• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Joffe: Om det tar 5 veckor får dom på moppo!
    Usch vad tråkigt för Leon att vara förkyld. Hoppas det ger sig snart!

Pess: Hon sover bra hos oss men ibland sover inte jag bra om hon är där. Hon har klarat hela nätter innan, den senaste tiden har det berott på hosta och nu inatt tror jag på att det berodde på sängen.

Nattningen idag i resesängen gick super iaf. Får se hur natten blir.
    Efter Tyskland får T köra med att lägga tillbaka henne i sängen varje gång hon går upp tills hon somnar om vi ska återgå till den stora sängen. Det är ju bra att hon kan gå upp själv på morgonen, tycker jag.

• maja under eken

Hej vänner,

kikar in o säger hej.

Jag mår bra, ska iväg på nytt jobb 4 timmar idag. Igår var jag ledig o filade på min CV o städade o grejade. Gör inte så mkt o va lite ledig före jul..

En kompis har en bra kontakt på Vv, tyvärr hade dom nyss tillsatt en tjänst, men d kommer komma nya efter nyår. Låter roligt, va d än blir för roll. Mycket arbetskompisar o en tillhörighet i ett större team - jag har längtat länge!

Fast jag hakar inte upp mig på just d, ska söka allt som går redan nu.

Sen har Elvira fått dagisplats... Inte hos dagmamma som jag trodde var bestämt... Troligen har den andra tjejen tackat nej, tror dom tycker d var för långt dit. 1 km istf ett par hundra meter.. Nu har vi fått plats på ett ställe mitt inne i "city" (läs hålan) litet dagis med bara 2 avdelningar o inte så stora barngrupper. Har bara hört positivt om d så d känns bra. Pratade m en övertrevlig kvinna idag o bokade besök på måndag.

Kram på er!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

Möh.....Nu har L fått inskolningsschema....Tänk att det snart är dax Jag är inte redooooooo (även om en del av mig tycker det ska bli spännande och säkert stimulerande för henne)

Det rä ju ett helt nytt dagis som öppnar och vi har turen att hamna på den minsta avdelningen. 12 barn med 3 pedagoger. Bara -07:or och de ska inkolas fyra åt gånger. Skönt att inte alla 12 kommer samtidigt som jag hört att det varit på andra nyöppnade dagis. L börjar först och det innebär att det bara är hon och tre andra den första veckan. Känns som en toppenbra mjukstart.

Men tycker ni inte det låter lite orobäckanden med en Jack, en Viggo och en Sixten i samma grupp Låter som små bråkstakar va? Tur att det finns en Emma oxå.

• Pess

Mycket dagis nu....Vad kul att det känns bra med dagisen Maja. När ska E börja?

• maja under eken

Ooohh, hua Pess!! Schema!!!

Men d låter jättebra! Liten barngrupp, lugn inskolning, bara jämnåriga. Njut! Långt ifrån alla får såna förmåner!

Vilket datum börjar hon? Vi får hålla varann i hand o kila hit o grina när vi kommer hem fr första lämningen...

kram!

• Pess

Usch, nu kom första bakslaget. Det är föräldraintensiv inskolning som gäller. Dvs 3 hela dagar och adjö den 4:e Näääääää, nu känns det inte bra längre

• maja under eken

Håll fokus på hur kort tid hon e själv första gången! De minuterna räknar man snabbt ner. Vi kommer klara d här!

O d e utan diskussion mkt jobbigare f oss än f barnen.

O tänk så dom kommer växa när dom får vara bland massa kompisar! Självförtroendet kommer galoppera!!

kram

• Pess

Jag vet inte om jag klara det alltså. Den fjärde dagen (hennes första som ensam) ska vara full dag. Sedan ska man hålla fulla dagar den första tiden. Fy fan.

• Mirren

Pess: Vi hade tredagarsinskolning och är jättenöjda med det Pess. Upp med hakan! Jag hatade däremot den tredje dagen, när man skulle sitta bredvid och inte trösta. För mig hade två veckor varit rena tortyren. Inskolningsfröken sa lite fint att "om ni får ett syskon kanske det är bra att pappa skolar in". . Sedan kan man be att de ringer och berättar varje dag. Det gjorde våra förskollärare. Efter en vecka tyckte de nog att det var lite tjatigt att ringa och säga "jo, han sover nu .... som vanligt, och ja, han har ätit bra ... som vanligt".

Svar på tråden Minnas tjejer X