• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Özlem

nu blir de bara gnäll från min sida.

M har åkt på falsk krupp igen,stackarn

• Essi73

Morrn!

Fick sms från Cirkel..
    "Ingen bebis och inte öppen trots att de fick hål på vattnet igår em och jag hade kraftiga värkar 16-21. Nu ska vi snart starta igen."

Så förhoppningsvis vill Lilltjejen komma ut idag, en lördag istället för en fredag.

Här hemma har vi lördagsmys med russin och jordgubbsproviva, eller Boll har det Jag dricker kaffe jag!

Öz åh nej, krupp igen? Krya på M !

• Minna72

Essi, tack för rapporten! Har tänkt mycket på Cirkel.

Öz, "en olycka kommer sällan ensam" verkar gälla er i allra högsta grad. Ge M en kryapåsigpuss från Öki och dig själv en kram från mig!

Här består vårt lördagsmys också bl.a. av russin, sen har Öki hjälpt mig med att fylla tvättmaskinen, sätta på diskmaskinen och torka golvet. Igår fick han förresten en ny Fix-vårjacka som han var så glad och mallig över att han sprang runt hemma med den på sig i ett par timmar.

Glad alla hjärtans dag, tråden!

Aetti 26 mars 2007
  • Essi73

Minna vad kul att Öki hjälper till, ser han så där tokigt stolt ut när han gör det? Gud så söt!

Just det, angående PoP's overall som tillbakakallas, jag var nere i centrumet på fm nu och lämnade in den som vi köpte hösten 2007. Gick alla alla tiders även fast det var lite osäkert om vår hade den större luvan. Hur som, jag bytte till en i samma storlek som Lillfisan kan ha i höst. Vill bara tipsa er om att det gick super att byta overallen ni som också har den. Mer info finns att läsa på deras hemsida.

Kom också hem med fingerfärg och Bolls åkpåse (den som jag i frustration drog sönder blixtlåset på förra vintern...) Skräddaren hade inte lyckats laga den eftersom skräddaren inte hade hittat ett lika långt blixtlås.. ehm tycker jag. Så påsen får pka med ner till Gbg så lyckas svärmor med all sannolikhet med det.
    Hittade också en bok om bebis i magen till Boll, "Uno i mammas mage".. vill minnas att ngn tipsade om en sån bok för ett tag sen? Vilken bok var det då det pratades om?

Glad Alla Hjärtans förresten !

• Nafrung

Just det, det är alla hjärtans dag idag... Hade glömt i all röra här!

Tack för att ni frågade förut. Mamma mår förhållandevis ok. Hon ligger kvar på intensiven och opererades igår, de vidgade ett kärl i hjärnan för att hon inte skulle få nån propp där snart igen. Hon pratar ganska så normalt, mycket bättre än i torsdags morse i alla fall.

• Essi73

Sms från Cirkel för 1 timme sen:

"Det blev en liten flicka 12.56 idag. Väger 3435 och 52cm lång. Allt är bra med oss".
    Yeeeeih en liten tjej på Alla Hjärtans Dag!!
    Hurra hurra hurra !!

• labilina

åååååååh, grattis cirkel!!!!

• Minna72

Åååååååååååh! Så perfekta mått och mitt på alla hjärtans dag!

Aetti 26 mars 2007
  • ProPPens

Grattis Cirkel!!

Essi Jag var också o lämnade tillbaka min idag. Men jag tog lite annat för pengarna istället för en ny overall... Kändes som att vi har nog med ytterplagg o säsongen snart är slut. Dock fick jag ju bråka lite för att få ut fullt pris för min, hade en med landskapsmotivet. Men efter att ha ringt huvudkontoret som kontaktade butiken gick det!!

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
Svar på tråden Minnas tjejer X