• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73
    ProPPens skrev 2009-02-14 22:15:26 följande:
    Jadu, endel män tenderar vara mesar!!! Men i dom där kretsarna borde det ju vara lite "krut" i dem?!
    Krut och krut, hundar som skäller bits inte. Nävars, det är för det mesta goa gubbar, det finns en del elaka typer också så som på alla ställen. När det blir så många på ett och samma ställe så märker man verkligen hur män kanske egentligen är. Jag anser nog att kvinnor i överlag är mer handlingskraftiga.
    Maxie skrev 2009-02-14 22:16:46 följande:
    Ja det är väldigt svårt att se dig som en mes Essi!!!
    Jodu bejb, ibland är jag den mesigaste på planeten!! Där är jag kanske svart eller vitt, inga grånyanser. Antingen mesigaste än mesig eller så bits jag så det blöder
  • Essi73

Oh gums, nu går jag och lägger mig. J jobbar hela helgen + lite till så jag ser mig i stjärnorna efter sovmorgnar.

och hörs imorn!

• ProPPens

God nattis på dig!! Ta det lugnt bara!!!! Borde nog också gå o sussa... Men lite till bara...

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • lindaiv

Undrar vad cirkel gör nu..... mmmm , snusar bebis {#lang_emotions_baby}.

... hon hann få en härligdag, min lill Korre fyllen om 30 min, allså "15 /2"   2år !!!

Så idag har vi haft kalaset, kul å uppskattat. Hade som aktivitet sångpåse :-0.

{#lang_emotions_heart} Kramisar till alla goa mammor å mirakelbebisar

Korre är snart 2 år...
  • Minna72

Har var det diskusioner igår ser jag!

Jag e så himla nöjd för vi har precis bokat en solresa till Grekland i slutet av maj. Skön inledning på sommaren efter ett ganska slitigt år! Cool

Aetti 26 mars 2007
  • Kun

Grattis Cirkel!!!!!!!!!!!!!!!

Underbart!

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Kun

Åh så skönt!
    Grekland är ett land jag verkligen skulle vilja åka till!

Minna72 skrev 2009-02-15 11:12:48 följande:
    Har var det diskusioner igår ser jag! Jag e så himla nöjd för vi har precis bokat en solresa till Grekland i slutet av maj. Skön inledning på sommaren efter ett ganska slitigt år!
  • Kun

Jag bara jobbar mest, så tyvärr hinner jag inte vara med er så mycket
    Allt är bra med oss, magen växer, M trivs på dagis och ja det kunde inte vara så mycket bättre...

• FISK78

GRATTIS CIRKEL, ser fram emot att höra alla detaljer och NAMN!!!

Här firade jag alla hjärtans dag på toaletten Magsjuka eller så var det Thaimaten jag åt dagen innan. Äckligt var det iaf... Mår mycket bättre igen, men ligger efter med dryck och mat vilket är lite jobbigt när man ammar! Tips!?!

Svärmor åkte hem igår... Det var mycket tårar på flygplatsen, vilket det aldrig har varit tidigare... Stackarn, jobbigt att lämna sina barnbarn

Olivia gnäller... Den damen ska helst äta eller sova annars är det mest gnäll just nu Men hon är fortfarande slemmig och förkyld så det är väl det, hoppas INTE det är hennes personlighet...

Vi skulle ha haft besök av min bror och alla kusiner idag, de bor i Jönköping och åkte upp i fredags till mina föräldrar för att de ville träffa Olivia! Men det blir ju inget nu när det kan vara smitta här hemma...

Trött och hängig, har precis druckit en kopp te och käkat två mackor...

• Essi73

Hillo!

Just hemkommen från Obstriaksblabbahveuv.. från där man kollar att allt är bra med bebis. Hade som vanligt överdjävliga sammandragningar i morse så jag ringde in till förlossningen. Åkte in vid 12.00, ctg och undersökning och neeej jag håller inte på att öppna mig och neeeej de vet inte varför all denna värk. Jag blir så LESS Fan, nästa gång jag åker in så skall det banne mig ha gått en slempropp, kommit blod eller vattnet ha gått.
    Ordination? "Kom in igen om sammandragningarna blir tätare och inte ger med sig".
    Superbra bemött och ändå blir jag LESS. Seriöst, hon hade gärna fått komma nu så att jag får "lugn och ro". *Asg* som OM det blir lugn och ro med en nyfödd hemma, eller vad säger du Fisk?

Fisk för jäkligt att du har åkt på magsjuka! Jag tror på magsjuka, matförgiftning brukar komma ganska omgående efter att man har ätit det dåliga. Men hu så ledsamt att säga hejdå till svärmor Vi kan ingå ngn slags liga "Svärmorskidnapparna" På så vis är jag glad att jag inte åker med ner till Gbg nästa vecka, slipper säga hej då där och får roa mig med att boka biljetter hit till svärmor inför snittet.

Linda IVF; grattis till Korren idag !!

Hej till (över)jobbande Kun och SnartResandeMinna. Yeeih gott med resa och yeeig nice med växande mage

Svar på tråden Minnas tjejer X