• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Essi73
    Minna72 skrev 2008-12-02 14:58:38 följande:
    Ja det måste vara svårt för barnen att annars föreställa sig vem Boll är om man inte har en docka att visa upp.
    *Vrider mig av skratt* om det inte fanns en Bolldocka hade det räckt med just en boll...
  • Minna72
    Essi73 skrev 2008-12-02 15:05:20 följande:
    *Vrider mig av skratt* om det inte fanns en Bolldocka hade det räckt med just en boll...
    Öki 070326
  • Essi73

Fast jag är inte riktigt klok som sitter inloggad när jag borde plugga. Samma kurs som sist, har dragit ut på tiden men nu rör det på sig och jag tentar av på måndag.

Loggar ut och pluggar vidare, ses senare bejbs!

• Rossy

Essi har rätt. 3-dagarsmetoden funkade hur bra som helst med Tim. På vårt dagis skolades barnen in två åt gången. Vad jag hört så är det ingen förälder som varit missnöjd efter inskolningen.

Är så in i bängen TRÖÖÖÖÖÖÖTT. Ska det verkligen vara såhär?!? Vecka 9 nu....

• Pess
    Rossy skrev 2008-12-02 16:21:12 följande:
    Essi har rätt. 3-dagarsmetoden funkade hur bra som helst med Tim. På vårt dagis skolades barnen in två åt gången. Vad jag hört så är det ingen förälder som varit missnöjd efter inskolningen. Är så in i bängen TRÖÖÖÖÖÖÖTT. Ska det verkligen vara såhär?!? Vecka 9 nu....
    Jepp, det är precis sååååå det ska vara. Jag är så glad att att precis hittat ut ur dimman I söndags såg jag t.o.m en film som slutade 23
  • cirkel

Rossy: Jobbigt med tröttheten... Har du fått kolla ämnesomsättningen?

Pess: Hur tidigt kollas det på de som inte har haft problem med den förut?

Måste bara berätta om vad Emma gjorde i lördags. Vi åt pasta med skinksås och Emma blev jättekladdig om händerna. Jag föreslog att hon skulle dricka lite. Hon tittade på båda händerna, nä det gick ju inte att dricka när de var så kletiga. Så hon fick torka av sig på ett papper först.

• Pess

Det kan kollas hur tidigt som helst. Ofta redan vid inskrivningen.

• Nafrung

Ojojoj, huuuuuuuur ska man klara av det där med dagis? Det låter ju hur hemskt som helst att inte få vara med..... Tur att det är ett halvår kvar!

Men det är klart, för de flesta barn går det utmärkt och de flesta gillar ju verkligen dagis.... Säkert L också Pess. Det kanske är värst för föräldrarna...

Långsamt, långsamt börjar vi få ordning på huset. Men nu står alla ouppackade lådor i källaren istället. Så det blir väl ett halvårs jobb eller så.... Fundersam 

Men det är skönt att få det beboeligt i alla fall.  Ser också väldigt mycket fram emot min andra mammaledighet som startar till jul.... Vara hemma i nya huset, vara med t, promenera och vara i trädgården.... sen hinner man säkert tyå hälften av det man tänkt sig förstås.

Snygg docka Essi!

• maja under eken

Hej!

Vilken fin Boll The Doll!!! Sån vill jag oxå göra!

Jag fasar f d där m o lämna... Jag hoppas innerligt att jag kommer hålla tårarna i styr tills jag kommit ut i bilen (den första tiden får jag ta bilen, när tårarna e under kontroll kan jag gå... Kan ju inte gå o böla på byn)

Känns bra o komma dit o prata m personalen, jag kommer fråga ut dom likt ett förhör... Utbildning, år inom branschen, antal arbetsplatser (dåliga har jobbat på många ställen..), syn på barnuppfostran, pedagogik, hur mkt dom e ute, personal/barn, antal i barngruppen, mkt vikarier? vart lagas maten? osv...

Vilken härlig vinter o vår Naffe!! Härligt o få vara m T igen o mysa i nya huset, bo in sig!

Jag har haft en bra dag på stället jag jobbade på idag. Rätt trist jobb egentl men jag e så glad över o göra nåt nytt!

kram

Elvira - Livets Solstråle!
Svar på tråden Minnas tjejer X