• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Nafrung

Sover ni allihop bara för att det är lördag?
    Jag jobbar, trist trist, men dagen går ju fort, det är snart LUNCH!!!

• Essi73
    Nafrung skrev 2008-11-29 12:03:17 följande:
    Sover ni allihop bara för att det är lördag? Jag jobbar, trist trist, men dagen går ju fort, det är snart LUNCH!!!
    Julpyntar Eller, Adventspyntar.
    Pyntar för dig med så kan du luncha för mig!
  • Nafrung
    Essi73 skrev 2008-11-29 12:04:29 följande:
    Julpyntar Eller, Adventspyntar.Pyntar för dig med så kan du luncha för mig!
    Lysande, pynta för mig så äter jag för dig!! Jag ÄLSKAR att julpynta, och det var faktiskt pyntat här när jag kom till jobbet idag. Lunchen blir lasagne för övrigt!

Förresten Essi, brukade ni pynta på båtarna när ni var ute över jul?
  • Essi73

Lasagne låter inte alls dumt, jag MÅSTE lära mig att laga det. Blir alldeles för torrt var gång.

Jopps det pyntades och så ombord, beroende på besättning var det också julbak i köket. Jätte skoj faktiskt

• FISK78

Hej hej i stugan Mysigt med julpynt, här har det inte blivit nåt än pga ledsen och klängig kille.

Vi har en LUGN dag, Sid är fortfarande jättedålig. Känns INTE kul Hög feber och sååååå medtagen, orkar inte göra nåt. Han hostar och är lite snorig oxå, har nog åkt på flunsan kanske???

Vet ni kloka tjejer hur länge man kan hålla på och ge Alvedon/Ipren. Det känns som hans mage inte blir så jätterolig av Iprenen. Vi har ju varvat lite i ca 4 dygn nu, men känns inte helt okej att fortsätta så länge till!?! Samtidigt så bara skriker och skakar ju lillkillen när febern skjuter i höjden... Någon som vet?

En sak till som är otäck är att det låg en stor blodfläck på lakanet både igår morse och i morse. Alltså det kommer från munnen, vad fanken är det lixom??? Kanske nåt som är trasigt när han hostar??? Vet ni?

Annars är det helt okej med mig idag. Mr D är såååååå jäkla grinig bara... Han jobbar hela helgen, ja ca 10 dagar i sträck tror jag faktiskt. Trist men lika bra eftersom han är på så dåligt humör hela tiden Han slutade snusa för ca 1v sen... Kan ju vara det!?! Tips???

• Minna72

Fisk: Har ni ringt sjukvårdsupplysningen? Låter ju jobbigt för lille killen...
    Och JA det kan mycket väl vara snuset. Är Nicorette ett alternativ?

Öki 070326
  • Nafrung

Stackars lill-Sid! Tycker absolut att ni ska kolla med läkare om blodet, inte bra att hosta blod om det är det han gör. Tror dock inte att det är farligt att ge alvedon längre perioder om man har rätt dosering. Men han kanske behöver hostmedicin, nåt slemlösande eller hostdämpande.

Sen kan Mr D sluta vara grinig tycker jag. Ge honom choklad, det hjälpte när jag slutade röka, och han är ju inte direkt för rund, eller hur?

• Essi73

Naffe har du rökt?? Vad roligt, alltså roligt för det hade jag inte föreställt mig. Jag har å min sida också gjort det, kanske inte heller att föreställa sig...

Fisk, jag säger som de andra - Sjukvårdsupplysningen eller åka in. Pess tipsade Rossy om Huddinges Barnakut. Jag har inga andra råd att ge mer än att 4dgr med feber nog suger musten ur vem som som helst. Massa kram och krya på sig till Sid! Och MrD får ta ett gäng pepparkakor, klart att 10dgr i sträck är mattande så lite socker gör succé där.
    Ni är f.ö. ena klippor tycker jag, det vet du. *KRAM*!

Själva har vi storhandlat, Boll har just ätit sin Lördagspopcorn, shit vad sööööt! Jag skall fortsätta med pynten nu, upp med ljusstakar och blommor. Köpte mossa min nöt, vi har hela framsidan med mossa, för att ha att pynta hyancynterna med.

• Pess

Jag har pyntat och storhandlat och bakat pepparkakor....Och är JÄKLIGT irri på min söta dotter. Det FÖRSTA hon gjorde när vi kom från affären var att bryta av knoppen på amaryllisen, riva sönder julstjärnan TOTALT och toppa med att kasta en tomte i golvet så att den gick i sönder OCH ta en kruka och göra dito, dvs kasta i golvet så att det blev ett stort flikigt hål i parketten SKITUNGE!!!! Det hjälper dessvärre inte heller alltid att ställa sakerna högt eftersom hon tar en stol och puttar fram och klättrar upp på så att hon når

Och vända ryggen från henne EN SEKUND är big no no. Så nu får det bli en tripp till blomsterhandeln i morrn och M får väl ta fram slipmaskinen och försöka rätta till golvet så att vi inte får spågor i fötterna.

*minns förra julen när L satt i babysittern*

• Pess

Dessutom måste jag oxå uttrycka min förvåning om att Naffe rökt. Men å andra sidan så tror jag det lurar en riktig vild partypingla under det lugna och sköna yttre.

Svar på tråden Minnas tjejer X