• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Rossy

Cirkel, GRATTIS! Ska bli kul att höra hur förlossningen var och vad hon heter.

Gnäll härifrån: Tim är sjuk IGEN! Feber och hosta. Han hann vara en vecka på dagis efter att ha varit hemma två veckor. Nu åker vi snart till närakuten för att kolla att det inte är något bakteriellt. Skulle nästan önska det så han kan få pc för det. Dessutom sticker vi till Kap Verde på torsdag och det skulle vara illa om han är sjuk då också. När han får feber brukar han ha det så länge. I så fall ställer vi in .

Kul att höra att det funkade för alla att få tillbaka pengar för pop-overallen (även om vissa fick kämpa lite mer).

Naffe: Fick din mamma opereras! Men bra att hon är på bättringsvägen.

• Rossy

O Essi också! Hur jobbigt låter det inte? Sd och känsla av att hon är på g. Förstår att du är less! Hoppas du får några lugna veckor nu innan det drar igång på riktigt.

• Özlem

Helo

Minna:Härligt med solsemester

Cirkel:Grattis till tösen.Så mysigt.

Rossy:Känner igen det där att ungen e på dagis några dagar o hemma o e sjuk i veckor.

Fisk:Krya på dig.Synd att svärmor har åkt o att du inte fick träffa syskonen.

linda:Grattis till 2 åringen.

Hej zynk.det var länge sedan

har jag glömt ngn?

Eassi:Usch vad jobbigt med sd.

• Essi73

Yeeeih nu är vi med en Stokke till Lillfisan får en alldeles egen och nu behöver jag inte tänka på att ha ngn vagga eller liten nånting bredvid vår säng hennes första tid. Minimodellen blir alla tiders!

Rossy men naj, är TimpanLimpanHallonbåt sjuk igen??? Ja du, jädrans vad de där dagisbacillerna ställer till det. Och vi som var så noga med att låta pojkarna smaka, gegga och dreggla på varann när de var små. Håller tummarna för att han hinner krya till sig till på torsdag!

• maja under eken

Hej!

Här kommer ett litet snabbt hej bara, vi e sjuka - Viran o jag. Jag åkte hem fr jobbet i tors o sen har d eskalerat fram t nu typ. Jag har inte feber o d e jag glad för, har d himla sällan. Men satan vilken hosta! Snor i massor o halsont. Jäkla nya zyx e slut hos i alla Apot, tillverkaren hinner inte ens tillverka nya (piller mot halsont)

Viran kraken hostar så hon nästan kräks, men nu verkar febern ha gett sig iaf. Var hos läkare m henne i fre o hon hade lite rodnad på trumhinnan o var röd i svalg o rossel i bröstet. Som tur va fick vi bara Molipect mot hostan, skönt o slippa penicillin.

Har inte läst nåt än men hann se GRATTiS t cirkel, så GRATTiS härifrån oxå!!!

Kram alla sjuka, friska, tjocka, smala, glada o deppiga!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • förväntan

Massa grattis till Cirkel. Hoppas ni mår så bra och myser.

Essi, jobbigt med s-dr eller värk. När har ni fått tid för snitt?? Kan bara hoppas att det bli bättre. Grattis till stokkesäng till lillfisan .

Rossy, hoppas Timpan bli frisk så ni slipper känna att ni behöver ställa in resan. Hoppas verkligen den bli av.

Kram till alla sjuklingar!!!

Är hemma igen efter att sovit hos min bror och mina föräldara sedan tors. Har nu fått ett så FINT kök som funkar helt och måla och kaklat. Har fått lite väggar, iallafall in till toan. Men nu saknar vi ytterdörr . Hoppas den kommer på plats imorgon. Fint komer det bli iallafall.

God natt!!

• Nafrung

GRATTIS CIRKEL!!! Vilken alldeles lagom stor tjej!!

Här har saker och ting lugnat ned sig lite grann och jag är så in i dödens trött. Har åkt till och från det där j***la sjukhuset flera gånger om dagen och suttit hos mamma. Men idag var hon helt klart mycket piggare. Så skönt att se.

Men hon har däremot fått nån allergisk reaktion mot nån av medicinerna som hon fått, så hon är knallröd på hela kroppen. Herregud, det ska inte vara en sak!!!

Men men, förhoppningsvis kan de klura ut vad som behöver göras i morrn när inte varenda läkare är ledig. Jag tror sjukdomarna också borde ta helg, eftersom det inte finns så mycket hjälp att få då. Inga provsvar, inga svar på röntgen osvosv.... Nejdå, jag är bara lite bitter och trött. Gillar INTE sjukhus!!

Förresten, kul att ni fått tag på en Stokke Essi! Och skönt att bollen får behålla sin älskade säng en stund till.

Minna. Låter fantastiskt med en utlandsresa, det låter ju bara sååååå bra. M behöver det nog också. Hur är det med honom förresten?

Jag får nog drömma om en greklandsresa nåt år till dock, även om jag längtar.  Känner inte för att svettas utomlands i sommar med en mage som förhoppningsvis är gigantisk då(lagom gigantisk förstås) ...

Förresten, vem ¨är nästa på tur på bf-listan?

• Nafrung

Oj, missade dina värkar Essi! De ger sig alltså inte. Men när ska lillfisan komma då? Hur länge måste du stå ut?

Rossy. Jo de var tvungna att operera min mamma, sätta in ett litet rör i ett kärl i hjärnan. Detta så att det inte ska liksom klogga igen ännu en gång, kanske värre. Läskigt med operation, men tydligen var risken stor annars för ytterligare stopp på samma ställe.

• Nafrung

Stackars Timpan som är sjuk igen förresten. Han få allt krya på sig till på torsdag, ni förtjänar att åka på er resa!!

• Essi73

Ja, eller äsch nästan, de här sammandragningarna är nu vardagsmat. Men jag tillät mig att bryta ihop i gråt precis då en kom. Hade det bara varit dem hade det varit sin sak men det är ta mej fan allt annat runt omkring OCKSÅ. Men det är lugnt, imorn vaknar jag förbannad som ett bi och tacklar allt det jobbiga med en jäklaranamma igen

Jag får stå ut ett bra tag till även om jag gärna (iaf typ som NU) gärna såg att hon föddes typ 3v för tidigt. Men det är inget att önska så jag låter därmed bli och ser fram emot att vakna förbannad imorn.

Naffe vad bra nyheter, vad glad jag blir att höra att din mamma är piggare Men det suger att åka till sjukhus så där tätt kan jag tänka mig. Du får btw vara bitter, tro mig, du får !!

Maja krya på er, må hostan och det onda ge med sig. LillElvira, solstrålan hostar så. *Ont i hjärtat* fick jag nu.

Förväntan men vaddå är allt klart i köket? Får du inte ens dra lite lite kablar och kontakter och sånt därnt roligt?!

Svar på tråden Minnas tjejer X