• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Men alltså, ni HAR läst den. Det är samma gamla berättelse som låg i min blogg i ett helt år. Inget nytt och spännande alltså

Brottas nu mellan skidorna på 2:an och Hem till gården på 4:an 

• Joffe

Halloj!

Öz, vad jobbigt att han är uppe såpass länge om nätterna, önskar man hade ett mirakel tips!
    Han får allt ta sitt förnuft tillfånga innan nr 2 kommer.

Pess Vilka humör Det kan verkligen bli livat när lilla L kommer in i puberteten.
    Skönt att ni kan komma till fjälls och coola ner lite.

Jag bytte sängkläder i morse igen, L åt inget på hela dagen i går och antibiotikan han fick ska tas med mat annars kan man bli illamående, lyckades inte få i honom något alls och blev så glad i morse när han drack 1 dl välling, efter en rap kom dock allt upp igen.
    Nu har vi sovit i 3 tim och efter det har han fått i sig en halv tunnbrödrulle + 2 glas juice så nu hoppas jag att han slipper illamåendet.
    Blir ingen förskola på ett tag i alla fall, han har inte varit där på 2 veckor nu.

Essi, vad bra att bältet kan underlätta, fantastiskt med alla dessa "braiga" saker  

Cirkel, nu ska du allt se att det går bra vilket som.
    En snabb vändning och sen ploppar bebisen ut

Undrar vad man ska hitta på i dag, dagen i går blev lite för mkt så resten av kvällen hade jag så himla mkt SD, bäst att vara lugn.
    Lite synd bara att sambon jobbar långa dagar just nu så avlastning kommer inte förrän runt 18,30.

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Essi73

Joffe *s* det börjar bli komiskt här hemma tycker jag med alla sängkläderbyten! Gott att se att jag inte är ensam då'ra. Byten och ständiga vädringar av sovrummen.
    Vi måste finna en teleporteringsmaskin eftersom småkillarna ändå inte är på förskolan, J jobbar inte lika långa dgr som din sambo så han kan serva oss
    Håller tummarna för att L får behålla både mat och tabs!

Öz, f'låt missade att svara.. sömnen ja du, di smao är knepiga med sina småskuma rytmer på natten. Har inga kloka ord att komma med mer än att det ÄR piss att inte få sova!

• Mirren

Pess: Visst HAR jag läst den - men vadå? Finns den i tryckt form så bör man väl läsa om den, eller hur. Sedan behöver jag nog kanske resten av boken också. Förlossningen med C blev ju inte riktigt som jag tänkt det så jag känner mig lite orolig *hrrm* för nästa gång.

• Özlem

Nu fattar jag ingenting.Har pess skrivit en bok??

Nu ska ni få höra på ngt.Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta....

När jag var gravid med M så sökte jag halv hp o blev beviljad.
    Nu sökte jag hel hp pga foglossning,deppression o tungt arb.
    Jag fick en fjärde dels...
    Hur tänker de????
    De skrev att mitt jobb inte var tungt o då skrev jag att vi får in ca 60 lådor med prover om dagen som väger från 3-13kg på 3-4 personer.
    Snacka om att de inte verkar ha koll på vad de har beviljat innan eller om man e sjukskriven.
    Jag e ju för guds skull sjukskriven o går knappt med kryckor.
    Undrar hur de hade tänkt sig att jag skulle knalla runt i kryckor o hålla i prover/lådor.
    För att inte tala om att gå e inte så bra för fogarna.

Det blev ego inlägg.

• Pess

Öz, NEJ....Jag har inte skrivit en bok. Men min chef har. Och i den finns min förlossningsberättelse... Märkligt med HP All kontakt med fk känns som rysk roulette. Man ska ha tur, för något annat verkar det inte handla om.

• Essi73

Men shit Öz vilka kokooos. Hur gär du nu då, tar du fighten med dem iaf? Man skall ha oooork, stön och stön igen!

Pess jag kom att tänka på den där snuskigt goda chokladkakan/kladdkakan som du bjöd på förra året (ja såå länge sen). J fyller år idag och tårta är vi inte sugna på men den kakan skall nog gå ner. Vilken var det, minns du?

• Özlem

essi:ooo nu blev jag sugen på kakan fast jag inte åt.Det blir chokladpudding nu iställe för disk
    Jag ska träffa dr om en vecka ska ta med beslutet till henne.Ska fråga om hon sjukskriver mig helt till 2e april så att jag slipper figthen.

• Essi73

Öz den kakan VAR snuskigt god, jag vill minnas att Pess hade haft chokosås på dem med.. *S* vi mår inte 100 i magen men chokokaka bara VET jag kommer att göra succé
    Hmm, det vore ju smidigast om de sjukskrev dig hela vägen ut (och då får vi hoppas på att FK inte bråkar om DET). Jag tycker att allt med FK bara är så himla omständigt och bråkigt nu för tiden även om jag hittills har haft tur.

Förresten! Nu när jag har dig på tråden, behövde DU höra av dig till FK i samband med din sjukskrivning? Jag fick brev här om dan, de hade fått in mitt intyg och väntade på en sjukanmälan från arbetsgivaren. Min arb.givare anmäler idag, behöver JAG höra av mig till FK?

Svar på tråden Minnas tjejer X