• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Minna long time! Uj du har verkligen haft en fullt upp-januari. Småfnissar åt Ökis bryskhet, de kan när de sätter den sidan till "MAITO!" ja, det bor nog ett litet befäl i honom också.. Här körde Boll med svärmor i helgen, där satt hon på golvet, naturligtvis på _fel_ ställe så rätt som det var kom det ett "AKTA!". De är för söta! Hur är Ökis nätter nu annars?

Naffe men kan det inte vara så prognosen ser ut och att det mot slutet bara rasslar till? Inte för att den teorin hjälper men så var det här. Såg tokmörkt ut för Boll sen huxflux låg erbjudandet i vår mail, ett efter ett kom de. Hur är kösystemet hos er?  Går de efter barnets ålder eller hur länge de har stått i kön?

• Minna72

Öki sover oftast bra nuförtiden (dvs i ett svep fram oftast till ca 05.30 nångång då han får en flaska med mjölk och somnar om till ca 07.00-07.30) men sjukdomarna (vanliga vinterförkylningar med feber och så) rubbade rytmen lite och det blev några nätter med flaska mitt på natten också. Men det intressanta jag märkte igår natt då vi låg och sov så nära varandra var att han sover mycket lätt nånstans där vid fyrasnåret (han bökade runt odrentligt vid den tiden), men skillnaden från tidigare då han alltid utan undantag reste sig upp och beordrade MAITO vid den fasen, är att han nu somnar om av sig själv. = skönt

Aetti 26 mars 2007
  • Minna72

Fasiken också, M ringde just och berättade att han nästan svimmat på jobbet. De symptom han drogs med ända sedan Ökis födsel (och som han var delvis sjukskriven för) i ett år (yrsel, domningar i ben och armar), har kommit tillbaka. Januari har som sagt varit tuff för oss och för mycket stress och sömnlöshet för M:s del betyder att de här symptomen kommer som ett brev på posten... F-n!

Inser mer och mer att det verkligen inte är läge för ett andra barn och förlängd småbarnsperiod för oss.

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Minna det finns en teori, Anna W kallar den för "vargtimmen". Uppstår mellan 04-06 där barnen (ofta) har/kan ha uppvak. Varför är en gåta men vargtimmar är det. Stämmer även in på gravida kvinnor, jag har uppvak då *s*
    Men gott att se att han ändå sov så himla bra trots förkylningarna. Vad roligt för er!

• förväntan

Vad kul att se så många här inne .

Tack för alla hurrar-rop att jag börjat jobba. Maja får se om jag kan ta en sväng till USÖ i sept .

Jag har såklart fått någon magbasilusk... Har inte kunnat lämna huset eller för den delen toan på hela dagen . Mår bra för överigt, inget illamående, men lite magkramp för man blir ju så jäkla hungrig. Och M har varit duktig och glad trots att han itne kommit utanför dörren. Nu dricker vi blåbärsoppa och hoppas på effekt.

Cirkel, vad spännade med en ev igångsättning redan på fred. Säjer som Pess, det så bra när man är omföderska. Ja det är väldigt många bm som jobbar på Östra. Jag jobbar dag på fredag .

Pess, m är också väldigt ledsen när jag lämnar och det är så hjärtskärnadade. Jag ringer också efter en stund för att höra hur det gått. Han äter bra och sover , så jag antar att allt är finfint när mamma väl gått. Men så tråkigt att lämna. När börjar du jobba??

Essi, vad jobbigt med illamåendet. man tycker ju att man aldrig ska behöva må illa igennär man är kvinna och mått illa under grav... Hoppas ni blir återhämtade snarast!!!

Joffe, usch vilken fm. Hoppas L blir bättre nu. Har också hört om annorlunda symptom vid UVI jämfört med oss vuxan.

Maja vad tycker skalman om det är 2 ?

Minna och Betty vad kul att se er. Jobba inte för hårt.

• maja under eken

Nä Essi!! Jag vet hur jag kände mig, hur jävla trött jag var efter min kräksjuka på Gran Canaria förra året, då var jag mkt sämre än nu denna gång. Ta hand om familjen samtidigt hade varit omöjligt. Hoppas du får sova o slipper detta illamående! Har inte apoteket nåt som kan hjälpa? Åksjukepiller?? D får du ju ta som gravid..

Så: Om jag har fastrar som är tvillingar så kan pappa ha skickat lite av tvillinggenen t mig? Trodde d bara var på mammas sida, d sa BM

förresten, brorsans fru såsom maken syrra e väl lika mkt svägerskor men makens brors fru blir väl en svägerska lite längre ifrån??

Men fy för detta strul m dagis! Varf i hela världen fixar dom inte lite lokaler o anställer lite folk o öppnar fler dagis!?!? Heja Naffe, tjata!!!

Minna, har inte msn på jobbet... ska se om jag hittar via webben

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Minna72
    förväntan skrev 2009-02-03 16:00:46 följande:
    MINNA,fy så jobbigt med det symptomen. Hoppas M kan vara hemma ett tag och vila upp sig.
    Tyvärr är det svårt med hans jobb att vara frånvarande/sjukskriven eftersom han förlorar så mycket inkomst (och det är just vetskapen om detta som är en av de stressande faktorerna).

Nu kilar jag hem till mina grabbar. Vi syns imorgon! Kram på er alla!
    Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Minna missade inlägget om M. Naj shit också! Det är nu när vi pratar lite mer som vi ser att alla vi har haft det tufft ndet senaste Inte bara gravidbubblor inte. Alltså jag bara frågar, vad i ALL sin dar är det som går??

Förväntan bajs också, bokstavligen fick du spendera tid på toan? Åter igen, vad f*n ÄR det som går?? Jag håller tummarna för att ditt är snabbt övergående, må du får bajsa ut allt på en gång så att det blir klart på en gång. (Inte ofta man får önska ngn ett bajskalas..)

Maja jaa just det du fick ju kräkisen då!! Det är nu jag, faktiskt hur sjukt det än låter, blir glad av att läsa om andra som också mått så här för detta känns sannerligen som en never ending. Jo jag var till Apoteket igår, köpte på mig "Trevis" eller vad det heter, såna där bra-för-magen-bakterierpiller som man kan ta vid diarré vid utlandssemester. Proviva och Actimel drick för fullt också. Funderar dock på att gå lös på mina gravillamåendepiller men jag bli en aningen däckad utav dom. Ja herregud vilken resa!

Cirkel alltså jag _tänkte_ men skrev inte - igångsättning på fredag?? Gosh shit herreje är det så? Skall du föda säg senste på lördag då?? Iiiiih men GUD!!!

Och Förväntan igen; samma där, tänkte men skrev inte... alltså GRATTIS verkligen bejb till det underbara jobbet!!!

Och ett stort hej till Betty!

-NU torde jag ha kommit ikapp i mitt babbel...

Svar på tråden Minnas tjejer X