• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • maja under eken

Ss ropade på Maja på msn så hon har sett frågan o svarat

Pussa Öki fr Elvira, cyberpussar smittar ju inte - himla bra!Kyss

Roligt m ditt gamla bord. Jag ska ta hem min gamla Mickispis.

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Rossy

Pess, jag gör som Essi och till dig. Faktiskt kan jag förstå din tomhetskänsla, även om jag inte riktigt varit där du just nu är. Det kommer nog ta ett litet tag innan du bearbetat klart det här. . Hälsa Urgo och M också!

Fisk, vad jobbigt! När ska du få ett break??

Hej och på er alla tjejer! Kommer tillbaka senare.

• S  S

Tack Maja jag tror att jag förstår kanske... Jag provar mig fram. Men om jag minns rätt så visade hon bara vridna på rm så jag provar så, får väl repa upp annars. Ska dit imorgon.

Fisk, jag tycker att du ska överväga inläggning. Annars kommer du aldrig kunna vila och det är ju viktigt för dig och bebisen att du kan ta det lugnt. Håller tummen för dig.

• Pess

maja under eken skrev 2008-12-10 11:22:30 följande:

Du ska sticka resårstickning med vartannat varv de aviga maskorna "snodda". D får du till genom att sticka i bakre maskbågen. Så att den tråd som går ner på baksidan vänds o syns på framsidan ist..
    Jahaaaaaaa, NU fattade jag

(vet inte ens hur en sticka ser ut knappt)

Trevligt att se SS titta in. Skönt med Frejas fossingar.

Annars fortsätter livet här som om inget har hänt Förstår inte hur jag kan vara så oberörd...Nästan lite sjukt. Ibland tror jag att jag t.o.m är lättad. Men HUR? Var jag aldrig redo för syskon eller what? Eller är det så här "enkelt" att bearbeta en oundviklig motgång? Är jag kanske fortfarande chockad och avstängd? Jag fortsätter att fundera på saken och återkommer om jag kommer fram till något

Annars har jag och L haft en mysig tjejförmiddag på stan. Fan vad det är underbart med en unge!!!! Vi åkte buss in och hon satt på sätet bredvid och njöt. Sedan köpte vi julklapp till pappan i huset, en ASCOOL julklapp till L (en vit och svartprickig gunghäst helt i trä) Vi gick till saluhallen och köpte svindyr (men svingod) mat till ikväll och M ska ta med sig en flaska riktig skumpa hem. L åt lyxlunch (enl. henne) i vagnen, dvs nystekta köttbullar som hon fick rakt i handen, och till det en MER. Sedan bussen hem. Mysigt. Nu ska vi slappa framför TV:n tillnobelfestligheterna (och äta Ben & Jerryglass)

SKickar även en kram till Fisk
  • Essi73

In snabbt som sjutton, har multon att göra på jobbet och har det jätt roligt

Pess *s* vet du att jag tänkte på dig just i Nobelsammanhangen nu? Tänkte att "De kommer BERGS att äta skitgod mat ikväll", och tja what to say. Ni skall äta skitgod mat ikväll. Ni och Kun misstänker jag... Ååååh vill OCKSÅ! Vi kanske skall slå till på sån tradition men J skulle nog mest se förvånad ut och undra vad i all sin dar VI skall fira Nobel för
    Du bejb, visst är det fascinerande hur sinnet gör ibland? Tänker på dina funderingar kring dina (obefintliga) känslor.. ibland gör sinnet så, ger en en surprise (och ibland fuckar den upp en helt).

Minna nää det blev inte mer sömn.. äsch jag småfnissar (än, tills jag får spunk) över hur lik denna grav är med förra vad gäller sömnen. Vill gärna vara uppe och strosa, inte JAG alltså men hjärnan eller så, på nätterna. Men än så länge klarar jag mig på den lilla sömnen så det är heelt ok. Hur går det själv, får du sova nu när ÖkiGullet är sjuk? Får HAN sova? Hoppas inte att snoret förstööör hela nätterna bara

Fasiken vad jag njuter av Joffes tvärt-om-grejer Den där granen blir nog ascool! själv är jag ALLDELES för kär i the real stuff för att böja mig för syntet. Men det är NU det... stora granen är inte inne och Boll har således inte fått riva heller.

SS vad roligt att höra om läkaren ord om Freja Jaaaa sånt värmer och klart att hon är värsta bästa tjejen, *sötnos*!

I övrigt så bråkar fogarna med mig också. Mkt värre den här gången än sist, som tur är kan jag altenera stå/sitta vid skrivbordet för det gör skitont att sitta längre stunder. *Asg* nej allt mitt arlsefläsk dämpar inte Fogarna och sen tycker jag att växtvärken i livmodern också gör mkt mer ont än sist, går jag längre promenader så har jag ont resten av em/kvällen.

Eftermiddagskaffe och till alla!

-Fisk: Kram bejb!!!

• maja under eken

hej igen,

va skönt o höra att du mår så pass bra Pess. Lev i nuet o ta reaktionen om den kommer då, o ha inte dåligt samvete över d heller. Underbart o höra att ni haft sån mysig dag, lyxlunch va Lovisa helt klart värd!!

Jag o Elvira har gått fram o tbax t BB (Bibblan o Bolaget) Elvira skrattade hela vägen, tittade på flaggor o fåglar o lastbilar o traktorer o barn som lekte o bilar osv osv osv. Shit va lycklig ungen e när hon e ute o knallar o kollar läget i byn. D värmde mammahjärtat speciellt när hon ropade: HEJ!! åt barnen som lekte i sandlådan på dagis. Hon fick nog lite blodad tand när vi var på hennes blivande dagis o hälsade på igår. D e nog inte så läskigt m andra barn ändå... Tror d kommer bli så bra när vi väl börjar o jag tror att hon kommer växa så o bli ännu lyckligare. Känns mycket bra! Så nu oroar jag mig enbart f hur jag ska klara o lämna henne där... Varnade tom en fskl igår, då ska vi se till att du e glad, svarade hon. (lycka till...)

Ss, om hon bara pratade om räta så e d dom räta som ska snos. När man läste beskrivningen så var d inte så jag tolkade d. Sno dom räta, d låter rätt! Stick in stickan i mitten på maskbågen o inte framifrån som alltid annars. Då blir själva v:et (som den räta maskan ser ut som) lite snodd/vriden. Finns på msn om du vill prata m mig samtidigt som du stickar!

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

Maja, du satte huvudet på spiken ang. mina tankar om L:s dagisstart. Tror vi känner likadant över vår likadana situation. Sedan har vi ju varsin lika söt tjej oxå. Lyckligt lottade va!!!

• Essi73

Peeeeess! Hur många priser är det som delas ut på Nobel..grejen? J påstår att det är 3 ?

Svar på tråden Minnas tjejer X