• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Özlem

varför kan barn inte sova hela natten o vakna typ 0800?
    M går upp kl 01 o vaknar igen vid 05-Har jag tur så somnar han om.han dricker välling.
    Har ni andra oxå så här?

JJ:håller tummarna3220363
    nu e de ngn mer som vill skriva

• Pess
    Minna72 skrev 2009-02-03 22:30:49 följande:
    Klockan är 22.30 och jag ser att JJ fortfarande har en grön plupp. Hoppas det snart bär iväg in! Bara så här kort, nu när jag såg Cirkels inlägg. Hoppas allt går som planerat så att du inte behöver göra kejsarsnitt. MEN, om det blir kejsarsnitt, så var mitt snitt en väldigt fin upplevelse. Vill bara säga att det kan bli bra på det sättet också!
    Mitt meeeed. Kunde inte blivit bättre efter omständigheterna

Hoppas Cirkel är på andra sidan graviditeten nu
  • Pess
    Pess skrev 2009-02-04 09:41:18 följande:
    Mitt meeeed. Kunde inte blivit bättre efter omständigheterna Hoppas Cirkel är på andra sidan graviditeten nu
    Nä, INTE cirkel....Sorry....JJ såklart *lite stressad*
  • förväntan

God morgon!!

JJ, hej o hå!! Hoppas du är inne o föder eller ännu bättre, snusar bebis .

Öz, ja du dessa barn som alltid ska hitta på hyss.... M vaknar också några gånger/natt, men somnar ofta snabbt om.

Fortfarande kass i magen... blir så trött på detta. Hade äntligen fått lite energi, men nu är den som bortblåst igen. Orkar nada...

• cirkel

Pess: Nej min bebis ligger säkert i magen i tvärläge. Nu är jag säker på det för jag kände en stor knöl på vardera sidan igår. Har flyttat BM-tiden till idag kl 15, så får vi se vad planen blir.

Skönt att höra att KS kan bli bra. Jag är orolig både inför själva snittet och så tiden efteråt är ju inget kul när man inte får bära och är som en gammal gumma.

Öz: Uj vad jobbigt, är det likadant varje natt? Får han välling kl 1 också?
    Emma sover oftast till 6-7 tiden och somnar om efter välling. Men hon sover inte på dan längre hemma.

• Pess
    förväntan skrev 2009-02-04 10:29:33 följande:
    Pess, vart ska du om du behöver packa??
    Vi ska till Trysil och åka skidor...KRYA på dig hörru....
  • maja under eken

ååå, va mysigt m Trysil! D e så vackert där!!

Du, M & L?

cirkel, vad jag hoppas att bäbisen ändrar sig o vänder sig rätt! Men kan d inte va bra o försöka ändra tankarna till d positiva? Låna en bok på bibblan o läsa på om snitt kanske? Finns ett kapitel i den där braiga boken som Pess mentor skrivit va? Minns inte namnet nu... Gudrun va? Hjördis? ne..

kram!!!

Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden Minnas tjejer X