• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Joffe

Hmm, nu känner jag mig som en ond människa, min bror ringde och frågade ang fadderskap till hans dotter och jag fick hjärtklappning.
    Jag är som sagt inte medlem i sv kyrkan och har ångest över att bara behöva gå dit men han förstod, ville bara fråga min innan han frågade lillasyrran.
    Det hade ju känts hel falskt att bära in det lilla livet där och tycka som jag gör eller är jag evil?

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Minna72

Joffe, en sten i näsan? Var det inte Madickens lillasyster som fick en ärta i näsan?
    Och vilken full rulle i Joffe-huset!

Oj va ni har rökt! Jag har faktiskt aldrig rökt. Det har liksom inte lockat. Däremot har jag en M som snusar (och aldrig lär kunna sluta) och det är lite trixigt eftersom det numera är förbjudet att sälja snus i Finland. Numera är det ju vanvettigt dyrt i Sverige också så snuset han köper är faktiskt importerat från Ryssland där alla vanliga sorter (Ettan för M:s del) görs på licens. Sen är det gubbar här i trakten som smugglar det hit och tjänar en hacka på det. Vi brukar skoja om att det är snusmaffian. Alltid likakul när M köper av någon bakom en lastbil och stocken levereras i en brun papperspåse...

Öki 070326
  • Essi73

Saker i näsa, klasskompisen fick ett oppopat popcornkorn i näsan då de höll på att poppa och kompisen lyfte på kastrullocket Hände när de var barn dock.. själv bävar jag för den dagen Boll kommer på att man kan stoppa upp saker där.

Joffe nej jag tycker inte att du är elak, däremot rätt så ärlig och rak! Om du inte är med i kyrkan och får ångest samt _känner_ att du skulle hyckla så vore det (lite) hyckleri att gå med på en sådan, trots allt, kristen handling. Så mitt svar: Nej, du är ärlig!

*Fnissar åt snusmaffian* -Psst, ska'ru ha snus, billig polarn, pssst...!

Själv sitter jag med pyttilite söndagsångest men det har helt att göra med en jätte mysig helg med Boll, jag hade helst velat vara med honom heeela dagen imorn. Det tog sin tid för mig att känna så men nu gör jag det och det är helt tokunderbart!

• cirkel

Sådär. Nu är det resesäng som får gälla för E ett bra tag framöver. Vi kan inte hålla på och natta henne i all oändlighet när det inte går bättre för varje vecka.

Idag har jag varit på adventsfika hos syrran.

Minna: Köpa snus olagligt alltså!

Jag har aldrig rökt och skulle aldrig komma på tanken. Jag pepprade mina syskons snus, de snusade hela bunten när jag var liten.

• FISK78

Här var det lugnt...

Dåligt med mig idag, så jag sticker ut igen

• cirkel

Vad tråkigt Fisk. Blir det ngn vila för dig?

• cirkel

Nu har vi bestämt oss för att göra om ena badrummet i början av januari. Hoppas att det blir klart på 2 veckor som hantverkaren sa... Vill ju ha ett färdigt badrum när bebisen kommer och helst ett bra tag innan också. Det är badrummett på övervåningen där vi sover, så jag kanske får flytta ner så att jag har närmare till toan.

• cirkel

Det gick förresten inget vidare med resesäng heller. E vaknade först vid kl 22 och var jätteledsen, sedan vid kl 00-tiden så hon fick sova i vår säng.
    Efter Tysklandsresan får T köra med metoden att bära tillbaka E till sängen så fort hon kliver upp, tills hon fattar att det inte är lönt att konstra.

• Pess

Cirkel, hur sover hon om hon får sova hos er då? En hel natt? Det är ju en väldigt känslig ålder nu vid 1,5 år (den starkaste separationsfasen i deras liv) Kan det inte vara så att hon behöver få vara riktigt nära en period så kanske det går bättre att sova själv sedan? Bara en tanke.

• Joffe

En kram till Fisk!!

tack Essi, ångesten har släppt helt för det skulle verkligen kännas som en skämt för mig att stå där

Cirkel, jobbigt med sovandet!
    Leon vaknar också varje natt men jag/vi orkar inte hålla på så han får sova resten av natten hos oss, kan bli lite trångt när bebisen kommer.
    Tror du att det skulle fungera om hon har sin säng brevid er?
    Man hoppas ju på att det är övergående och att de någongång får ro i sitt rum, man ska dock överleva och må bra tills dess.

Leon är förkyld som bara den, har gett honom lite hostmedicin i alla fall så han slipper hosta så förskräckligt, han får lite krupp när han får hosta och kan kippa efter luft.

cirkel skrev 2008-12-01 14:25:20 följande:
    Nu har vi bestämt oss för att göra om ena badrummet i början av januari. Hoppas att det blir klart på 2 veckor som hantverkaren sa... Vill ju ha ett färdigt badrum när bebisen kommer och helst ett bra tag innan också. Det är badrummett på övervåningen där vi sover, så jag kanske får flytta ner så att jag har närmare till toan.
    Räkna med 5
    Leon 070406 en kille till med BF 090223
Svar på tråden Minnas tjejer X