• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73

Proppens så olika butikerna är då  Overallen vi hade var som sagt gränsfall, hon jämförde med en med för stor luva och skillnaden VAR klockren, ändå sa hon "Självklart byter jag ut den om du vill, inga problem". Eftersom Lillasyster kommer att vara i rätt storlek för den osv så valde jag att ta en ny så slipper jag tänka på det i höst Men ja, jag hade kunnat shoppa loss där inne idag!

• ProPPens

Essi Ja, det är verkar vara väldigt skillnad. Min syster fick lämna tillbaka sin som inte var av dem som var återkallade. Dock fick hon inte fullt, men nästan fem hundra. Mig ville dom ge 260kr!!!! Om jag inte kunde lämna kvitto på att jag inte köpt den på rean... Men eftersom jag är som jag är så ringde jag natuligtvis till kundtjänst o hade RÄTT!!!! Heja mig!!!! Gissa vad första dom frågade när jag kom med min overall var???? -Var det du som ringde igår???!!!!

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • zynk

Grattis Cirkel till lilltjejen! På alla :s dag och allt. Vill förstås höra mer detaljer snart, men det verkar ha gått fort på sluttampen ändå(?).

Å va synd att man inte har en sån där felaktig overall vill också shoppa loss ju!!!!

Hej Essi! Ser att du e grön. Kollar u melodifestivalen?

• Essi73

Proppens jag fick lägga 50kr emellan.. när jag köpte Bolls så kostade den 495:- nu kostade den ju 545:-. Service tycker jag, till din butik kan vi skicka bajsbomb *s*! Jag köpte dessutom vår i Gbg hösten -07! Gott att det ordnade sig för dig till slut, man kan ju bli gråhårig för sånt.

Zynk hilloooo! Kollar är en överdrift, jag sitter och dels porrsurfar på Stokkesängar (har funnit en på Blocket som skall hämtas imorn) eftersom vi är Stokkenurds *asg* och porrsurfar på syskoninformation. Själv då, vin eller öl? Naaaj förresten, du ruvar ju! Förresten bejb, angående snuset så känner jag igen din saknad (tjuvläste så klart!), det SUGER att vara utan. Eller jag menar, ojojoj så nyttig och frääääääsch jag känner mig utan

• ProPPens

Essi Min syster hade nog fått samma tillbaka. Verkar som att alla inte vet vad service är... Här sa dom att dom trodde det skulle vara så för den gick bara in för det!? Trodde??? hallå kolla upp innan ni börjar bråka, med mig iallafall!!! Nu kunde jag ju gett mig direkt, men kändes som en principsak... Min är faktiskt om jag ska vara ärlig köpt på rea Så jag har gjort en BRA affär!!!!

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • Essi73

Proppens då vet jag EXAKT vem jag skall kontakta för hjälp vid såna här konflikter då jag har en benägenhet att helt chik'a ur och bara "Naaw men oj jag vet inte vad tycker du?" Skitmesigt... och jag var befäl en gång i tiden *asg*!

• ProPPens

Essi Ibland så kommer det fram en liten enveten ragata i mig som slåss med näbbar o klor!!! Jag ringde tom Konsumentombudsmannen, men enligt dem kunde jag inte kräva fullt pris utan kvitto. Men tur är att PoP är tillmötesgående, om än inte i våran butik... Befäl??? Du??? Över vad???? En hög ännu mesigare???

• Essi73
    ProPPens skrev 2009-02-14 22:07:11 följande:
     En hög ännu mesigare???
    *ASG*!!! Tja ja jovars Män KAN vara mesigare faktiskt, de kan ibland kallas kärringar även fast de inte bär kjol. Jobbade som sjöbefäl innan Boll kom. (Tydligen så minns gubbsen mig med fasa berättade J som slutade där ute efter mig. Ibland fick han frågan "Men OJ hur är det att vara gift med henne då?". Mesar som sagt... )
  • ProPPens

Jadu, endel män tenderar vara mesar!!! Men i dom där kretsarna borde det ju vara lite "krut" i dem?!

Svar på tråden Minnas tjejer X