• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Minna72 skrev 2008-12-10 17:48:36 följande:

fysik, kemi, litteratur, ekonomi + fredspriset
    Korrekt....förutom att det är fysiologi eller medicin
  • Pess

Jag lagar maaaat

Det blir skagentoast med en skiva rökt lax till.....Ceasarsallad med kyckling och knaperstekt bacon och Ben & Jerryglass till efterrätt....Nån som vill komma?

• Minna72

Och jotack, vi får sova på nätterna trots Ökis förkylning. Peppar peppar har han inte börjat hosta, för då blir det slut på friden.

Va gulligt Maja att Viran vinkade glatt till de andra barnen. Och jovisst tycker barn att det är kul med andra barn!

Trots att Öki är lite förkyld tog jag med honom ut en sväng nu i eftermiddag eftersom det är otroligt vintervackert här nu med ca 20 cm nyfallen snö. Och gissa om vi hade tur - brandkåren hade ryckt ut (brand i en källare i en stor affärsfastighet) och det stod 4 bilar med blinkande blåljus och Öki var såååååå lycklig! Som grädde på moset var ett ombygge på G i kvarteret bredvid med grävskopor, lyftkranar, bobcats... Snacka om lyckad utflykt!

Öki 070326
  • Minna72
    Pess skrev 2008-12-10 17:52:49 följande:
    Minna72 skrev 2008-12-10 17:48:36 följande: Korrekt....förutom att det är fysiologi eller medicin
    Jamenjust ja, medicin glömde jag!
    Pess skrev 2008-12-10 17:54:16 följande:
    Jag lagar maaaat Det blir skagentoast med en skiva rökt lax till.....Ceasarsallad med kyckling och knaperstekt bacon och Ben & Jerryglass till efterrätt....Nån som vill komma?
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! Jäklars att Viking Line e så långsamma!
    Öki 070326
  • Essi73
    Minna72 skrev 2008-12-10 17:48:36 följande:
    fysik, kemi, litteratur, ekonomi + fredspriset
    Pess skrev 2008-12-10 17:52:49 följande:
    Minna72 skrev 2008-12-10 17:48:36 följande: Korrekt....förutom att det är fysiologi eller medicin

Taack då klarnar det!

Läste om årets Fredstagare, Aarti, jag blir alldeles gjupt rörd. Alltså vaddå BRINNA för fred? 30 år av sånt arbete.. nääh jag blir rörd. (Vaddå gravid??)

Och shit vad avis jag blir på all snö ni har Minna. Åh alldeles vitt och mysigt! Och jag kan tänka mig att Öki var lycklig kille över brandmännen. Äventyr på hög nivå

Och Pess jaaa jag vill komma på middag, jag är sjukligt sugen på champagne Mat? Ja jovars lite men ge mig champagne!! Var sjukligt sugen på det när jag var gravvo med Boll också, inte en aning om varför eftersom det inte är mitt favodryck annars.

• cirkel

SS: Roligt att se dig och härligt med allt beröm ni fick för F!

Fisk: Jag tycker också att du ska lägga in dig. Du har det ju inte så bra nu och det är inte bra för varken dig eller barnet att du ska behöva må dåligt och stressa fram & tillbaka till SÖS. Det är ju en begränsad tid som du kommer att vara inlagd och även om det känns som att det är en evighetslång tid så kommer det inte att kännas så när det är över. Du får försöka hitta på roliga saker som du kan göra från sjukhuset. Titta på din favoritserie på dvd, sticka, surfa eller ngt annat som du tycker om.

Pess: Rolig tradition ni har! Jag tror att känslorna kommer senare men att det är för jobbigt för dig just nu att tänka på det och du ska inte ha dåligt samvete utan försök leva i nuet. Vilken mysig dag ni har haft!

Minna: Vad mysigt med snön! Kul att Öki fick roliga saker att titta på.

Betty: Usch vilken upplevelse du har haft. Skönt att ni har 2 fina killar nu iaf!

Jag är inte orolig över SF-måttet än iaf, det planade ut med E vid ngt tillfälle också. Ska kolla upp om det var vid ungefär samma tidpunkt.

• Pess

Mätt i magen och lullig i skallen efter en halv flaska vin...Jag har ju dessutom inte druckit på läääänge...Känner att tankarna är lite närmare till hands när jag slappnar av lite, så kanske är det som du Cirkel säger...Att det är lite för jobbigt att känna efter just nu. Får väl ta det som det kommer (om det kommer).

Vi har haft en trevlig kväll iaf. Har jag berättat att L är helt TOKIG i att skåla Hon säger SKÅL hela tiden och ska klirra sin mugg i våra glas. Sedan nickar hon artigt efteråt Jäkla M som lärt henne sådan snobberi Hon skålar till frukost, lunch och middag....och däremellan med dockan eller med Ludde...Hur ska det gå på dagis

• Pikku myy

Minna: Finnair går nog fortare då kanske du har en chans och få lite mat innan den är slut... el det är den nog redan vid det här laget

Pess: Riktigt avundsjuk på er lyx middag ikväll. Låter mumma.

Jag har ledigt inatt och skall ta och bädda rent, duscha och sedan krypa isäng. Skall iväg och storhandla med ungarna innan lunch imorn.... har jag tänkt iaf.

Ha det så gott tejer och hoppas att alla kan sova ordentligt inatt.

Svar på tråden Minnas tjejer X