• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Nafrung
    Essi73 skrev 2008-11-29 15:39:37 följande:
    Naffe har du rökt?? Vad roligt, alltså roligt för det hade jag inte föreställt mig. Jag har å min sida också gjort det, kanske inte heller att föreställa sig...
    Pess skrev 2008-11-29 15:55:19 följande:
    Dessutom måste jag oxå uttrycka min förvåning om att Naffe rökt. Men å andra sidan så tror jag det lurar en riktig vild partypingla under det lugna och sköna yttre.
    Hmmm, jo jag har rökt. FundersamBörjade när jag var på språkresa i England när jag var 16. Det dummaste jag nånsin gjort.... (Men då tyckte man ju att man var tuff förstås... )

Och partypinglandet finns det ju inte så mycket tid med längre, eller hur? Sambon var på jobbfest igår, och kom hem typ 23.30.... Jag sov sedan länge.... Party on!!
  • FISK78

Japp, grå advent... Jag är inte på mitt bästa solskenshumör idag heller Trött och den ständiga huvudvärken som gör sig alltmer påmind (pga det höga BT) + sömnbristen pga sjuk liten kille.

Mr D sover efter nattskiftet 19-07 och jag har precis lagt en kinkig Sid som ratade lunch totalt. Han är iaf feberfri än så länge idag... Eller har iaf lägre feber (har fatiskt inte tagit tempen). Det nya idag är en rödflammig kropp, främst ansiktet, rygg och mage + hosta + förkyld, men annars är det bra Känns iaf kanske som han börjar bli lite bättre, hoppas!

Tack för sympatin brudar ni är så gulliga!!! Behövs ibland känner jag Minna, det rullar på lixom - men känns inte alltför kul ibland. Snart har vi en till liten lärka som är sjuk och som man måste oroa sig. HUR SKA MAN KLARA AV DET LIXOM??? Men antar att det bara måste gå!

Tack Essi, okej en vecka till ska jag väl klara av... Så du har oxå haft en surgubbe ett tag då, stubinen blir lixom ännu kortare än vanligt och Mr D har inte mycket av den varan ändå...

Jag ska iaf försöka gå på adventsfirande hos en kompis i em, det kanske kan muntra upp mig lite!!! Vi skulle egentligen dit hela familjen, men grabbarna får stanna hemma istället.

• Essi73

Naffe *asg* jag började röka när jag var 20... ansåg mig inte vara tuff men det var gott, iaf de ciggen med nejlikasmak som fick mig på fall då jag var i Brasilien. Men 2st stora heliumballonger med efterföljande bronkit fick mig att sluta 7 år därpå.

På tal om partypingla så känner jag igen  mig, hellre sova än parta

Fisk åh fick Sid utslag idag? Kan det inte ha varit 3-dagars febern han fick nu då? Boll fick aldrig utlsagen efteråt men jag vet att det va fler som hade här i samma veva.

Men jaa, ge Mr D en vecka till eller så, J var pain, lovar. Han gick igång på INGENTING, han har annars världens längsta stubin, jag hade de facto bara (utan överdtrift) sett honom riktigt arg 2ggr tidigare under våra 7 år.. under abstinens-veckorna så haglade det utav ArgJ här hemma. Så hang in there!

Och ja, ta dig till firandet, inget piggar upp en så som goda vänners sällskap

• FISK78

Tack Essi Jag tänkte om det kanske var 3-dagars? Jaja, huvudsaken är att han är lite bättre om än SUPERGNÄLLIG! Tv:n går varmt här hemma vill jag lova... Går inte att göra någonting med honom lixom

Även jag har rökt precis som Naffe och Essi, tyckte att det var skitcoolt. Rökte i ca 1,5 år när jag var 15 tror jag... Blev allergisk och var tvungen att sluta, thanx god for that!!!

Naffe: Tråkigt att jobba, är det mycket helgjobbande för dig?

• Nafrung

Jag rökte faktiskt i typ 10 år. Ve och fasa!!! Även om det var väldigt få cigaretter per dag de senaste åren. Sen träffade jag sambon och han gillade inte röklukten, och då slutade jag. Men det var faktiskt inte så svårt, eftersom jag dragit ned så mycket redan tidigare.... Tuggade lite niko-tuggummi när jag drack alkohol bara...

Japp Fisk, jag jobbar 2 av 5 helger. Trist, men jag är å andra sidan ledig många vardagar!

• Pess

Hillo, skönt Fisk att det verkar ha vänt för Sid nu

Här har vi varit inne i stan och handlat julklappar till L. Oj oj vad hon blir bortskämd. Måste nog skärpa oss till kommande julaftnar och födelsedagar. Liksom lägga band på oss. Fast det kanske kommer automatiskt med 2

Ang, rökningen så har jag oxå röktm fast bara feströkt. Fast under en period var det nog fest varje dag. Men det är längesedan nu. Sista cigaretten rökte jag dagen före jag testade positivt med L (på en blöt jobbfest) Nu faller jag DÖD ner om jag ens måste stå bredvid en som röker. Jag klarar inte stanken alls nu som gravid.

Sedan är jag lite purken på M som för andra eftermiddagen i rad sticker iväg på sitt. På en helg. MORR!!!!

• Nafrung
    Pess skrev 2008-11-30 14:40:18 följande:
    Sedan är jag lite purken på M som för andra eftermiddagen i rad sticker iväg på sitt. På en helg. MORR!!!!
    Hallå, klart han måste vara hemma och umgås med Urgo ju!!! Vad ska han då, nån häst som springer? Eller är det slut på sånt för säsongen?
  • Pess

Närå, klart att det är en häst som springer. På Solvalla. Det är trav alla årets dagar utom julafton tror jag.

Igår var det nåt annat, som jag inte ens brydde mig om att ta reda på.

• Joffe

Hej alla!

jag har läst allt men orken att skriva allt jag tänkt finns tyvärr inte i dag, blir ett ego inlägg.

Även jag har rökt i många år och slutade bara någon månad innan jag träffade min sambo, provade att sluta en gång innan men min dåvarande arbetskamrat tyckte nog att jag var så tvär att hon åkte till en affär och köpte ett paket cigg utan filter och kastade till mig
    Var nog surare är MrD

I torsdags ringde förskolan, leon hade fått en sten i näsan så det blev en tur till vårdcentralen men troligen åkte stenen igenom systemet och han hade redan svalt den

I fredag var vi på bowling/julbord med jobbet och i går var det julbord på Liseberg med sambons syskon.
    I dag var min faster, hennes man samt min ena kusin + familj på besök och eftersom de bor i skåne så händer det ej så ofta så blev det att även alla mina syskon med fam + mina föräldrar också kom.
    Nu är jag helt slut och Leon sover redan, han fick feber så i morgon blir vi hemma.
    Det är så himla dött på mitt jobb just nu så det blir att bara jag vabbar, annars hade nog sambon fått slita sig från sitt en stund.

Hoppas på mera kraft i morgon! Kram

Leon 070406 en kille till med BF 090223
Svar på tråden Minnas tjejer X