• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Rossy
    Minna72 skrev 2008-11-28 10:36:22 följande:
    Hinner bara in en sanbbis innan jag skall på möte: Maja, jag är så HIMLA STOLT över dig!! Dels att du inte tar skit när du jobbar och dels att du stod upp på mötet och konfronterade dem. Jag tycker det är uppenbart att de tänkte att den lättaste vägen är att sparka dig (istället för den här mannen som hållits bak ryggen), ung och kvinna som du är, men nu inser de att det inte är så lätt. Heja dig!!
    Instämmer!

Och himla bra gjort Naffe. Stå på dig du också!

Naffe och Maja, säg till om ni behöver mer bajs. Jag har tillgång till välfyllda blöjor med sånt i, i så fall .

Timpalainens storlek var det länge sedan vi mätte. Men vi har ett par fodrade Kavatkängor i stlk 22 som fortfarande funkar. Dessutom köpte vi ett par "snowjoggers" (som det hette på min tid) på Din Sko som funkat väldigt bra hittills. Stlk 22, det oxå.
    Men jag antar att han kommer att få en ny omgång vinterskor innan våren är här. 22 låter lite litet när jag jämför med er andra....
    Han har ju dessutom hållits inomhus de senaste 9 dagarna och missade de kallaste dagarna här då. Så vi vet faktiskt inte om dojjorna håller värmen i minusgrader.
  • FISK78

Sid har 13,8 cm i fötter och är storfotad har jag förstått!!! Men brås ju på en far som har 46/47 i skor oxå!!!

Han drar 23/24 i skor nu! Köpte precis nya vinterskor!

Jobbar för SISTA dagen på länge, har tagit bort allt vad jobb heter i fortsättningen...

Var hos BM igår och blodtrycket var som i tisdags = högt, så det är VILA med stort V som gäller.

Sid har fortfarande HÖG feber över 40, han börjar bli väldigt medtagen. Ska ringa sjukrådgivningen och kolla. Kanske borde gå till nån läkare innan helgen och kolla lillkillen.

• Nafrung

Oj, stackars sjuklingarna! Hoppas timpan är bättre nu, och att Sid kryar på sig snarast! Och fisk, ned på soffan, pronto!!!

Nu har vi ÄNTLIGEN lämnat nycklar och fått pengar för lägenheten, så nu kan vi helhjärtat ägna oss åt huset! Sköööööönt!

• förväntan

Pess, grattis till fint UL. Hur mår du nu?? Jag mår fortfarande väldigt lite illa och kör taktiken att "jag mår inte illa jag mår inte illa" när jag känner något och det funkar Mmm ska ska nog också göra lussekatter.

Naffe, herregud att de hittade något i din mage . Instämmer med Pess och Pikku att op-sköterskor är inte att leka med. Helt chokerande. Tycker också du måste gå vidare samt få reda på vad det kan vara. Grattis iallafall att dina ledare hade passage.

Maja, oj vad jobbigt du har haft det. Förstår att du fått en törn på självförtroendet. Men tycker verkligen du ska försöka att inte ta det personligt. De verkar ju inte ha några underlag för detta. Hoppad du kunnat njuta av massagen idag.

Fisk, kram. Fy sjutton att du fått havandeskapsförgiftning denna gången också. Banne mig inte rättvist. Håller alla tumar att det inte eskalerar utan håller sig såhär. Hoppas sid mår bättre snart eller att ni får träffa en läkare. Storlek 46/47 är inte att leka med

• Pess

Hillo, nu har jag bakar lussekatter och gjort en pepparkaksdeg som ligger i kylen tills i morgon. Ska sätta familjen i arbete i morgon fm

Förväntan, jag mår väldigt mycket upp och ner. Igår var första dagen hitills som jag inte kräkts alls (annars har jag spytt varje morgon, men mått ganska hyfsat därefter på sistone) I morse spydde jag NÄR JAG VAR UTE MED HUND OCH BARNVAGN!!! Mitt bland husen Kändes inte allt för skoj. Men det hände några ggr med L oxå.

Nåja.

Jag är imponerad över era barns skostorlekar L och Viran verkar vara riktiga ladys med smao fötter i jämförelse med grabbarnas.

Naffe, skönt att hus och lägenhetsaffären äntligen är avklarad. Ska ni inte fira med ett glas bubbel ikväll? Och glömma bekymren?

Firren, VILA!!! (Fast det vet jag att du inte gör iaf )

• cirkel

Maja: Superbra jobbat! Bra att du visade gubbskrällena att man faktiskt inte kan bete sig hur som helst. Och du ska verkligen inte ta åt dig av att de inte får vara kvar, det visar bara att du är en stark kvinna som de inte kan köra med, vilket de tydligen är ute efter (ngn att köra med alltså).

Naffe: Underbart att bara få ägna sig åt sitt eget hus.

Vi har inte mätt E's förretr, men hon har stl 21 i Kavat och de är stora. Vet inte riktigt hur stora.

Inatt vaknade E kl 12 och bara skrek, sen hostade hon tills hon kräktes i vår säng så vi fick byta lakan 2 ggr.
    Efter 2 timmar somnade hon igen och idag har hon mått bra. Bara den djupa hostan som hon har då & då...

Igår och idag har min MaPa varit här, så nu är frysen full med nybakat bröd och lussekatter.

Overallen som jag fyndade på Tradera har kommit och är jättefin. Passade gjorde den också.

• cirkel

Knase: hoho?! Jag ser att du är grön, hur är det med er? När åker ni? Var längesen du skrev ngt här...

• labilina

heeeej

fisk, ojoj, havandeskapsförgiftning... igen! stackare, där!

maja, good job!!

blä för att spy, pess o cirkels e..

vi ska flytta nu på söndag och det är ju lite att stå i. inte förrän nu i em blev det klart vart vi flyttar. det blir en hyres trea m trädgård i schysst läge på en pyttegata fast mitt i stan! kostar gör det men fiiin är den! *är bara så glad* ska bli så skönt att slippa alla 3 trappor!!!!

adam har idag lekt heeeeela dagen med kusinerna och jag har packat.

här är det oxå små små skor. fast nu är 20 trångt och 21 sitter preciiiiis. han har 22 nike som ändå känns lite rymliga.. antar att vi får skaffa kängor i sverige i jul så man kan leka i snön!

pepparkakor låter fantastiskt gott men kan inte riktigt se hur det ska kunna hinnas med. får väl vänta lite.

• Nafrung

Labi! Grattis till ny lya! Kul! Är det svårt att hitta där ni bor?

Pess. jobbigt med kräk på promenaden! Men du är ju graviiiiiiid, så det är ok att kräkas på grannen om så vore!!

Skulle gärna ha firat med champagne, riktigt dyr sådan, men efter de hade varit och rotat i magen i veckan så fick jag en typ av penicillin som man inte får dricka alkohol till. (plus att jag jobbar hela helgen....) Så ingen champagne idag.

Och nu hoppas vi att fisken ligger och dåsar till idol!

Maja, hur känns allt ikväll?

• maja under eken

hej vänner,

jag blir så glad av ert stöd o hejarop. D värmer o puttar upp självförtroendet lite.

D känns bra idag. Har haft en kön men lite stressig dag. Men lyxproblem, har sprungit mellan hårklippning, presentinköp, lunchdate o massage.. Man kan ju ha d tråkigare..

D var så skönt på massagen, välgörande f både kropp o själ.

Lider o fnissar lite åt Pess kräkning ute i d fria. Fnissar f att jag minns att d hände m L o att du kände dig som ett gammalt fyllo. Nu e du fyllo m vovve o barnvagn. Passa dig så inte soc kommer o tar dig i örat...

Grattis nya läget m hus o lgh-livet bakom er Naffe!

Va läskigt m så hög feber! Hoppas alla minisar e friska snart!

Kram o god natt o ut m Johan (Idol...)

Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden Minnas tjejer X