• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess
    maja under eken skrev 2009-02-04 10:39:08 följande:
    ååå, va mysigt m Trysil! D e så vackert där!!Du, M & L?cirkel, vad jag hoppas att bäbisen ändrar sig o vänder sig rätt! Men kan d inte va bra o försöka ändra tankarna till d positiva? Låna en bok på bibblan o läsa på om snitt kanske? Finns ett kapitel i den där braiga boken som Pess mentor skrivit va? Minns inte namnet nu... Gudrun va? Hjördis? ne..kram!!!
    Gudrun (fast hon är min chef) det är en annan bm som är min mentor.

Nu har den nya boken kommit ut förresten...Och min story är ett helt kapitel...Dock INTE så anonym som jag trodde Mitt namn står och mitt yrke...M nämns vid namn och L och hennes födelsedatum och tid likaså
  • cirkel

Pess: Oj! Frågade de inte först om de fick skriva ut namn?! Vad mysigt med en skidsemester! Hur mår ni nu?

Mmm, kanske borde läsa på om kejsarsnitt... Men jag hoppas på att vändning och igångsättning funkar fint.

• Pess

Nä, men jag struntar i vilket. Känns ju lite kul oxå.

• Pess

Vi mår bra tack. Höll på att klösa ögonen ur varandra i ett gräl häromdagen (men jag nöjde mig med att hälla en bringare vatten över M ) Har ett häftigt humör Fast det var om allt och ingenting (så som man grälar ibland) Annars är vi glada igen. Njuter av världens underbaraste L....

• Pess
    Mirren skrev 2009-02-04 11:10:42 följande:
    *pyser in* nu har jag köpt boken där Pess är med! *pyser ut*
    Men Mirren då....Du kan få läsa min födelseberättelse här om du inte redan gjort det GRATIS
  • Essi73

Pess jaaaag vill läsa den!
    *Skrattar åt tillbringaren med vatten*

• Essi73

Postade för snabbt, trodde att Boll skulle invadera min famn...

Förväntan ugh för jävligt rent utsagt att magen är kass. Jag har aldrig hatat vintern så som nu. Ganska så befängt tycker jag, ett rent land men när en epidemi biter tag i det så däckar vi alla under. Hoppas du får nya krafter snart

På tal om förlossning så drömde jag inte om annat i natt. Tror att jag blev en gnutta influerad av JJ och Cirkel Sen hade jag en del onda sammandragningar som spädde på det hela.

Jag var förresten till sjukgymnasten igår, fick provat ut ett stödbälte och OOO OOJ vilken skillnad det gjorde för mina fogar, så nu torde det bli ordning på dem också. Sen visade hon hur jag kunde ha kuddar mellan benen och under magen, jag hade läst om det men tänkt "Baaah sån skillnad gör det väl inte" men där hade jag för egen del fel. Jätte skillnad!

Svar på tråden Minnas tjejer X