• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Hjorthan

Mettan - godistillverkningen gick galant och det blev en massa gott, såsom tex brända mandlar, chokladbars, marsipanfigurer doppade i choklad, belgiska mandlar (tror jag att de hette - rostade mandlar rullade i smält choklad och därefter rullade i en blandning av kakao och kanel).

Ikväll har jag gjort det mesta av dukningen till julafton. Jobbar till 16 i morgon, och kl 18 är vi bjudna på kalas hos min brorsdotter, så jag hinner inget i morgon kväll, tog det därför idag. Det ska läggas på lite murgröna och så ska det göras ljusstakar av röda äpplen, men det gör jag på julaftons morgon.

Jag vill också passa på att önska er alla en riktigt härlig GOD JUL. Hoppas att ni får det riktigt skönt och fridfullt.

• chicago1

vill bra önska alla här en härlig och underbar jul va rädd om er själva och dom ni håller kära kram från mig till er

• Gummsan82

Mettan69 skrev 2008-12-22 10:45:46 följande:

Oj vilka underbara kort.  Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha gammeldags kort i denna stilen och sätta i en vita ramar och ha i trappen upp till andra våning. Fast jag vill ju ha dem ganska stora då. Vet någon var det kan finnas att köpa? Gillar när det är gul/bruna bilder.
    Kolla på Tradera, brukar dyka upp sånna där med jämna mellanrum.
  • 8Jessica8

Kanske en dum fundering men många här har jätte fina hem. Men jag fattar inte hur ni kan bo så?! Allt ser ju så skrämmande prydligt ut som att man befinner sig i ett skyltfönster där allt är upplagt perfekt, exakt och att man endast få se men inte röra liksom...hur gör ni med barnen? Mina stökar ner överallt mest hela tiden..

så mkt verkar ju bara vara dekoration.

• chicago1
    8Jessica8 skrev 2008-12-22 20:28:05 följande:
    Kanske en dum fundering men många här har jätte fina hem. Men jag fattar inte hur ni kan bo så?! Allt ser ju så skrämmande prydligt ut som att man befinner sig i ett skyltfönster där allt är upplagt perfekt, exakt och att man endast få se men inte röra liksom...hur gör ni med barnen? Mina stökar ner överallt mest hela tiden..så mkt verkar ju bara vara dekoration.
    har du tittat på mina kort för jag har tre ja ibland fyra barn som har saker över allt, har blivit bättr nu sen svi köpt bla två fotpallar där man kan stoppa i leksakerna i så har dom sakerna i vardagsrummet men dom syns inte då dom inte används
  • Hjorthan

8Jessica8 - jag tror nog inte att det är speciellt många som bor i "perfekta" hem. Men när man fotograferar något för bloggen eller för att visa här så plockar man ju undan och tar bara foto på det man verkligen vill ska synas. Själv bor jag med man, tre barn och två katter, och jag lovar att här är det i princip aldrig ordning och reda. Sen finns det kanske dom som plockar undan ständigt och jämt och som har det perfekt, men det låter inte helt sunt, inte enligt mig i alla fall!

• AlexandraK

Ngn som kan hjälpa mig?
    Letar efter en bård  i lite romantisk stil, typ rosor eller ngt. Ska ha den på en vit tapet. Har gått genom flera av shoppinglänkarna, men inte funnit vad jag letar efter.  

• Häxan Hedda

Alexxia,vi hade också bårdproblem för ett par år sedan då maken tapetserat hallen.
    Tapeten är ljusgrå och benvitrandig med blommor på.
     När jag kom hem från jobbet en dag hade han löst det, han hade helt sonika klippt ut en av de grå "remsorna" ur tapeten och använt den till bård

Vad tyst det är här inne nuförtiden,alla förbereder inför julen minsann
    Här hemma är julstämmningen något avslagen,vi hade inbrott i makens firmabil i helgen samt att han legat magsjuk under helgen lyckats  NYSA sig till ett ryggskott och smittat Balder med kräksjuka (Upptäckte jag i köpcentret under dagens julhandel ).

Men granen är klädd och skinkan inhandlad,ska bara slå in alla julklapparna också

Håller på att grubbla mig grön på den lilla stugan vi blev erbjudna att hyra.Maken tog upp det idag att det blir nog lite för litet ändå medans jag har hundra ideer på hur det skulle kunna funka Jag lovar, dess entredörrar skulle man kunna döda för!

Jag tror att det är att det finns hus runtomkring som "stör" sambon,vi är ju vana att vara för oss själva i skogen och fisa omkring hursomhelst men helt plötsligt så skulle vi ha grannar,nåja jag menar inte tråka ut er med mitt tjat om sommarhus men det är så förbaskat skönt att skriva av sig

Hoppas att ni alla får en GOD JUL

• Saga74

Go kväll eller natt?!

Vill önska er alla en riktigt GOD JUL ...

Har idag, blivit ägare av en KITCHEN AID *så glad över den*

Även granen har kommit in i huset och står så grön och grann i allrummet.

Ät gott & må väl ... Kram S

bosgarn.blogspot.com/

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9