur dom kunde ta upp bla min gamla sjukfrånvaro som anledning, de visste ju vad d berodde på. Missfall o misslyckade behandlingar månad efter månad, en gång körde jag av vägen o en annan gång dog en gubbe mitt framför ögonen på jobbet, fick ett skåp på 800 kg över huvudet... Missfallet var -05, skåpmat o ta upp som anledning! D syntes att dom kände sig lite fåniga över d oxå, uppenbart letande efter orsaker. Sen ifrågasatte jag hur min närmaste chef kunde låtsas som om d regnade igår när vi pratade om allt möjligt o planerade framtida arbete o så. Han o jag har haft bra kontakt! D minsta man kunde begära var att han pratat m mig om deras tankegångar. Han kollade mig knappt i ögonen o sa att han kände sig lite falsk o att d inte kändes bra...
Ska be honom att skriva ihop lite tjänstgöringsbetyg, sen ska jag skicka hundbajs i julklapp t honom!
Jag e jätteglad över ert stöd o sympati. D behövs när man känner sig lite halvt värdelös..
Min chef på bemanningsföretaget tyckte jag skötte mig skitbra o sa att d var så uppenbart att dom letade ursäkter. Att d verkar jävligt konstigt när d inte kommit ett enda klagomål på 4,5 år o sen d här..
Jag kommer klara mig bra o d känns bra i magen, trots självkänslans blåtira...
orkar inte tänka ut svar o kommentarer t er andra o d finns d nog ingen som inte fattar.
men KRAM på er!
(har nog skrivit jävligt rörigt o stundtals helt oförståligt, orkar inte tänka o läsa igenom o ändra. Behövde skriva av mig..)